خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

ضرورت استفاده از لباس هاي ايمني در شغل هاي پر خطر

ضرورت استفاده از لباس هاي ايمني در شغل هاي پر خطر

 

انواع لباس‌هاي ايمني در صنايع مختلف

لباس كار و ساير تجهيزات ايمني فردي هنگام انجام كارهاي مختلف ميداني و فني براي حفظ جان افراد و همچنين عملكرد بهتر و راحتي در زمان كار استفاده مي‌شوند و از آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري مي‌كنند.

انواع لباس‌هاي كار، كه مرتبط با نوع حرفه، سايز و جنسيت فرد، اقتصادي بودن و در عين حال با بيشترين كارايي تهيه شوند، از مهمترين عوامل موفقيت يك فرد يا افراد يك كارگاه در انجام پروژه‌هاي حرفه‌اي واگذارشده به آنان هستند. از انواع لباس‌هاي ايمني در صنايع مختلف، مي‌توان به روپوش‌ها، لباس‌هاي كار يكسره، دو تكه و لباس‌هاي نسوز اشاره كرد. تامين كنندگان با توجه به نوع كار و ماشين‌ها يا ابزار آلات موجود در كارگاه يا با توجه به ايمني و آلايندگي محيط، اين لباس‌ها را طراحي و توليد مي‌كنند.

 

انواع لباس‌هاي ايمني با توجه به نوع كار ممكن است از بين پارچه‌هاي نسوز، پارچه‌هاي با مقاومت بالا در برابر خوردگي اسيدها، پارچه‌هاي ديد در شب، الياف ضد راديواكتيويته و الياف ضد رطوبت انتخاب شوند.

معرفي انواع تجهيزات ايمني

تجهيزات ايمني، همانطور كه از نامش پيداست، جهت حفظ ايمني فرد در هنگام كار و مواجهه با ماشين‌هاي صنعتي، ابزار آلات، محلول‌ها و مواد شيميايي، قرار گرفتن در محيط‌هاي خورنده، اسيدي، شيميايي و راديواكتيو، و همچنين ديده شدن مطلوب كارگر توسط كارفرمايان انتخاب شده و به تامين كنندگان سفارش داده مي‌شوند. انواع مختلف و متعددي از تجهيزات ايمني براي مشاغل كارگاهي، فني، درماني و ... مورد نياز است كه در ادامه‌ي اين مقاله از انتاكالا، به تعدادي از آنها اشاره مي‌شود:

  • لباس كار: همان طور كه از نامش پيداست، جهت پوشش بدن و پاها استفاده مي‌شوند. لباس‌هاي كار انواع يكسره يا دو تكه داشته و مي‌توانند كل بدن يا قسمتي از آن را پوشش دهند. تعدادي از لباس‌هاي كار رايج در كارگاه‌ها عبارت‌اند از: انواع روپوش‌ها، پيش‌بند، لباس كار جوشكاري، لباس نقاشي، كاپشن و شلوار مهندسي، لباس و لوازم آتش‌نشاني، لباس كار آزمايشگاهي (ضد شيميايي و محيز راديواكتيو) و لباس نسوز.
  • كلاه ايمني: با توجه به اينكه در بسياري از كارگاه‌هاي ساختماني و توليدي، از بالابرها استفاده مي‌شود يا انجام كار در طبقات مختلف صورت مي‌پذيرد، به علت اينكه سقوط هر نوع مصالحي موجب آسيب‌رساندن به كارگران و ساير اعضاي كارگاه خواهد شد، استفاده از كلاه ايمني براي تمامي پرسنل حاضر در كارگاه در هر زماني حتي تعطيلي كارگاه الزامي و حياتي بوده و يكي از مهمترين تجهيزات ايمني و پوشاك است.
  • عينك و گاگل ايمني: عينك‌هاي ايمني براي حفاظت از چشم‌ها در زمان جوشكاري و پرتاب شدن براده‌ها، محيط‌هاي داراي گرد و غبار و نور شديد و همچنين گاگل‌ها براي محيط‌هاي شيميايي و مكان‌هاي مرتبط با ليزر و در زمان استفاده از ابزارهاي جوشكاري‌ صنعتي به كار مي‌روند.
  • دستكش‌ها و كفش‌هاي ايمني: يكي از مهمترين وسايل ايمني، دستكش‌ها هستند چرا كه كليه‌ي كارهاي انجام شده در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها با دست انجام مي‌شود. دستكش‌ها مي‌توانند، بسته به نوعشان، دست اپراتور را در برابر خراش، زخم، سوختگي، شكستگي و ... حفظ نمايند. از انواع مختلف دستكش مي‌توان به دستكش‌هاي لاتكس، لاستيك، نيتريل، وينيل، چرم، برزنت و همچنين آلومينيومي اشاره كرد. كفش ايمني براي حفظ انگشتان، پنجه، پاشنه و كف پا در برابر سقوط اجسام و بريدگي و خراش استفاده مي‌شود. جنس كفش‌هاي كار معمولا از چرم يا چرم مصنوعي بوده و در سمت پنجه‌ي آن داراي قطعه‌ي فلزي محافظ انگشتان است.
  • ماسك و رسپيراتور: به طور كلي در محيط‌هاي داراي گرد و غبار، محيط‌هاي داراي آلودگي باكتريال و ويروسي، مواد شوينده، مواد شيميايي و سمي، استفاده از انواع ماسك از ساده تا فيلتردار يا رسپيراتورها باعث ايجاد ايمني براي دستگاه تنفسي خواهد شد.

 

ضرورت استفاده از تجهيزات ايمني

ايجاد محيط كار ايمن، سالم و پويا براي هر محيط كاري‌اي از وظايف اوليه‌ي مديران و كارفرمايان هر حرفه و شغلي است. اگرچه گاهي كارفرمايان نسبت به اين عوامل كم‌كاري كرده و آگاهي كافي ندارند، اما چنانچه هر تلاشي در اين زمينه صورت پذيرد باز هم تهديدهاي محيطي براي كارگران و خطراتي كه در كمين آنان است به طور كامل پيشگيري نمي‌شوند و اين امر نيازمند نظارت پيگيرانه و تلاش مستمر براي كاهش اين خطرات است.

ذكر اين نكته ضروري است كه استفاده از تجهيزات و ابزار آلات ايمني، آخرين مرحله‌ي ايجاد امني در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها است و در ابتدا بايد عوامل خطر حذف شده، مواد سمي و شيميايي جايگزين شده و براي ايمني كارگران حفاظ و علائم حفاظتي و تجهيزات مراقبتي از تامين كنندگان اين تجهيزات خريداري شود.

از آنجايي كه تمامي انواع ايمن‌سازي‌ها در كليه‌ي موقعيت‌هاي كارگاهي امكان‌پذير نبوده يا به صرفه نيست، بنابراين به منظور نگهداشت منابع انساني و مالي و همچنين افزايش بهره‌وري و بازدهي كارگاه يا آزمايشگاه، تجهيز پرسنل و كارگران به لباس و تجهيزات ايمني امري ضروري به نظر مي‌رسد، چرا كه آسيب‌ديدگي، جراحت، قطع عضو، مسموميت و يا حتي فوت اعضاي كارگاه در محيط‌هاي كاري پرخطر اجتناب‌ناپذير است.

كاربرد تجهيزات كترل ترافيك شهري

علائم راهنمايي و رانندگي و تجهيزات ترافيك شهري؛ وسايل و ابزار آلات سودمندي هستند كه جهت بهينه‌سازي تردد شهري و بين شهري، كاهش تلفات انساني و مالي و كاهش آلايندگي به كار برده مي‌شوند. از انوع تجهيزات كنترل ترافيك شهري مي‌توان به تابلوهاي راهنما و علائم هشدار خطر، خطكشي‌ها و علامت‌گذاري‌هاي جاده‌اي، موانع و جداكننده‌ها و همچنين چراغ‌هاي راهنما و چراغ‌هاي خطر اشاره كرد.

 

كاربرد هر كدام از اين تجهيزات در اين مقاله توسط انتاكالا بيان خواهد شد:

  • تابلوهاي هشدار و علائم رانندگي: ويژگي‌هاي راه، دستورهاي بازدارنده و اطلاعات مورد نياز براي راننده و عابرين پياده را فراهم كرده و معمولا با نوارهاي ديد در شب پوشش داده مي‌شوند. اين علائم، مهمترين و واجبترين علائم راه‌ها و مسيرهاي شهري و بين شهري هستند.
  • خطوط راه و خط كشي‌هاي راهنما: خطوط ممتد و بريده، پيكان‌ها، خطوط عابر پياده، خط عبور دوچرخه و جانبازان و معلولين، خطوط كنترل ترافيك, توقف ممنوع و خطوط پاركينگ از جمله مواردي هستند كه جهت راهنمايي رانندگان و عابرين پياده استفاده مي‌شوند. همچنين يكي از كاربردهاي مهم خط كشي جاده‌ها، استفاده از خطوط كنده شده (Rumble) است كه هنگام عبور لاستيك خودرو از روي آن، با ايجاد صدا و لرزش بر بدنه‌ي خودرو، راننده را از نزديك شدن به منطقه‌ي خطر آگاه مي‌سازند.
  • چراغ‌هاي هشدار خطر: چراغ‌هاي راهنما عمدتا در شهرها جهت كنترل بار ترافيكي در تقاطع‌ها به كار برده مي‌شوند. ورودي تونل‌ها، ايست‌هاي بازرسي و اعلام منطقه‌ي ورود ممنوع، مسيرهاي انحرافي و ايجاد منطقه‌ي ورود ممنوع براي تعميرات و بازسازي از كاربردهاي چراغ‌هاي راهنما و چراغ‌هاي هشدار خطر هستند.

 

با ثبت‌نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به ابزار آلات و كالاهاي صنعتي مطرح‌ترين برندهاي جهاني دسترسي داشته باشيد 


برچسب: لباس هاي ايمني، تجهيزات ايمني، لباس‌هاي كار، لباس‌هاي نسوز، تامين كنندگان، ابزار آلات، پارچه‌هاي نسوز، الياف ضد راديواكتيويته، الياف ضد رطوبت، مواد شيميايي، انتاكالا، لباس كار، لباس كار جوشكاري، لوازم آتش‌نشاني، لباس كار آزمايشگاهي، كلاه ايمني، ايمني و پوشاك، ابزارهاي جوشكاري، عينك و گاگل ايمني، كفش‌هاي ايمني، ماسك و رسپيراتور، تجهيزات ترافيك شهري، تابلوهاي هشدار، علائم رانندگي، خط كشي‌هاي راهنما، Rumble، چراغ‌هاي هشدار خطر، علائم حفاظتي، دستكش‌هاي لاتكس، نيتريل، وينيل، پارچه‌هاي نسوز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۱۴ توسط:انتاكالا موضوع: