خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

در زمان خريد بلبرينگ چيني به چه چيزهايي بايد دقت كنيم ؟

راهنماي خريد بلبرينگ چيني

بلبرينگ‌ كه گاهي از آن با نام "بيرينگ" نيز ياد مي‌شود، جزء پر استفاده‌ترين ابزارهاي صنعتي در حوزه صنعت و ساخت لوازم خانگي مي‌باشد. اين قطعه در انواع مختلفي توليد شده كه هر كدام از نمونه‌هاي آن كاربردهاي خاص خود را دارد. از اين رو، بسياري از كشورها اقدام به ساخت بلبرينگ‌ كرده‌اند. كشور چين يكي از فعالان اين حوزه است كه طي چند سال اخير توانسته بلبرينگ‌هاي با كيفيتي را توليد كند. در ادامه مطلب به معرفي و مقايسه بلبرينگ چيني مي‌پردازيم.

راهنماي خريد بلبرينگ

در زمان خريد بلبرينگ اين موارد را درنظر داشته باشيد:

- تشخيص قطعه اصل و تقلبي: يكي از مهم‌‌ترين مشكلات در زمان خريد قطعات صنعتي، افزايش نمونه‌هاي تقلبي است. اگر نتوانيد بلبرينگ اصلي را از تقبلي تشخيص دهيد، در زمان خريد بلبرينگ‌هاي كشاورزي، بلبرينگ‌هاي چيني و ... به مشكل مي‌خوريد. بنابراين بهتر است در اين مورد مطالعه كافي داشته باشيد.

- تشخيص نياز: بلبرينگ‌ها داراي انواع مختلفي هستند و كاركردهاي خاص خود را دارند. از اين رو، قبل از خريد، مشخص كنيد كه براي انجام چه كاري قصد خريد داريد. پس از آن با يك جستجوي ساده در گوگل مي‌توانيد اطلاعات كاملي از بلبرينگ مورد نظر را بدست آوريد.

 

- نام برند: با وجود تحريم‌ها امكان واردات بلبرينگ‌ها از كشورهايي همچون آلمان، امارات، ايتاليا، كره جنوب و ... بسيار سخت شده است. با اين حال، بلبرينگ‌هاي چيني به وفور و با قيمت مناسب در بازار يافت مي‌شوند.

- رعايت استانداردها: بلبرينگ‌ها از هر نوعي كه باشند، بر اساس يك سري استانداردهاي خاص ساخته مي‌شوند. اين استانداردها تعيين‌كننده ميزان مقاومت و كيفيت آن‌ها مي‌باشد. به عنوان مثال بلبرينگ‌هاي براساس دو استاندارد ISO و ASTM ساخته مي‌شوند. از اين رو در صنايعي همچون ساخت هواپيما و موشك‌، خودروسازي و ديگر صنايع مشابه قابل استفاده هستند. لازم به ذكر است كه اين استانداردها فقط مربوط به آلياژ به كار برده شده يا ابعاد قطعه توليد شده نيست، بلكه تعيين كننده ميزان اصطكاك، تحمل درجه حرارت، مقدار مايع روانكار موردنياز و ساير مشخصات ساخت و بسته‌بندي قطعات نيز هستند.

آيا بلبرينگ و رولبرينگ چيني بخريم ؟

تصور برخي اين است كه تمام اجناس چيني از كيفيت لازم برخوردار نيستند و بعد از مدت كوتاهي آسيب ديده و غير قابل استفاده مي‌شوند. اين ذهنيت كاملا اشتباه است. به عنوان مثال كشور چين نمونه‌هاي مختلفي از بلبرينگ را توليد مي‌كند كه كيفيت آن وابسته به متريال مصرفي آن مي‌باشد. مسلما متريال درجه يك باعث شده تا كيفيت بالاتر رود و طول عمر بلبرينگ‌ها ‌نيز افزايش يابد.

 

محدوده قيمت بلبرينگ و رولبرينگ‌هاي چيني به چه صورت است؟

به غير از كيفيت بلبرينگ، قيمت آنها نيز به جنس مواد اوليه بستگي دارد. از اين رو، محدوده قيمت بلبرينگ‌هاي چيني متغير است. هرچه بلبرينگ استاندارتر و با كيفيت‌تر با‌شد، قيمت آن نيز بالاتر مي‌رود. البته اين تغيير قيمت نيز تا حدودي به نوسان ارز در بازار بستگي دارد. در چند سال اخير، به دليل تغيير نرخ دلار همواره ‌شاهد افزايش ناگهاني اجناس وارداتي بوده‌ايم و بلبرينگ‌هاي چيني نيز از اين قاعده مستثنا نيستند.

مورد ديگري كه بر قيمت بلبرينگ تاثير گذار است، عملكرد بلبرينگ مي‌باشد. بلبرينگ‌هايي كه براي دستگاه‌هاي حساس و گران قيمت به كار گرفته مي‌شوند، به بلبرينگ‌ خاصي نياز دارد تا عملكرد كلي دستگاه را مختل نكند. به عنوان مثال اگر بخواهيم دو بلبرينگ شيار عميق و كف گرد را با هم مقايسه كنيم، بايد گفت نمونه كف گرد قيمت بالاتري دارد.

سخن پاياني

ما در اين مقاله از جنبه‌هاي مختلفي بلبرينگ چيني را بررسي كرديم، اما در آخر خريد يا عدم خريد آنها به نوع دستگاه و بودجه شما بستگي دارد. پس اگر دستگاه يا خودروي شما گران قيمت است، براي تعويض بلبرينگ بهتر است از برندهاي خارجي مشابه نمونه اصلي استفاده كنيد. 

 


برچسب: خريد بلبرينگ، خريد آنلاين بلبرينگ، بلبرينگ چيني، قيمت بلبرينگ چيني،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۱:۵۹ توسط:انتاكالا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :