خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

كاربرد انواع مواد معدني اوليه در صنعت

كاربرد انواع مواد معدني اوليه در صنعت

رشد و رونق اقتصادي امروزه در بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته و يا در حال توسعه وابسته به مواد اوليه خام و معدني مختلفي بوده و در اين راستا، اقتصادهاي كوچك و بزرگ جهان جهت تامين اين منابع اقدام به استخراج آنها از انواع معادن موجود در كشور و يا واردات آنها مي‌كنند. وجود منابع طبيعي و مواد معدني مختلف در هر كشوري جزء ثروت‌هاي ملي آن محسوب شده و دولت‌هاي مختلف جهت بهره‌برداري بهينه از آنها در صنعت و يا صادرات آنها برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه‌مدت و يا درازمدت انجام مي‌دهند.

كشور ايران به عنوان يكي از غني‌ترين كشورها از نظر دارا بودن منابع طبيعي مانند انواع فلزات و سوخت‌هاي فسيلي در دهه‌هاي گذشته درآمد بسيار بالايي از استخراج و فروش اين مواد خام معدني داشته و اگرچه صادرات اين مواد معدني اوليه موجب ارزآوري بسيار زيادي براي كشور مي‌شود اما، در چند سال اخير و به دليل شرايط سخت اقتصادي كشور، صنعتگران و توليدكنندگان بسياري اقدام به راه‌اندازي كارگاه‌ها و كارخانه‌جات توليدي در داخل كشور نموده اند تا با استفاده از ثروت‌هاي ملي و منابع معدني موجود، كالاهاي اساسي و مورد نياز كشور در داخل ساخته شود.

به دليل اهميت مواد معدني و كاربرد آنها در صنعت به عنوان ماده اوليه، شناخت و ارزيابي دقيق ويژگي‌هاي آنها مي‌تواند براي صنعتگران، صاحبان كسب‌وكارهاي توليدي، صنايع مختلف وابسته به اين مواد معدني و بسياري از توليدي‌ها و كارخانه‌جات صنعتي سودمند بوده و به همين دليل در اين نوشتار توضيحاتي درباره انواع مواد معدني و كاربردهاي آنها در صنايع مختلف و همچنين تامين كنندگان تجهيزات صنعتي ساخته‌شده از اين مواد ارائه شده است.

 

انواع مواد معدني

مواد معدني مختلف كاربردهاي گسترده و حياتي‌اي براي صنعت و توليد انواع كالاهاي مصرفي دارند. اين مواد عمدتا داراي دسته‌بندي‌هاي مختلفي بر اساس نوع، كاربرد و ويژگي‌هاي خود هستند كه در ادامه به تعدادي از آنها اشاره شده است.

  • فلزات

هزاران سال است كه از فلزات به دليل استحكام و چكش‌خواري آنها در صنعت و ساخت انواع تجهيزات و وسايل استفاده مي‌شود. در بسياري از متون كهن از تلاش كيمياگران براي تبديل مس به طلا سخن به ميان آمده است. همچنين تاريخ كشورها مملو از متوني است كه به انواع شمشير، رزه، نيزه و ساير وسايل جنگي ساخته‌شده با فلزات اشاره شده است. اين امر نشان‌دهنده قدمت استفاده از فلزات براي امور مختلف زندگي روزمره پيشينيان ما است.

امروزه با گسترش فعاليت‌هاي صنعتي، نوآوري در روش‌هاي استخراج معادن و همچنين تركيب آلياژهاي مختلف و به‌دست‌آوردن فلزي جديد با استحكام و ويژگي‌هاي بهتر، اين مواد اوليه ارزشمند نقش پررنگ‌تري در صنايع خودروسازي، ساخت هواپيما، انواع جنگ‌افزار، وسايل خانگي، ساختمان‌سازي، تزئيني و زيورآلات، ساخت ظروف آشپزخانه و ... به طور گسترده ايفا كرده و تامين و استخراج آنها از معادن مختلف يا واردات آنها يكي از مهمترين بخش‌هاي چرخه توليد است. از فلزات مهم در صنعت مي‌توان به آهن، مس، روي، سرب، جيوه، قلع، آلومينيوم، نيكل و ... اشاره كرد. همچنين فلزات ويژه‌اي مانند طلا و نقره نيز از ديرباز به عنوان ثروت و سرمايه دولت‌ها شناخته شده و بسياري از روابط اين نام مجاز نمي باشد، تجاري و حتي نبردهاي نظامي براي به دست آوردن آنها صورت گرفته است.

 

  • سوخت‌هاي فسيلي

در قرن هجدهم و با انقلاب صنعتي، نياز به سوزاندن انواع سوخت‌هاي فسيلي بيشتر از استفاده صرف براي روشنايي در چراغ‌هاي قديمي نمود يافت. با اخراع ماشين بخار و نياز به سوخت، استخراج زغال ‌سنگ و نياز مبرم به آن براي حركت‌دادن لكوموتيوها بيشتر و بيشتر شد و تا پيش از استخراج نفت به عنوان سوخت اصلي براي پيشرانه‌هاي قطارها مصرف مي‌شد. پس از كشف خواص نفت و فرآوري و پالايش آن در برج‌هاي تقطير و استفاده‌هاي پرشماري كه داشت، رفته رفته مصرف زغال‌سنگ كاهش يافت و سوخت‌هايي مانند نفت، بنزين، گازوييل و مازوت جايگزين آن شد. امروزه نيز با كشف و استخراج گاز طبيعي به عنوان سوخت تا حد بسيار زيادي از مصرف ساير فرآورده‌هاي نفتي كم شده است.

مصرف نفت، گاز و فرآورده‌هاي پالايشي آنها به حدي است كه امروزه نفت را طلاي سياه ناميده و حتي در قرن نوزدهم و بيستم جنگ‌هاي مختلفي براي به‌دست‌آوردن آن بين دولت‌هاي مختلف در گرفت. از فرآورده‌هاي مختلف نفتي علاوه بر سوختن در ساخت پلاستيك، محصولات پتروشيمي، مواد غذايي، محصولات آرايشي و بهداشتي، توليد قير و ... نيز استفاده مي‌شود.

علاوه بر موارد موجود در دسته‌هاي فوق، مي‌توان به معادن آهك، انواع سنگ‌هاي آذرين، شن و ماسه، رس و بنتونيت، پرليت و زئوليت اشاره كرد كه براي مصارف گوناگون ساختماني و صنعتي استخراج مي‌شوند.

 

انواع كاربرد مواد اوليه معدني در صنايع مختلف

همان طور كه اشاره شد، بسياري از فرآيندهاي صنعتي امروزه بدون مواد معدني اوليه انجام نخواهد شد. استفاده از نفت و محصولات پتروشيمي، سوخت‌هاي مختلف براي نيروگاه‌ها، خودروها، وسايل گرمايشي و انواع كارگاه‌ها و كارخانه‌جات صنعتي، استفاده از انواع فلزات مختلف و همچنين كاني‌ها و سنگ‌هاي نما و تزئيني تا حدي است كه به دليل وجود اين منابع و معادن در هر كشوري مي‌توان با استخراج توسط تامين كنندگان انواع مواد معدني و صادرات آنها درآمدهاي هنگفتي كسب كرد.

به اين منظور، دانش انواع كاربرد مواد اوليه معدني در صنايع مختلف و در چرخه توليد مي‌تواند براي ساخت بهترين تجهيزات  و ماشين‌آلات ياري‌رسان بوده و شناخت مواد تشكيل دهنده، جنس و دوام ابزار آلات صنعتي وابسته به شناخت مواد معدني تشكيل‌دهنده آن است. تامين كنندگان كالاهاي صنعتي امروزه روش‌هاي مختلفي را براي فروش محصولات خود تعبيه كرده اند كه از جمله آنها مي‌توان به فروش آنلاين تجهيزات صنعتي اشاره كرد.

 

تامين كنندگان انواع مواد معدني

با توجه به موارد فوق، دانش نحوه استفاده از انواع ابزار آلات صنعتي نيازمند داشتن اطلاعات جامعي درباره مواد معدني و آلي تشكيل‌دهنده اين تجهيزات است. يكي از روش‌هاي اطلاع‌رساني و معرفي كاربرد انواع مواد اوليه در صنعت، استفاده از اينترنت و فروش برخط است كه مي‌توان در قالب صفحات وب‌سايت‌هاي اينترنتي اطلاعات جامعي براي هر محصول به مشتريان ارائه كرد. فروشگاه كالاهاي صنعتي امروزه صرفا به صورت فيزيكي و در بازار قرار نداشته و به دليل صرفه‌جويي در زمان، انرژي و هزينه مي‌توان به سادگي از طريق اينترنت تجهيزات صنعتي مورد نياز خود را تهيه كرد.

انتاكالا با بهره‌گيري از فناوري روز دنيا بستري امن براي خريد و فروش انواع كالاها و ابزارآلات صنعتي فراهم كرده و مي‌توان با خيالي راحت جهت تهيه انواع تجهيزات و ملزومات صنعتي اصل از تامين كنندگان از طريق اين وب‌سايت اينترنتي اقدام كرد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: مواد معدني اوليه صنعتي، مواد معدني، فروشگاه آنلاين، انتاكالا، مواد اوليه خام، فلزات، تجهيزات صنعتي، تامين كنندگان، سوخت‌هاي فسيلي، وسايل گرمايشي، ابزارآلات،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۰:۲۲ توسط:انتاكالا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :