خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف

 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

كاربرد بلبرينگ ها در صنعت

در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.


بلبرينگ و ياتاقان هر دو به منظور تحقق بخشيدن به يك هدف مشترك ساخته شده‌اند. در حقيقت كار اصلي بلبرينگ و ياتاقان ايجاد بهبود حركت و چرخش بقيه قطعات است تا مانع ساييدگي قطعات شوند. اما اين قطعات در بعضي از موارد با يكديگر تفاوت­هايي دارند. براي درك بيشتر اين تفاوت­ها در ابتدا بايد تعريف و عملكرد آن­ها را به شكل جداگانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

كاربرد لوازم و تجهيزات برقي

تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشين‌ها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامين‌كنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.‌ 

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

  • روشنايي
  • لوازم برقي خانگي
  • تجهيزات فناوري اطلاعات
  • موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع
  • دستگاه‌هاي مجهز به باتري
  • سوئيچ ها، رله ها و قطعات

تعريف برق صنعتي

تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و… هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشين‌ها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

 

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد 

طبقه بندي روغن هاي صنعتي

از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

براي ثبت نام در سايت انتاكالا از طريق اين لينك اقدام نماييد .


برچسب: ابزار، تجهيزات در صنايع، اتوماسيون صنعتي، كنترلر، نمايشگر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق، PLC، بلبرينگ، ياتاقان، تجهيزات برقي، تامين كنندگان، لوازم برقي، باتري، روغن‌هاي صنعتي، فروشگاه آنلاين،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۳۷ توسط:انتاكالا موضوع: