خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

بررسي تخصصي انواع كالاهاي صنعتي

بررسي تخصصي انواع كالاهاي صنعتي

بررسي كامل كابل برق صنعتي

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الكتريسيته و نيروي برق و نياز صنعت به توليد جزء اصلي اين انتقال يعني كابل برق، تجهيزات انتقال قدرت و مهندسي آن يكي از اساسي‌ترين نيازهاي اين صنعت بوده و شناخت انواع كابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزاي رساناي آنها براي به كار گيري در نيروگاه‌ها و خطوط انتقال نيرو ضروري است. دانش به كار بردن ابزار آلات و تجهيزات برق‌رساني از جمله سيم و كابل، دكل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت ايجاد اختلال در هر كدام از اين تجهيزات انتقال قدرت، قطعي برق و آسيب به قطعات و دستگاه‌هاي برقي صنعتي و خانگي قطعي خواهد بود. در اين نوشتار به معرفي انواع كابل برق، ساختمان داخلي آنها و كاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مكان مورد استفاده پرداخته شده است.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر فشار يا سطح ولتاژ

كابل برق به كار رفته در تجهيزات انتقال قدرت عمدتا از يكي از سه دسته زير انتخاب مي‌شود:

  • كابل فشار قوي
  • كابل فشار متوسط
  • كابل فشار ضعيف

عمدتا از كابل‌هاي فشار قوي براي تحمل اختلاف پتانسيلي در حدود 400000 ولت استفاده مي‌شود. اين نوع كابل‌ها همچنين براي تحمل مقاومت بيش از 36000 وات ساخته و به كار مي‌روند و مي‌توان از آنها در خطوط انتقال نيروي بين شهري استفاده كرد.

كابل‌هاي فشار متوسط نيز با توجه به ظرفيت تحمل بين 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهاي درون شهري به كار مي‌روند. از اين نوع كابل‌ها به همراه كابل‌هاي برق فشار ضعيف كه ظرفيت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سيستم‌هاي برق‌رساني صنعتي و خانگي شهري استفاده مي‌شود.

 

كاربردهاي جك روغني

كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند.

جك‌هاي معمولي در مقايسه با جك‌هاي هيدروليكي، قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

  • فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.
  • به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.
  • براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.
  • كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.
  • وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.

 

انواع روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

 

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود.

كاربرد انواع plc در پروژه ها

يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يا (PLC) ، يك كامپيوتر صنعتي است كه براي كنترل فرآيندهاي توليد، مانند خطوط مونتاژ، ماشين‌ها، دستگاه‌هاي روباتيك يا هر فعاليتي كه نياز به قابليت اطمينان بالا دارد طراحي‌شده است و مانند رايانه‌اي شخصي به سهولت برنامه‌نويسي مي‌شود و به‌طور خاص براي كاركرد قابل‌اعتماد در محيط‌ها و شرايط سخت، مانند ارتعاشات شديد، دماي شديد و شرايط مرطوب يا گردوغبار استفاده‌شده و با اين شرايط سازگار است.

 

تعريف پي ال اسي

 

يك كنترل‌كننده منطقي برنامه‌پذير يا PLC، يك كامپيوتر مقاوم است كه براي اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌شود. اين كنترل‌كننده‌ها مي‌توانند يك فرآيند خاص، عملكرد ماشين يا حتي كل خط توليد را خودكار كنند.

 

PLC   اطلاعات را از حسگرها يا دستگاه‌هاي ورودي متصل دريافت مي‌كند، داده‌ها را پردازش مي‌كند و خروجي‌ها را بر اساس پارامترهاي از پيش برنامه‌ريزي‌شده راه‌اندازي مي‌كند.

بسته به ورودي‌ها و خروجي‌ها، يك PLC مي‌تواند داده‌هاي زمان اجرا مانند بهره‌وري يا دماي كاركرد دستگاه را نظارت و ضبط كند، فرآيندها را به‌طور خودكار شروع و متوقف كند، در صورت خرابي دستگاه آلارم ايجاد كند و موارد ديگر. كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يك راه‌حل كنترلي انعطاف‌پذير و قوي هستند كه تقريبا با هر برنامه‌اي سازگار است.

 

استفاده از درزگير در صنايع مختلف

درزگير صنعتي در واقع متريالي براي محدود كردن نقاط مختلف سطح يا دستگاه است كه وظيفه عايق كردن در برابر آب، حرارت و نشتي را برعهده دارد. امروزه انواع درزگير در صنعت توسط برندهاي معتبر به صورت مايع، لاستيك، نوار و ... توليد و روانه بازار مي‌شوند تا با توجه به مكانيزم ساخت و ويژگي‌هايي كه دارند، در بخش‌هاي مختلف صنعت به‌كار روند.

انواع درزگير صنعتي از قدرت چسبندگي بالا و مقاومت عالي در برابر ضربه، فشار و سايش برخوردار هستند. خصوصيات و ويژگي‌هاي انواع درزگير بر اساس مواد اوليه ساخت، نوع طراحي، فرايند توليد، ضخامت و ... تعيين مي‌شود و هر كدام براي صنايع خاصي كاربرد دارند.

در حال حاضر درزگيرهاي مختلفي از برندهاي گوناگون در بازار ايران وجود دارند و تامين‌كنندگان بسياري در زمينه خريد و فروش آنلاين درزگير مشغول فعاليت هستند؛ از اين‌رو متقاضيان انواع درزگير صنعتي، مي‌توانند با توجه به نيازشان به تهيه محصول اقدام كنند.

انواع درزگير صنعتي

درزگيرها به مواد و متريالي اطلاق مي‌شود كه براي عايق‌بندي و پر كردن فاصله بين سطوح و دستگاه در صنايع مختلف به‌كار مي‌روند. انواع درزگير صنعتي با توجه به جنس و ضخامت داراي ماهيت، فرايند ساخت و ويژگي‌هاي متفاوتي هستند.

درزگيرهاي سيليكوني

درزگير اپوكسي

درزگير فنولي

درزگير آكريليك

درزگير پليمري

 

فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي

همانطور كه همه مي دانند، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

 

بهترين روش‌هاي افزايش فروش در بازار صنعتي

بيش از 75 درصد مردم حداقل ماهي يكبار خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. خريد و فروش آنلاين، با توجه به مزايايي كه براي خريداران و فروشندگان دارد، توجه طيف وسيعي از مردم را به خود جلب كرده است. البته اين امر در خريد اقلامي مانند پوشاك بيشتر به چشم مي‌خورد. در واقع خريد و فروش اينترنتي برخي كالاها مانند كالاهاي صنعتي، طرفداران كمتري دارد. چرا كه بسياري از تامين كنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتي، به شيوه‌هاي سنتي محصولاتشان را به فروش مي‌رسانند. به اين ترتيب آن‌ها با دسترسي نداشتن به حجم زيادي از مخاطبان و محدوديت‌هايي كه براي جذب مشتري در فروش حضوري وجود دارد، بسياري از مشتريان را از دست مي‌دهند.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: برق صنعتي، جك روغني، جك هيدروليك، روغن هاي صنعتي، PLC، كنترل‌كننده منطقي، درزگير، درزگير صنعتي، درزگيرهاي سيليكوني، درزگير اپوكسي، فروشگاه آنلاين، انتاكالا، ابزارآلات، تامين كنندگان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۳۲ توسط:انتاكالا موضوع: