خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

خريد آنلاين انواع لوله و اتصالات

خريد آنلاين انواع لوله و اتصالات

نظر به افزايش روزافزون جمعيت كشور و در پي آن نياز به تامين صنعتي انواع نيازمندي‌هاي زندگي متمركز شهري و احداث بناهاي داراي كاربري‌هاي متفاوت از جمله مسكوني، تجاري و اداري، تفريحي، صنعتي و ...، توليد و توزيع مصالح ساختماني مختلف جهت كاربرد در اين كارگاه‌هاي ساختماني بيش از پيش رونق يافته و بخش مهمي از صنعت كشور كه مرتبط با ساخت‌وساز بوده وابسته به آن است. در اين ميان، محصولات صنعتي مختلفي و پرشماري براي احداث يك ساختمان از صفر تا صد به كار مي‌روند كه توليد و توزيع انها در كشور جهت خودكفايي صنعتي و جلوگيري از خروج ارز و سرمايه ملي بسيار مهم و ضروري است. يكي از مهمترين و كاربردي‌ترين مواد و ابزار ساختماني و صنعتي موجود در بازار، انواع لوله و اتصالات صنعتي است كه جهت لوله‌كشي و هدايت آب، گاز و خطوط سيم و كابل و بسياري از كاربردهاي ديگر به كار مي‌رود. يك ساختمان يا مجموعه صنعتي داراي تاسيسات مناسب و كاربردي براي حداقل چند دهه پس از احداث نيازمند اجراي درست بخش‌هاي مختلف نقشه‌هاي تاسيساتي است كه يكي از مهمترين آنها، اجراي لوله‌كشي و نصب انواع بزرگ و كوچك آنها در اتصالات به يكديگر است.

 

به همين جهت، آگاهي از ويژگي‌هاي انواع لوله و اتصالات، كاربرد آنها و همچنين مقايسه انواع مورد نياز براي پروژه‌هاي شخصي با موارد موجود در بازار كمك شاياني به تهيه انواع نقشه‌هاي تاسيساتي و برآورد و محاسبه قيمت تمام‌شده تاسيسات ساختمان مي‌كند. به همين دليل و در اين نوشتار، درباره انواع كاربرد لوله و اتصالات، انواع اتصالات صنعتي، عوامل موثر بر قيمت آنها و همچنين فروش اينترنتي آنها توضيحاتي ارائه شده است.

 

انواع كاربرد لوله و اتصالات در صنعت

همان طور كه اشاره شد، لوله و اتصالات صنعتي مهمترين نقش را در اجراي تاسيسات ساختمان ايفا مي‌كنند. امروزه براي لوله‌كشي آب، گاز، فاظلاب و همچنين انتقال خطوط سيم و كابل درون ساختمان‌ها از انواع لوله‌هاي مختلف با جنس خاص براي هر كدام استفاده مي‌شود. علاوه بر آن و در صنعت، لوله‌ها جهت انتقال انواع مايعات مختف ديگر نيز به كار مي‌روند و وجود و به‌كارگيري آنها براي ادامه فعاليت صنعتي ضروري است و به همين جهت آشنايي با جنس و كاربرد انواع لوله و اتصالات صنعتي، تامين كننده هر كدام از آنها و فروشگاه آنلاين در صورت وجود امكان فروش اينترنتي در انواع فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي مي‌تواند در افزايش كيفيت و دقت محصولات كاربردي تهيه‌شده براي انواع پروژه‌هاي بزرگ و كوچك ياري‌رسان باشد.

در گذشته، انواع لوله و اتصالات صنعتي آنها با قطعات فلزي و عمدتا از برنج و آلياژهاي مختلف ساخته مي‌شدند. هم‌اكنون نيز در بسياري از سازه‌هاي بزرگ و كوچك ساخت قديم از انواع اين لوله‌ها استفاده مي‌شود. به دليل اينكه نصب اين لوله‌ها نياز به مهارت خاصي در آب‌بندي داشته، ععمدتا پس از مدت مشخصي دچار رسوب‌گرفتن و مسدودشدن مسير گذر مايعات شده و در اتصالات نيز انعطاف‌پذير نيستند، مهندسين به فكر استفاده از انواع ديگري از لوله و اتصالات افتاده كه در واقع داراي كارايي بيشتر، سهولت حمل و نقل و نصب و آب‌بندي راحت‌تر در اتصالات باشند. به همين جهت امروزه بيشتر از اتصالات پلي‌اتيلن استفاده مي‌شود. وزن كم آنها، توليد در مقياس گسترده‌تر نسبت به انواع محصولات مشابه فلزي و امكان آب‌بندي آنها از ويژگي‌هاي مثبت كاربردشان در انواع پروژه‌هاي تاسيساتي است. علاوه بر آن، جداره داخلي انواع لوله‌هاي پلي‌اتيلن داراي قابليت جذب رسوب كمتري نسبت به انواع لوله و اتصالات صنعتي فلزي است و به دليل دارا بودن همين مزيت، امكان استفاده از آنها براي مدت بيشتري نسبت به لوله و اتصالات فلزي فراهم شده است.

براي اتصالات انواع لوله‌ها در لوله‌كشي‌هاي مختلف ساختماني و صنعتي، از انواع مغزي، مهره‌ي ماسوره، درپوش و بوشن‌ها، انوع واشر و فلنج استفاده مي‌شود. همچنين اتصالات در محل سه‌راهي از انواع سه‌راهي‌هاي مختلف مانند سه‌راهي تبديلي، سه‌راهي قائم و سه‌راهي 45 درجه استفاده مي‌كنند. همچنين براي اتصالات چهار لوله از انواع چهارراهي و جهت تغيير جهت گذر لوله از زانويي‌هاي داراي زواياي مختلف مانند زانويي 90 درجه و 45 درجه استفاده مي‌شود.

 

انواع لوله و اتصالات صنعتي

با توجه به نكات فوق، مي‌توان از انواع لوله و اتصالات صنعتي پلي‌اتيلن يا فلزي در كارگاه‌هاي صنعتي و ساختماني استفاده كرد. براي مصارف مختلفي به خصوص لوله‌هاي آب گرم مي‌توان انواع لوله‌هاي پلي‌اتيلن را به كار برد تا رسوب‌گيري در جداره داخلي آن كاهش يابد. اين امر به خصوص پس از گذشت چند دهه از اجراي تاسيسات ساختمان نمود بيشتري پيدا مي‌كند چرا كه رسوبگذاري درون جداره داخلي لوله‌ها به صورت تدريجي و با مرور زمان رخ مي‌دهد. جهت لوله‌كشي فاضلاب و يا انواع لوله‌هاي تهويه هوا و ونتيلاسيون عمدتا ازلوله‌هاي پلي‌كا و كانال‌هاي داراي قطر بيشتر استفاده مي‌شود تا ظرفيت عبوردادن سيال در حجم بالا را داشته باشند. همچنين براي انواع سيم‌كشي داخلي ساختمان‌ها و بناها از لوله‌هاي خرطومي و لوله‌هاي پلي‌اتيلن انعطاف‌پذير استفاده مي‌شود كه جهت ايجاد انواع خم در انحنا در مسير عبور همراه با سيم‌ها خاصيت ارتجاعي داشته باشند.

يكي ديگر از فاكتورهاي مهم در انتخاب انواع لوله و اتصالات صنعتي از تامين كننده يا تامين‌كنندگان مختلف، نحوه نصب آنها است و در صورتي كه براي لوله‌كشي ساختمان سرعت و سهولت اجرا مهم است مي‌توان از لوله‌هاي پلي‌اتيلن در انواع لوله‌كشي و اتصالات بهره برد.

جهت بهبود عملكرد انواع اتصالات مانند اتصالات مغزي، مهره‌ي ماسوره، درپوش‌ها، فلنج‌ها و انواع واشر عمدتا از نوار تفلون استفاده مي‌شود كه مي‌تواند درون محل رزوه اتصالات مذكور با لوله‌ها قرار گرفته و علاوه بر آب‌بندي، از زنگ‌زدگي و خوردگي آنها جلوگيري كند.

 

همچنين در صورتي كه لوله‌كشي طراحي‌شده يك سازه صنعتي يا مسكوني فلزي بوده و براي كاربردهايي نظير لوله‌كشي گاز شهري اجرا شود، مي‌توان از اتصالات جوشي نيز براي وصل‌كردن انواع قطعات مختلف اين لوله‌ها به يكديگر و نصب بر روي بدنه ديوارهاي تاسيساتي بهره برد. در اين صورت بازرسي جوش براي اين اتصالات، رنگ‌آميزي جهت جلوگيري از خوردگي و زنگ‌زدن و همچنين جلوگيري از ايجاد فشار و ضربه به آنها در هنگام نصب و به‌كارگيري بسيار مهم و حياتي است.

 

عوامل موثر بر قيمت لوله هاي صنعتي

يكي از مهمترين عوامل براي تصميم‌گيري در مورد انتخاب انواع لوله‌ها و اتصالات به كار برده شده در برآوردهاي تاسيساتي، قيمت تمام‌شده خريد و اجراي آنها است. با توجه به اينكه لوله‌هاي فلزي نورد شده توسط كارخانجات ذوب فزات داراي قيمت به‌روز فلز مصرفي در توليدشان هستند، متره و برآورد نقشه تاسيساتي لوله‌كشي فلزي داراي ريسك و عدم اطمينان بيشتري نسبت به انواع نقشه‌هاي لوله‌هاي پلي‌اتيلني است. همچنين صادرات انواع لوله‌هاي توليدي در كشور به بسياري از كشورهاي همسايه و يا در حاشيه خليج فارس نيز موجب به‌روز بودن قيمتشان به دليل مبادلات ارزي و بين‌المللي در صادرات آنها است و اين نكته يكي از مهمترين موارد در تعيين قيمت انواع محصولات كاربردي و برآورد هزينه‌هاي كلي تاسيساتي در اين دسته است.

همچنين، عامل ديگري كه مي‌تواند بر افزايش يا نوسان قيمت انواع لوله و اتصالات صنعتي به خصوص لوله‌هاي ساخته‌شده با مواد پليمري تاثيرگذار باشد، قيمت جهاني نفت و انواع مواد خام است كه به دليل صادرات و واردات گسترده اين اقلام از مبدا يا به مقصد كشورمان ايران، قيمت تمام‌شده محصولات عرضه بازار نيز از قيمت جهاني آن تبعيت مي‌كند.

 

همچنين، يكي ديگر از موارد مهمي كه براي تامين كننده و طراح تاسيساتي مهم بوده و بايد در تامين و فروش، چه به صورت فروش آنلاين و چه فيزيكي و حضوري در نظر گرفته شود، هزينه حمل و نقل و سفارش انواع لوله و اتصالات صنعتي است. با توجه به وزن بيشتر لوله‌هاي فلزي، حمل و نقل آنها عمدتا پرهزينه‌تر بوده و نيازمند ماشين‌آلات سنگين‌تري است. همچنين مكان كارگاه ساختماني و صنعتي مورد نظر براي تحويل انواع سفارش‌هاي لوله و اتصالات مي‌تواند بسيار مهم باشد چرا كه با توجه به محل قرارگيري آن مي‌توان از نزديكترين كارخانه يا انبار توليدي لوله و اتصالات سفارش داد تا هزينه حمل‌ونقل كمتري داشته باشند.

 

سفارش آنلاين انواع لوله صنعتي

نظر به افزايش جمعيت و بروز انواع آلودگي‌هاي ناشي از ترافيك خودروها در بيشتر محدوده‌هاي شهري كشور، يافتن روشي جهت سفارش محصولات مختلف فني و كارگاهي از راه دور به خصوص از انواع فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي يكي از پرطرفدارترين روش‌ها بوده و موجب كاهش آلودگي، كاهش ترافيك، و مصرف سوخت و همچنين صرفه‌جويي در زمان و هزينه مي‌شود. با استفاده از امكانات فروش اينترنتي و سفارش آنلايت انواع لوله و اتصالات صنعتي مي‌توان همچنين در انرژي نيروي انساني نيز صرفه‌جويي كرد و در مديريت و بهينه‌سازي منابع انساني گامي رو به جلو برداشت. همچنين سفارش آنلاين انواع لوله‌هاي صنعتي مانند بسياري از كالاهاي ريز و درشت ديگر مي‌تواند داراي مزايايي از جمله بررسي تخصصي‌تر امكانات و ويژگي‌هاي فني انواع محصولات صنعتي بوده و امكان مقايسه انواع مختلفي از محصولات را با هم فراهم كند. انتخاب فروشگاه اينترنتي مورد اطمينان جهت تامين درست و به‌موقع انواع محصولات مورد نياز در كارگاه صنعتي بسيار مهم است و از همين رو، سايت‌هاي فروش اينترنتي اين محصولات كاربردي و بسيار مهم بايد داراي انواع نمادهاي تجارت الكترونيك مورد تاييد نهادهاي نظارتي كشور باشند. انتاكالا، بازار آنلاين كالاهاي صنعتي و مرجع تخصصي ارزيابي، بررسي، مقايسه و خريد انواع كالاها و ملزومات صنعتي است كه با بهره‌گيري از دانش فني و به‌روز براي تحليل فني انواع كالاهاي صنعتي بستر مناسبي جهت سفارش آنلاين انواع محصولات صنعتي از جمله انواع لوله و اتصالات صنعتي فراهم كرده است.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: لوله و اتصالات، خريد آنلاين، تامين صنعتي، تاسيسات، لوله‌كشي، اتصالات، فروشگاه آنلاين، لوله و اتصالات صنعتي، لوله، فلنج، تهويه هوا، تامين كنندگان، اتصالات مغزي، اتصالات جوشي، لوله هاي فلزي، انتاكالا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۸:۵۹ توسط:انتاكالا موضوع: