خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

موارد استفاده از درزگير در صنايع مختلف

موارد استفاده از درزگير در صنايع مختلف 

درزگير صنعتي در واقع متريالي براي محدود كردن نقاط مختلف سطح يا دستگاه است كه وظيفه عايق كردن در برابر آب، حرارت و نشتي را برعهده دارد. امروزه انواع درزگير در صنعت توسط برندهاي معتبر به صورت مايع، لاستيك، نوار و ... توليد و روانه بازار مي‌شوند تا با توجه به مكانيزم ساخت و ويژگي‌هايي كه دارند، در بخش‌هاي مختلف صنعت به‌كار روند.

انواع درزگير صنعتي از قدرت چسبندگي بالا و مقاومت عالي در برابر ضربه، فشار و سايش برخوردار هستند. خصوصيات و ويژگي‌هاي انواع درزگير بر اساس مواد اوليه ساخت، نوع طراحي، فرايند توليد، ضخامت و ... تعيين مي‌شود و هر كدام براي صنايع خاصي كاربرد دارند.

در حال حاضر درزگيرهاي مختلفي از برندهاي گوناگون در بازار ايران وجود دارند و تامين‌كنندگان بسياري در زمينه خريد و فروش آنلاين درزگير مشغول فعاليت هستند؛ از اين‌رو متقاضيان انواع درزگير صنعتي، مي‌توانند با توجه به نيازشان به تهيه محصول اقدام كنند.

در اينجا سعي خواهيم كرد تا اطلاعات كامل و جامعي در ارتباط با انواع درزگير صنعتي، كاربردشان و خريد آنلاين بهترين برند در اختيارتان قرار دهيم؛ پس توصيه مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

 

آشنايي با انواع درزگير صنعتي

درزگيرها به مواد و متريالي اطلاق مي‌شود كه براي عايق‌بندي و پر كردن فاصله بين سطوح و دستگاه در صنايع مختلف به‌كار مي‌روند. انواع درزگير صنعتي با توجه به جنس و ضخامت داراي ماهيت، فرايند ساخت و ويژگي‌هاي متفاوتي هستند. درزگيرها با هدف جلوگيري از نشت مواد يا ورود مايعات به داخل دستگاه‌هاي صنعتي، افزايش مقاومت در برابر حرارت، كاهش اصطكاك و فرسايش قطعات توليد و مصرف مي‌شوند. امروزه شركت‌هاي مختلفي در زمينه توليد انواع درزگير صنعتي مشغول فعاليت هستند كه از مهمترين انواع درزگير، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

·        درزگيرهاي سيليكوني

يكي از پرمصرف‌ترين انواع درزگير در صنايع مختلف، درزگيرهاي سيليكوني هستند كه از لاستيك سيليكون توليد مي‌شوند. شركت توليد‌كننده، مي‌تواند اين مدل درزگير را با توجه به نياز مشتري شخصي‌سازي كند. از خصوصيات و ويژگي‌هاي اين مدل درزگير، مي‌توان به مقاومت عالي در برابر حرارت تا 300 درجه سانتي‌گراد، مقاومت در برابر كشش، انعطاف‌پذيري بالا، حفظ ساختار تا دماي 50- درجه سانتي‌گراد، دوام و ماندگاري عالي و امكان عايق‌بندي الكتريكي اشاره كرد. اين مدل درزگيرها در 2 نوع زير توليد و روانه بازار مي‌شوند:

1-    درزگير سيليكوني مايع 

اين مدل درزگير از خصوصيات مشابه لاستيك سيليكوني برخوردار بوده و تنها داراي تحمل حرارت بيشتري (350 درجه سانتي‌گراد) است.   

2-    درزگير سيليكوني كوره 

اين مدل درزگير به صورت اسپري چسب خميري بوده و از مواد اوليه غير سمي و فاقد آزبست توليد شده است. از خصوصيات ويژه درزگير سيليكوني كوره بايد به تحمل حرارت تا 1500 درجه سانتي‌گراد اشاره كرد؛ از اين‌رو اين مدل درزگير در صنايع مختلف كاربرد فراواني خواهد داشت.

·        درزگير اپوكسي

اين مدل درزگيرهاي به صورت دو جزئي (شامل رزين و هاردنر) به صورت جداگانه عرضه مي‌شوند تا مصرف‌كننده با مخلوط كردن نسبت مشخصي از آن‌ها، درزگير اپوكسي را فعال كند. به‌طور كلي درزگيرهاي اپوكسي داراي 2 نوع هستند كه نوع اول در دماي محيط خشك شده و نوع دوم به حرارت براي خشك شدن نياز خواهد داشت. از خصوصيات اين مدل درزگير، مي‌توان به سختي عالي پس از خشك شدن، استحكام و دوام بالا، مقاومت در برابر آسيب‌هاي محيطي و عوامل شيميايي و ... اشاره كرد. درزگيرهاي اپوكسي با توجه به قدرت چسبندگي بالا به عنوان چسب هم در صنايع مختلف كاربرد دارند.

 

·        درزگير فنولي

درزگيرهاي فنولي در واقع انواعي از رزين هستند كه از قابليت اتصال موثري برخوردار بوده‌اند و مقاومت خوبي در دماهاي بالا از خود نشان مي‌دهند. اين درزگيرها از تركيبات فنولي و فرمالدهيد توليد مي‌شوند. درزگيرهاي فنولي تنها نوع درزگير صنعتي به‌حساب مي‌آيند كه به صورت پودر، ورقه و مايع قابل استفاده هستند.

·        درزگير آكريليك

اين مدل درزگير از واكنش كاتاليتيكي بر روي آكريليك اسيد توليد مي‌شود و به روش‌هاي مختلفي سخت خواهد شد كه سخت شدن به روش حرارتي در سريع‌ترين زمان ممكن اتفاق مي‌افتد. درزگيرهاي آكريليك از مقاومت بالايي نسبت به فرسايش محيطي برخوردار هستند و با قدرت اتصال عالي از نفوذ ذرات خارجي جلوگيري مي‌كنند اما در برابر مواد شيميايي آسيب‌پذير نشان مي‌دهند.

·        درزگير پليمري

پليمرها در واقع نوعي اتصال دائمي و انعطاف‌پذير هستند كه از رطوبت هوا براي سخت شدن استفاده مي‌كنند؛ از اين‌رو در مدت زمان بيشتري سخت خواهند شد. از انواع پليمرهايي كه به عنوان درزگير استفاده مي‌شوند، مي‌توان به پلي استرها، پلي‌آميد، پلي‌سولفيد و وينيل اشاره كرد.

 

كاربرد درزگير در صنايع مختلف

انواع درزگير در صنعت با توجه به جنس (مواد و متريال)، ضخامت، فرايند طراحي و ساخت از ويژگي‌ها و مشخصات متفاوتي برخوردار هستند؛ از اين‌رو كاربردهاي متنوعي در صنايع مختلف دارند. به‌طور كلي انواع درزگير با هدف عايق‌بندي، پر كردن فضاي بين سطوح، جلوگيري از اصطكاك و فرسايش توليد شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در ادامه به كاربرد انواع درزگير در صنعت اشاره خواهيم كرد:

-         درزگير سيليكون لاستيكي؛ ساختمان‌سازي (اتصالات پل و ضد آب كردن)، حوزه پزشكي، خودروسازي و صنايع غذايي

-         درزگير سيليكون مايع و كوره؛ چسباندن اتصالات در شومينه، عايق‌بندي كوره، كوره‌هاي القايي و حرارتي

-         درزگير اپوكسي؛ صنعت رنگ‌سازي، خودروسازي، هواپيما، كشتي و الكترونيك

-         درزگير فنولي؛ چسباندن و درزگيري تخته‌هاي چندلايه، مهندسي ساختمان و ابزار

-         درزگير آكريليك؛ درزگيري درها و پنجره‌ها، بتونه كردن و دوغاب

-         درزگير پليمري؛ اتصالات آجركاري و اتصالات پل‌ها به صورت گسترده     

بهترين برند درزگير در بازار ايران   

در حال حاضر انواع درزگير توسط شركت‌هاي مختلف توليد و روانه بازار ايران مي‌شوند كه هر كدام كاربرد خاصي در صنايع مختلف دارند. از بهترين و پرفروش‌ترين درزگيرهاي ساخت داخل در بازار ايران، مي‌توان به محصولات برند معتبر كاسپين اشاره كرد كه از كيفيت ساخت و خصوصيات مكانيكي منحصر به‌فردي برخوردار هستند. انواع درزگير صنعتي كاسپين (Caspian) به صورت چسب و خمير با فرمولاسيون خاص توليد مي‌شوند و براي مصارفي از قبيل اتصال فلز، پلاستيك، شيشه، كاشي، سراميك و چيني، لوله‌ و مصالح  در صنايعي چون ساختمان‌سازي، خودروسازي و ... كاربرد دارند. اغلب فعالان صنعت به دنبال خريد آنلاين درزگير صنعتي با كيفيت عالي و قيمت مقرون به‌صرفه هستند؛ از اين‌رو شركت‌هاي مختلفي در زمينه عرضه ابزارآلات و محصولات صنعتي به صورت اينترنتي مشغول فعاليت هستند و خدمات لازم را به متقاضيان ارائه مي‌دهند.

 

انتاكالا؛ تامين‌كننده درزگير صنعتي

امروزه شاهد عرضه انواع و اقسام درزگير صنعتي توسط شركت‌هاي توليدي به بازار هستيم كه هر كدام با خصوصيات و ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد، كاربرد خاصي در صنعت دارند و فروشگاه‌هاي اينترنتي معتبري، عرضه و فروش انواع درزگير صنعتي را انجام مي‌دهند.

انتاكالا از تامين‌كنندگان فعال در حوزه ابزارآلات و محصولات صنعتي از قبيل درزگير به‌حساب مي‌آيد كه بهترين برند درزگير صنعتي را با توجه به نياز مشتريان ارائه مي‌دهد. به‌طور كلي متقاضياني كه به دنبال خريد و فروش آنلاين درزگير هستند، مي‌توانند با مراجعه به صفحه اصلي محصول در انتاكالا يا از طريق ارتباط با كارشناسان مجموعه، از خصوصيات، ويژگي‌ها و قيمت محصول مورد نظر مطلع شده يا با ارائه اطلاعات كافي در ارتباط با محيط بهترين درزگير را شناسايي كرده و در صورت نياز به ثبت سفارش و خريد آنلاين درزگير صنعتي اقدام كنند. 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۱۲ توسط:انتاكالا موضوع: