خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك

تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك

كاربرد تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك شهري 

بسياري از شرايط مختلف وجود دارد كه استفاده از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك را ضروري مي‌سازد. به ‌عنوان ‌مثال، هنگام كار بر روي پروژه‌هاي جاده‌اي شما نبايد بدون استفاده از محصولات ايمني مناسب جهت كنترل ترافيك عمل كنيد. همه‌ساله، حوادث ناشي از عدم استفاده از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك رخ مي‌دهد، كه بسياري از آن‌ها جدي و برخي باعث مرگ مي‌شوند. استفاده از تجهيزات خوب ايمني، مي‌تواند به جلوگيري از اين حوادث كمك كند.

 

تجهيزات ايمني كنترل ترافيك شهري، شامل وسايلي براي وادار كردن استفاده‌كنندگان از راه به رعايت قوانين راهنمائي و رانندگي مي‌شود. استاندارد كردن علائم و تجهيزات ترافيكي از نظر ابعاد، رنگ، طرح، حروف و به‌كارگيري هماهنگ آن‌ها در همه معابر به‌ منظور جلوگيري و به حداقل رساندن شرايط تهديدكننده در خيابان‌ها و جاده‌ها جهت جلوگيري از صدمات جدي ناشي از حوادث و تصادفات از ديگر انواع تجهيزات ايمني كنترل ترافيك شهري است.

انواع تجهيزات ايمني

 برخلاف تصور عموم، تجهيزات ايمني تنها مخصوص محيط‌هاي شغلي نظير محيط‌هاي كارگاهي و صنعتي نيست، بلكه وجود ضرورت استفاده از آن در تمامي ابعاد، لازم و ضروري است. به‌عنوان‌مثال در خانه يا خيابان نيز به‌ منظور پيش‌گيري از حوادث بايد تجهيزاتي در نظر گرفته شود.

در زير برخي از انواع تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك به همراه كاربردهاي آن‌ها آورده شده است:

 

جداكننده نيوجرسيNew Jersey barrier

جدا كننده نيوجرسي قطعات ساخته‌شده از بتن يا پلاستيك است كه كاربرد اصلي آن‌ها جدا كردن مسيرهاي ترافيك جاده‌ها از يكديگر است، اين قطعات به‌گونه‌اي طراحي‌شده‌اند كه در صورت برخورد خودرو، آسيب كمتري به آن وارد شود و درعين‌حال، مانع عبور خودرو به مسير روبه‌رو و تصادف شاخ به شاخ شوند. موانع نيوجرسي همچنين براي تغيير مسير تردد و محافظت از عابران پياده و كارگران در هنگام ساخت بزرگراه استفاده مي‌شود.

كاشن تانك

يكي از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك كاشن تانك است، اين محصول مخزني از جنس پلي‌اتيلن و داراي شبرنگ مناسب، به‌منظور جلوگيري از برخورد لوازم نقليه با آن، از اهميت بالايي برخورد است.كاشن تانك ترافيكي به‌صورت خميده طراحي‌شده و به جهت اطلاع‌رساني به رانندگان استفاده مي‌شود اين محصول در تغيير مسيرها و تقاطع‌هايي كه رانندگان نياز به تغيير جهت‌دارند، نصب مي‌شود.

استوانه ايمني

جنس اين محصول عموما از پلاستيك و يا لاستيك هست. استوانه ايمني به جهت جابجايي و نصب آسان، روشي مقرون‌به‌صرفه در سراسر دنيا جهت كنترل ايمني و كنترل ترافيك است. با استفاده از چسب ويا پيچ مي‌توان به‌صورت موقت و يا دائمي اقدام به نصب استوانه ايمني نمود.

جداكننده مسير traffic lane separator

جداكننده‌هاي مسير عناصر تقسيم‌كننده بسيار مؤثري هستند كه اجازه مي‌دهند خطوطي كه مخصوص دوچرخه‌سواران، وسايل نقليه عمومي مانند اتوبوس، تاكسي، مناطق تردد رايگان و غيره است، جدا شوند. همچنين مجهز به نوارهاي بازتابنده زرد يا سفيد هستند براي اينكه اطمينان حاصل شود كه از نزديك به‌خوبي ديده مي‌شوند.

 

مخروط ايمني

يكي ديگر از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك مخروط‌هاي ترافيكي هستند كه در جاده‌ها يا ساير شرايطي استفاده مي‌شوند كه نياز به تغيير مسير ترافيك يا اخطار قبلي در مورد خطرات يا جلوگيري از ترافيك دارد. مخروط‌هاي ترافيكي همچنين براي علامت‌گذاري محل بازي كودكان يا مسدود كردن منطقه‌اي استفاده مي‌شود. براي استفاده در شب يا شرايط كم‌نور معمولا مخروط‌هاي ترافيكي با يك نوارهاي بازتابنده مجدد براي افزايش ديد، مجهز شده‌اند. گاهي اوقات، مخروط‌هاي ترافيكي نيز ممكن است به همين دليل داراي چراغ چشمك‌زن باشند.

مخروط‌هاي ترافيكي به‌گونه‌اي طراحي‌شده‌اند كه بسيار قابل‌مشاهده و به‌راحتي قابل حركت هستند. و دراندازه هاي مختلف استفاده مي‌شوند، معمولا از حدود 30 سانتي‌متر (8/11 اينچ) تاكمي بيش از 1 متر (4/39 اينچ). مخروط‌هاي ترافيكي در رنگ‌هاي مختلف وجود دارند كه نارنجي، زرد، صورتي و قرمز به دليل روشنايي، رايج‌ترين رنگ‌ها هستند.         

گل‌ميخ

اين محصول براي تعيين محدوده عبور و رانندگي از مرز نصب‌ و باهدف بازتاب، جلب‌توجه و كاهش ميزان تصادفات جاده‌اي در شب، توليد مي‌شود.

چشم‌گربه‌اي

چشم‌گربه‌اي ترافيكي با بازتاب نور به چشمان رانندگان، سبب افزايش ديد آن‌ها و درنتيجه بالا رفتن سطح ايمني جاده‌ها و خيابان‌ها مي‌شود.

سرعت‌گير

يكي از تجهيزاتي كه براي كند كردن سرعت تردد وسايل نقليه در سراسر جهان استفاده مي‌شود، سرعت‌گير پلاستيكي  و  سرعت‌گير لاستيكي  هستند و در اندازه‌هاي مختلف موجود هستند. اصولا عمر و دوام نوع لاستيكي آن خيلي بيشتر است.

بشكه ايمني traffic barrels

جنس اين محصول پلي‌اتيلن يا پي‌وي‌سي است و مي‌تواند از شن يا آب پر شود تا علاوه برافزايش وزن، شدت ضربات واردشده را در خود جذب كرده و از بروز صدمات بيشتر جلوگيري كند. نصب اين محصول در ابتداي پيچ‌هاي پرخطر جاده‌اي، باعث حفظ ايمني رانندگان و كاهش تصادفات مي‌شود.

انواع تجهيزات كنترل ترافيك شهري

جاده‌ها و خيابان‌هاي عمومي از مجموعه وسيعي از ابزارهاي تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك استفاده مي‌كنند كه مي‌توان اين تجهيزات را به چهار دسته اصلي تقسيم كرد: تابلوها و علائم، چراغ‌هاي راهنمايي، طراحي و علامت‌گذاري جاده‌ها و موانع يا هدايت‌كننده‌ها.

 

علائم و تابلوها

تابلوها از مواد منعكس‌كننده در رنگ‌هايي با كنتراست بالا ساخته‌شده‌اند و با نور اتومبيل‌ها در شب، بسيار قابل‌مشاهده هستند. علائم و تابلوها ممكن است از كلمات و نمادها براي انتقال معنا استفاده كنند. و به صورت‌هاي كلي تابلوهاي حاوي علائم انتظامي مانند: علائم محدوديت سرعت، جهت تردد، محل پارك يا علائم و تابلوهاي هشداردهنده مثل عبور حيوانات و يا علائم و تابلوهاي اطلاعات مسير مثل توقفگاه‌هاي استراحت يا رستوران و... موجود هستند.

چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي

يكي ديگر از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك چراغ‌هاي راهنمايي رانندگي هستند. اين چراغ‌ها بارنگ‌هاي قرمز، زرد و سبز هستند كه همه‌جا در چشم‌انداز كنترل ترافيك وجود دارند. واگذاري حق تقدم عبور به جهت‌هاي مختلف حركت كه توسط چراغ‌راهنما انجام مي‌شود، در بهبود كيفيت جريان ترافيك نقش بسزايي دارد.

خط‌كشي جاده‌ها و راه‌سازي

خط‌كشي‌ها  ازجمله علائم مهم، جهت افزايش سطح ايمني در عبور و مرور وسايل نقليه است كه باعث دقت در نوع رانندگي و هشدار به رانندگان مي‌شود. در بعضي حالات، خط‌كشي مكمل ساير تجهيزات مانند تابلوها و چراغ‌ها است و در بقيه موارد به تنهايي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

 

موانع و هدايت‌كننده‌ها

موانع و هدايت‌كننده‌ها نيز ترافيك را كنترل مي‌كنند، در برابر خطرات، هشدار مي‌دهند، تصادفات را كاهش مي‌دهند و داراي انواع زيادي هستند.

محدودكننده‌هاي ترافيك و مخروط‌ها، موانع بزرگراه، مانند موانع استاندارد نيوجرسي، به جلوگيري از برخورد مستقيم و تعيين خطوط كمك مي‌كند. آن‌ها گاهي مي‌توانند با بازگشت خودرو به جاده، تصادفات با زاويه كم را كاهش داده يا از وقوع آن‌ها جلوگيري كنند.

فروش آنلاين تجهيزات ترافيكي

اين روزها انواع مختلفي از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك در بازار وجود دارد، بنابراين دانستن اينكه دقيقا از چه محصول‌هايي، در چه مواقعي استفاده كنيد، گاهي اوقات مشكل است. ما در انتاكالا با سال‌ها تجربه، مي‌توانيم اطلاعات زيادي در مورد انواع مختلف تجهيزات ايمني ارائه دهيم.

قبل از هر كاري، بايد در نظر بگيريد كه چه نوع تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك ممكن است براي حفظ امنيت جاده موردنياز باشد. اما داشتن اطلاعات شخصي در مورد اين موضوع مي‌تواند مفيد باشد. ما طيف وسيعي از محصولات ايمني را براي انواع محيط‌هاي مختلف كار، ارائه مي‌دهيم همچنين مي‌توانيم هر آنچه را كه براي ايمن بودن ترافيك نياز داريد، تهيه كنيم.

اگر در مورد انواع تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك كه ما ارائه مي‌دهيم، نحوه عملكرد تجهيزات و زمان استفاده از آن، سؤالي داريد، بخش خدمات مشتري ما بسيار خوشحال خواهد شد كه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر همين امروز تماس بگيريد.

بهترين برندهاي تامين كننده تجهيزات ترافيكي

شركت‌هاي مختلفي در تأمين و توليد تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك فعاليت مي‌كنند كه در زير 5 برند اين تجهيزات آمده است:

  • شركت عرف ايران
  • شركت آذين راه شرق
  • شركت تجهيزات ايمني راه
  • شركت نوبر پارت ايران
  • شركت مهيا الكتريك

با ثبت‌نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به بهترين برندهاي تامين كننده تجهيزات ترافيكي دسترسي داشته باشيد.


برچسب: تجهيزات ايمني، كنترل ترافيك، استوانه ايمني، مخروط‌هاي ترافيكي، انتاكالا، entakala، تامين كننده تجهيزات ترافيكي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۴۸ توسط:انتاكالا موضوع: