خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

انواع فلزات كاربردي ساختماني

انواع فلزات كاربردي ساختماني

فلزات ساختماني انواع مختلفي دارند كه قدمت استفاده از برخي آنها به هزاران سال مي‌رسد. با اين حال در سال‌هاي اوليه استفاده از فلزات، كاربردهاي زيادي براي آن متصور نبودند اما امروزه انواع فلزات ساختماني كه هر كدام ويژگي‌هاي خاصي دارند به توليد و بهره برداري رسيده‌اند. نقش اين فلزات در ساختمان سازي غير قابل انكار است. انواع فلزات ساختماني به دليل مقاومت بسيار بالا، شكل پذيري عالي، هدايت گرمايي مناسب و ساير ويژگي‌ها در هر دو دسته فلزات آهني و غير آهني استفاده مي‌شوند. در ادامه بيشتر با اين مصالح ضروري ساختمان آشنا خواهيد شد.

بررسي انواع فلزات كاربردي ساختماني

انتاكالا فروشگاه آنلاين انواع فلزات ساختماني در اين قسمت همراه شماست تا انواع فلزات پركاربرد را در ساختمان معرفي كرده و ويژگي و كاربرد اختصاصي هر يك را توضيح دهد:

آهن:

آهن يكي از شناخته شده‌ترين و پركاربردترين نوع فلزات به كار رفته در بين مصالح براي ساختمان سازي است. فلز آهن مقاومت بسيار بالايي دارد و از مرحله ساخت فونداسيون و سفت كاري تا نازك كاري استفاده مي‌شود. به طور خاص از آهن براي توليد ميلگرد، ناوداني، نبشي، درب، تير آهن و غيره استفاده مي‌كنند كه هر كدام براي افزايش استحكام و مقاومت ساختمان ضروري هستند. همچنين قابليت شكل پذيري عالي آهن سبب شده تا بتوان به راحتي آن را به شكل‌هاي مختلف تبديل كرد. در كنار مزاياي گفته شده، عيب بزرگ آهن به عنوان فلز پركاربرد ساختماني، خوردگي و زنگ زدگي آن است به همين دليل بايد به شكل آلياژ يا همراه با روكش مقاوم به كار گرفته شود.

آلومينيوم:

آلومينيوم دومين فلز پركاربرد ساختماني ما در اين ليست است كه به علت نرمي و مقاومت پايين به شكل آلياژ شده با ساير عناصر مثل منيزيم، سيليسيم و منگنز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما ويژگي بسيار مهم فلز آلومينيوم، مقاومت ذاتي در برابر خوردگي و زنگ زدگي است كه با فرايندهايي مثل آندايزينگ قدرت آن چندين برابر مي‌شود. شكل پذيري بسيار خوبي دارد و تحت فرايندهاي گرمايي به اشكال مختلف تبديل مي‌شود. از فلز كاربردي ساختماني آلومينيوم براي شيرواني، اسكلت سبك درب و پنجره، كرتين وال و غيره استفاده مي‌كنند. از خصوصيات بارز و منحصربفرد آلومينيوم، مقاومت بالا و در عين حال سبكي آن است كه وزن سازه‌هاي ساختماني افزايش زيادي پيدا نمي‌كند.

 

مس:

فلز مس هم يكي ديگر از انواع فلزات كاربردي ساختماني از نوع غير آهني است كه در ابتدا براي خطوط انتقال آب نيز استفاده مي‌شد كه به دليل هزينه تأمين بسيار بالا و مقاومت پايين در برابر ضربه، لوله‌هاي پي وي سي جاي آنها را گرفت. امروزه كاربرد فلز مس در صنايع ساختماني در نما و دكوراسيون داخلي است. مقاومت بالا در برابر پوسيدگي و زنگ زدگي باعث شده تا در صنايع ساختماني همچنان مورد توجه باشد. امروزه در مناطق شمالي كشور كه بارندگي فراواني دارند براي مقاوم سازي ساختمان‌ها از فلز مس در بام سازي استفاده مي‌كنند. ويژگي متمايز كننده لوله‌هاي مسي نسبت به نمونه‌هاي پي وي سي اين است كه قابل اشتعال نيستند و گازهاي سمي از آنها متصاعد نمي‌شود.

چدن:

چدن كه در واقع آلياژ آهن با كربن و سيليسيم است در برخي صنايع ساختماني براي توليد لوله استفاده مي‌كنند چرا كه قالب گيري آن بسيار ساده و كم هزينه است. با اين حال به دليل مقاومت پايين در مقابل ضربه و مقاومت كششي كم نمي‌توان كاربرد زيادي براي آن در نظر گرفت.

فولاد:

بهترين تأمين كنندگان فولاد و فلزات، از انواع فولاد براي تمامي مراحل ساختمان سازي استفاده مي‌كنند. فولاد يكي از محكم‌ترين و مقاوم‌ترين فلزات ساختماني در صنايع است كه شكل پذيري بسيار خوبي هم دارد. فولاد از لحاظ درصد كربن آلياژي خود در سه دسته كم كربن، كربن متوسط و پر كربن قرار مي‌گيرد كه هر كدام كاربردهاي خاص خودشان را دارد.

برخي از فولادها نرم هستند (درصد كربن پاييني دارند) و شكل پذيري آنها با عمليات حرارتي ساده‌تر است اما برخي مدل‌هاي فولاد نيز درجه سختي بالايي دارند. ضمنا بد نيست بدانيد كه فولاد بازيافت پذيري كاملي دارد به همين دليل به محيط زيست هم آسيب وارد نمي‌كند. انتاكالا با فروش آنلاين فولاد از بهترين تأمين كنندگان، تهيه آن را براي صنايع مختلف راحت ساخته است. نصب فلزات فولاد نسبت به اكثر فلزات كاربردي ساختماني سريع‌تر است.

استيل ضد زنگ يا استنلس استيل:

استيل ضد زنگ ساخته شده از تركيب فولاد و كروم است كه در واقع فولاد نيز همانطور كه گفته شد يك نوع آلياژ محسوب مي‌گردد. كروم اصلي‌ترين عنصر آلياژي در استيل‌هاي ضد زنگ است با اين حال بسته به نوع كاربرد در صنايع از عناصر ديگري مثل نيكل، موليبدن، كربن، تيتانيوم و غيره نيز استفاده مي‌كنند. از اين فلز پركاربرد ساختماني نه تنها در طي فرايندهاي مختلف بلكه براي ساخت ابزارآلات و دستگاه‌هاي مورد استفاده در صنايع ساختمان سازي هم استفاده مي‌كنند.

برنج:

شايد تا به حال نمي‌دانستيد كه از فلز برنج هم در صنايع ساختماني استفاده مي‌كنند، فلزي كه آلياژ مس و روي محسوب مي‌شود. همچنين به منظور افزايش خاصيت ماشين كاري فلز برنج، تا حدود 2% سرب هم اضافه مي‌كنند. از فلز برنج براي ساخت رادياتورهاي ساختماني، لوله، اتصالات ، تجهيزات ساختماني و غيره استفاده مي‌كنند. يكي از مهم‌ترين دلايل كاربرد برنج در ساخت لوله و اتصالات، مقاومت بالاي آن در برابر آب‌هاي سنگين و نمك‌دار است. به همين دليل استحكام بالايي در برابر خوردگي از خود نشان مي‌دهد.

تيتانيوم:

تيتانيوم به دليل سبكي و مقاومت خيره كننده در برابر خوردگي يكي از فلزات كاربردي ساختماني است كه حتما هنگام خريد آنلاين انواع فلزات به آن برخورد كرده‌ايد. ويژگي‌هاي تيتانيوم باعث شده تا گزينه‌اي مناسب براي ساخت سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي، مقاوم سازي و عايق سازي لوله و سقف باشد.

 

انتاكالا، فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي

انواع فلزات كاربردي ساختماني كه امروزه در بخش‌هاي مختلف صنايع ساخت و ساز ساختمان‌هاي تجاري، مسكوني، اداري و تفريحي استفاده مي‌شوند در اين مطلب مورد بررسي قرار گرفتند. براي خريد آنلاين انواع فلزات و ابزارآلات، از بهترين تأمين كنندگان با امكان مقايسه راحت قيمت‌ها، انتاكالا در كنار شماست. شما مي‌توانيد در اين ماركت پليس وسيع كه جمعي از بهترين تأمين كنندگان فولاد و فلزات حضور دارند، به راحتي و با بهترين قيمت نياز خود را در زمينه ساخت و سازهاي ساختماني برطرف كنيد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: فلزات، فلزات ساختماني، فلزات آهني، انتاكالا، فروشگاه آنلاين، ميلگرد، ناوداني، تير آهن، آلومينيوم، زنگ زدگي، خوردگي، مس، لوله‌هاي پي وي سي، تامين كنندگان، فولاد، فروش آنلاين، استيل ضد زنگ، ابزارآلات، اتصالات، سيستم هاي گرمايشي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۹:۳۲ توسط:انتاكالا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :