خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

كاربرد جك روغني

كاربرد جك روغني

جك‌هاي روغني يا جك‌هاي هيدروليكي اغلب براي بالا بردن اجسام سنگين در محيط‌هاي كاري و كارگاهي مانند انواع خودرو، بالابر، ماشين‌آلات سنگين مانند جرثقيل و در مقياس بزرگتر در نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌ها كاربرد دارند. جك‌هاي روغني يا هيدروليك معمولا از مايعي استفاده مي‌كنند كه تراكم‌ناپذير (با چگالي ثابت در دماي مشخص) است و توسط يك پيستون پمپ به داخل سيلندر با فشار وارد مي‌شود.

دليل استفاده از روغن هيدروليك درون سيلندر جك روغني اين است كه خاصيت روان‌كنندگي و پايداري براي كارايي بيشتر و حفاظت داخلي از اجزاي جك را فراهم كند. معمولاً توصيه مي‌شود كه روغن جك هيدروليك طبق استانداردهاي ISO 150 و W328 انتخاب شده يا بيشتر ويژگي‌هاي ذكر شده در اين استانداردها را داشته باشد. مواد به كار رفته در انواع روغن جك‌هاي هيدروليكي معمولاً روغن‌هاي معدني با برخي مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سايش، آنتي اكسيدان و ... هستند كه البته براي كساني كه در معرض كار با اين روغن‌ها هستند اعتيادآور است. كاربرد جك‌هاي روغني داراي مزايا و معايبي است كه در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

جك روغني چيست و چه كاربردي دارد؟

كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند. در ادامه، تعدادي از انواع مختلف جك‌هاي روغني عنوان شده اند.

  • جك‌هاي هيدروليك طبقه و بطري
  • جك‌هاي قيچي
  • جك بالابر
  • جك موتور سيكلت
  • جك‌هاي چرخ‌دستي

امروزه كمتر كارگاهي است كه از جك‌هاي هدروليكي در آنها جهت بالابر و كاربري‌هاي مرتبط با انتقال نيرو استفاده نشده باشد. استفاده از اين ابزار آلات همچنين مزايا و معايبي دارد كه در ادامه تعدادي از آنها بيان شده‌اند

 

معايب جك روغني

كار كردن با انواع جك روغني معايب و نقاط ضعفي دارد كه مي‌توان از جمله آنها به سر و صداي جك، دماهاي بالا (زود گرم شدن روغن) و عملكرد كند يا نامنظم جك اشاره كرد كه همگي نشانه‌اي از مشكلات سيستم هيدروليك هستند.

شايع‌ترين دلايل عملكرد ضعيف جك روغني آلودگي محفظه روغن، ورود آب، گرفتگي فيلترها، دماي بالاي سيال درون سيلندر و كاربرد سيالات هيدروليكي بي‌كيفيت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جك روغني مستعد خرابي است و اين مسئله مي‌تواند مشكلاتي جدي ايجاد كند. همچنين، كار كردن با جك هيدروليكي معايب ديگري نيز دارد، از جمله:

  • سرعت نسبتاً پاييني دارد.
  • روغن هيدروليك در صورت گرم شدن زياد به دليل استفاده بيش از حد مي‌تواند بوي نامطبوعي از خود متصاعد كند.
  • روغن جك مي‌تواند نسبتاً سريع و بيش از حد گرم شود.
  • نشت روغن هيدروليك مي تواند باعث آلودگي خاك و آب شود.

مزاياي جك روغني

همان طور كه اشاره شد، در مقايسه با جك‌هاي معمولي جك‌هاي هيدروليك قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

  • فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.
  • به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.
  • براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.
  • كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.
  • وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.

 

تامين كنندگان انواع جك روغني در ايران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخير و نياز روزافزون به جابه‌جايي‌هاي درون كارگاهي استفاده از انواع بالابرها، جك‌هاي هيدروليكي براي ماشين‌آلات سنگين و ...، توليدي‌هاي مختلفي در ايران و همچنين شركت‌هاي وارداتي اقدام به طراحي و ساخت و خريد انواع جك هيدروليكي كرده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به جك‌ايران، نووا و اكتيو اشاره كرد. تامين كنندگان ابزار آلات صنعتي و كارخانه‌هاي توليدي ابزار صنعتي سبك و سنگين نيازمند استفاده از انواع جك‌هاي روغني و صنعتي هستند و مي‌توانند از محصولات مختلف جك روغني داخلي و خارجي موجود در بازار با توجه به نوع كاربردشان اقدام به سفارش و خريد انواع جك روغني بكنند.

خريد آنلاين جك روغني

با توجه به استفاده از انواع جك روغني يا هيدروليكي در صنعت و كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ، وجود انواع جك هيدروليكي در بازار و افزايش روزافزون تقاضا براي خريد انواع آن، سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي اقدام به فروش اين ابزار صنعتي كرده اند.

با توجه به اينكه سفارش و خريد آنلاين از آساني، سرعت، دقت و امنيت بيشتري نسبت به ساير انواع خريد برخوردار است، و علاوه بر آن مي‌توان با بررسي انواع كالاهاي صنعتي مورد نياز موجود در يك كارخانه توليدي جك صنعتي يا يك فروشگاه اينترنتي فروشنده اين محصولات، براي تهيه انواع موجود و مورد نياز و مقايسه آنها پيش از خريد تصميم بهتري گرفت، خريد آنلاين انواع جك روغني يكي از بهترين روش‌هاي تهيه اين ابزار مورد نياز در صنعت ساخت و ساز به شمار مي‌رود.

انتاكالا مرجع تخصصي بررسي، ارزيابي و خريد ابزار صنعتي يك پايگاه اينترنتي مناسب جهت مقايسه و خريد انواع جك روغني به شمار مي‌رود.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: جك روغني، جك‌هاي هيدروليكي، ماشين‌آلات، روغن هيدروليك، روان‌كنندگي، روغن‌هاي معدني، سيلندر، جك، جك هاي قيچي، جك بالابر، جك موتور سيكلت، جك‌هاي چرخ دستي، ابزارآلات، روغن، هيدروليك، تامين‌كنندگان، انتاكالا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۶:۵۸ توسط:انتاكالا موضوع: