خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

آشنايي با انواع كاربرد شير برقي در صنايع

آشنايي با انواع كاربرد شير برقي در صنايع

در پروژه‌هاي سنگين صنعتي كه نياز به كنترل غير دستي جريان‌هايي مثل مايعات، گاز و ... وجود دارد لازم است كه از شير‌آلات صنعتي برقي استفاده شود تا ضمن تسلط بيشتر بر كار از وقوع فجايع بزرگ جلوگيري گردد. در واقع هر چقدر جريان‌هاي بزرگ‌تر و حساس‌تري وجود داشته باشد كه در آن نياز به رعايت ايمني بيشتري احساس شود استفاده از شيرآلات صنعتي برقي مهم‌تر مي‌شود چرا كه اين شيرها به دليل قابليت كنترل‌كنندگي بالايي كه دارند مي‌توانند به راحتي جريان سيالات را تنظيم، هدايت و كنترل كنند. به عبارتي شير برقي از جمله تجهيزات برقي است كه با استفاده از برق و نيروي مغناطيسي عمل مي‌كند و سلونوئيد به عنوان بخش اصلي اين قطعه وظيفه  مهم باز و بسته كردن دريچه  كنترل سيال را به عهده دارد. از همين رو شيرآلات صنعتي برقي جايگاه بسيار مهمي در صنايع مربوطه دارد چرا كه وجود آن علاوه بر جلوگيري از انفجار و حوادث غيرمترقبه، موجب كاهش مصرف انرژي و افزايش دقت بيشتر در كار مي‌شود.  به‌طور كلي اين شيرها كاربردهاي بسيار گسترده‌اي در امور خانگي و صنعتي از جمله  در تاسيسات و سيستم‌هاي آبياري اتوماتيك، مصارف پزشكي، وسايل سرمايش و گرمايش، صنايع پتروشيمي و غذايي و ... دارند. بنابراين در ادامه اين مقاله علاوه بر آشنايي با انواع كاربرد شير برقي در صنايع و شير برقي هيدروليك، نحوه خريد و تهيه اين نوع شيرها و ... نيز به شما عزيزان معرفي مي‌گردد تا در صورت نياز با آگاهي لازم جهت تامين اين قطعات مهم و حياتي اقدام نماييد.  

 
   

 

انواع شير برقي هيدروليك

در يك تقسيم‌بندي كلي دو دسته عمده شيرهاي برقي هيدروليك و پنوماتيك وجود دارند كه وجه تمايز آن‌ها در نوع سيالشان است، يعني با توجه به اينكه دو نوع سيال گازي و مايعاتي داريم  در صنعت هيدروليك از نوع مايعات و در صنعت پنوماتيك از نوع گازي آن استفاده مي‌شود. در اين ميان شير برقي هيدروليك قطعه‌اي بسيار مهم و حساس در كنترل سيستم‌هاي هيدروليكي است‌ كه اين شير برقي با توجه به  ميزان تحريك و عملكردي كه بر روي سيستم دارد داراي انواع مختلفي به شرح زير است.

 

  •  كنترل جهت: اين شيرها بسته به عملكردشان در دسته‌هاي يك ‌طرفه، دو‌ طرفه و چند طرفه تقسيم‌بندي مي‌شوند. وظيفه آ‌ها نيز تعيين جهت و تنظيم مسير عبوري سيال است‌.
  •  كنترل فشار: وظيفه اين نوع شيرها محافظت از سيستم در برابر فشار ناگهاني است كه گاهي اين تغييرات فشاري به ۴ برابر حالت مي‌رسد. شيرهاي كنترل فشار خود به انواع زير تقسيم مي‌شوند.  

شير اطمينان ساده كه وظيفه حفاظت از تجهيزات در برابر افزايش فشار ناگهاني را دارد.

شير اطمينان تركيبي كه علاوه بر دارابودن قابليت شير اطمينان ساده امكان دسترسي به سطح فشار را نيز دارد.

شير كاهش فشار كه بدون توجه به فشار ورودي موجب كاهش فشار خروجي سيستم مي‌گردد.

شير بي‌بار كننده كه وظيفه اين شير تخليه جريان خروجي از پمپ با فشار صفر است.

شير متعادل كننده كه وظيفه مقاومت در برابر جهت عبور جريان و تغيير آن را به عهده دارد.

شير ترتيبي كه هدايت جريان در مسيرهاي متفاوت با ترتيبي خاص را انجام مي‌دهد.

شير سوئيچ فشاري كه موجب كنترل ميزان كاهش و افزايش فشار در سيالات مي‌شود.

  • كنترل جريان: اين شيرها از راه تغيير مقدار دبي ورودي و خروجي، سرعت سيلندر و موتور هيدروليكي را تنظيم مي‌كنند. اين‌  شير نيز خود به دو ‌نوع ديگر تقسيم مي‌شود.

بدون سيستم كننده فشار: هنگامي كه فشار سيستم ثابت است و نيازي به تغيير سرعت نيست از اين شيرها استفاده مي‌شود.

همراه با سيستم جبران‌كننده فشار: اين شير ها از افت فشار به شكلي اتوماتيك جلوگيري مي‌كنند. به همين علت مقدار جريان عبوري در آن‌ها هميشه ثابت است.

  • شير پروپرشنال: اين شيرها نسبت به شيرهاي قبلي پيشرفته‌تر هستند و سرعت و دقت بيشتري دارند. در حقيقت شيرهاي پروپرشنال تركيبي از شيرهاي سروو و ديجيتالي هستند. از شيرهاي پروپرشنال در صنايع نظامي، نورد فلزات، پرس هيدروليك و ماشين‌كاري استفاده مي‌شود.

 

كاربرد شير برقي در صنايع مختلف

علاوه بر دسته‌بندي بالا تقسيم بندي ديگري نيز براي اين نوع شيرها وجود دارد كه در زير به آن‌ها اشاره خواهيم كرد تا با توجه به نوعشان به كاربرد شير برقي در صنايع مختلف بپردازيم.

  • شير برقي NC: از شيرهاي NC يا در حالت عادي بسته بيشتر در موتورخانه‌ها استفاده مي‌شود چرا كه وظيفه آن‌ها قطع جريان برق است كه پس از آن مجرا و محل عبور سيال نيز بسته مي‌شود.
  • شير برقيNO: شير برقي NOيا در حالت عادي باز درست برعكس شيرهاي NCعمل مي‌كند‌. نمونه اين شيرها را در شبكه گازرساني مي‌توانيد ببينيد. عملكرد اين شيرها به گونه‌اي است كه در حالت عادي و بعد از قطع جريان برق باز هستند.
  • شير برقي سروو:  در واقع اين شير برقي از نوع پنوماتيك است كه به دليل دقت و عملكرد بالا در صنعت استفاده گسترده‌اي دارد. در اين شير موتور برقي  سروو ميزان باز و بسته‌شدن شير را بر اساس سيگنال‌هاي دريافتي مشخص و تنظيم مي‌كند.
  • شير برقي پايوت: اين شير از نوع غير مستقيم است كه سرعت آن كمتر از سرعت ديگر شيرها است و از نظر سطح انرژي در سطح بالا و مطلوبي قرار دارد. به طور كلي اين شير از فشار وارد شده از ورودي براي باز و بسته‌شدن دستگاه استفاده مي‌نمايد.

همان‌گونه كه در مطلب بالا ذكر شد از شيرهاي برقي با توجه به نوعشان در ماشين‌هاي لباسشويي، كشاورزي‌هاي هوشمند، خط توليد كارخانجات مواد غذايي، بويلرهاي گازي، پمپ‌هاي هيدروليكي، ايتگاه‌هاي تقليل فشار گاز، صنايع نفت و گاز و پتروشيمي و... استفاده‌هاي گوناگوني مي‌شود‌.

 

تامين‌كنندگان شير برقي و خريد آنلاين شير برقي هيدروليك

خوشبختانه امروزه به لطف پيشرفت تكنولوژي و حمايت از توليد داخلي و در اختيار قرار دادن بودجه‌هاي لازم جهت تهيه و توليد اين نوع قطعات، شركت‌هاي مختلفي در داخل كشور وظيفه  تامين و توزيع اين كالاي مهم را بر عهده دارند‌‌. از جمله اين شركت‌ها مي‌توان به شركت آلكو اشاره كرد. اين شركت يكي از قديمي‌ترين و با كيفيت‌ترين برندهاي موجود در بازار است كه شيرهاي برقي برودتي بسيار مطلوبي را توليد مي‌كند. از ديگر تامين ‌كنندگان برتر شير برقي مي‌توان به ديبا پارت اشاره كرد كه سال‌هاست جزو تامين‌ كنندگان شيرآلات هيدروليك و ديگر انواع  تجهيزات برقي و صنعتي است‌. شركت انتاكالا نيز از ديگر تامين‌كنندگان شيرآلات هيدروليك است كه به واسطه خدمات عالي و كم‌نظيرش در طي سال‌ها فعاليت تخصصي، توانسته است رضايت مشتريان  خود را به خوبي كسب نمايد. اين شركت معتبر با ايجاد تمهيدات لازم جهت خريد غير حضوري، شرايطي امن و آسان را براي خريد آنلاين شير برقي هيدروليك و ديگر انواع آن فراهم آورده است. امكان ثبت نام تامين كنندگان شيرآلات صنعتي و ساختماني در سايت انتاكالا از مزاياي مهم اين شركت است كه شرايط ثبت سفارش‌هاي شما  را با خيالي راحت فراهم مي‌كند تا دركمترين زمان كالاي مورد نظرتان را با بالاترين كيفيت و استاندارد در اختيار داشته باشيد.


برچسب: شيرآلات صنعتي، شير برقي، تجهيزات برقي، شيرآلات، تاسيسات، سرمايش، گرمايش، شير برقي هيدروليك، پنوماتيك، شير اطمينان ساده، شير اطمينان تركيبي، شير كاهنده فشار، شير بي‌بار كننده، شير متعادل‌كننده، شير ترتيبي، شير سوئيچ فشاري، سيستم جبران‌كننده فشار، شير برقي سروو، شير برقي سروو، شير برقي پايوت، انتاكالا، تامين كنندگان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۰:۲۶ توسط:انتاكالا موضوع: