خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

كاربرد انواع شيرآلات صنعتي

كاربرد انواع شيرآلات صنعتي 

شيرآلات صنعتي (Valve) در انواع و اقسام مدل‌ها توسط برندهاي معتبر و سرشناس حوزه ابزارآلات توليد و روانه بازار مي‌‌شوند. شيرآلات صنعتي از مهمترين و كاربردي‌ترين ابزارآلات و تجهيزات مورد استفاده در صنايع مختلف به‌حساب مي‌آيند كه هر كدام با توجه به ويژگي‌ها و خصوصياتي كه دارند، كاربرد خاصي در صنعت خواهند داشت. به‌طور كلي انواع شيرآلات صنعتي براي كنترل يا آزاد كردن فشار سيالات، تغيير مسير سيالات، كنترل جريان و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اجزاي تشكيل‌دهنده شيرآلات صنعتي شامل بدنه، كلاهك، تريم، عملگر و پكينگ (طناب آب‌بند) مي‌شود و اين محصولات با توجه به ساختار و عملكردي كه دارند، به دسته‌هاي گوناگوني تقسيم مي‌شوند. در حال حاضر شركت‌هاي تامين‌كننده ابزارآلات صنعتي در زمينه طراحي و ساخت انواع شيرآلات با كيفيت بالا و عرضه آن به صورت اينترنتي مشغول فعاليت هستند و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت مجموعه به خريد آنلاين شيرآلات صنعتي با توجه به نيازشان اقدام كنند.

در اينجا تلاش خواهيم كرد تا اطلاعات كامل و جامعي در ارتباط با انواع شيرآلات صنعتي، كاربردشان، بهترين برندهاي تامين‌كننده و خريد آنلاين در اختيارتان قرار دهيم؛ پس پيشنهاد مي‌كنيم مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

 

انواع شيرآلات صنعتي

شير در واقع يك قطعه مكانيكي است كه فشار و جريان سيال درون سيستم را كنترل يا تنظيم مي‌كند. انواع شيرآلات صنعتي بر اساس سايز، نحوه اتصال، اجزاي اپراتوري، كاركرد و نوع موادي كه در ساخت آن استفاده شده است، طبقه‌بندي مي‌شوند. شيرآلات صنعتي با توجه به نوع عملكردي كه دارند، به انواع زير تقسيم‌ مي‌شوند:

  • شيرهاي قطع و وصل‌كننده جريان
  • شيرهاي يك‌طرفه
  • شيرهاي كنترل‌كننده و تنظيم‌كننده
  • شيرآلات ايمني
  • شيرآلات اطمينان

انواع شير صنعتي با توجه به جنس به شرح زير هستند:

  • شير از جنس فولاد كربني، فولاد زنگ نزن يا فولاد آلياژي
  • شير چدني
  • شير برنزي
  • شير استيل
  • شير برنجي

انواع شيرآلات صنعتي از لحاظ اپراتوري عبارتند از:

  • شيرآلات دستي مانند شير پروانه‌اي و كشويي
  • شيرآلات اتوماتيك مانند شير اطمينان و يك‌طرفه

انواع شير صنعتي از نظر نحوه حركت مكانيكي به 2 شكل شيرآلات خطي (قطع و وصل به صورت افقي مسير سيال مانند شير كروي و شير كشويي) و شيرآلات غيرخطي (قطع و وصل به صورت عمودي مسير سيال مانند شير پروانه‌اي و شير توپي) هستند و از لحاظ سايز به شيرآلات سيستم متريك و شيرآلات سيستم اينچي تقسيم مي‌شوند.

 

آشنايي با پركاربردترين شيرهاي صنعتي 

شيرآلات صنعتي در انواع مدل‌ها توسط برندهاي فعال حوزه ابزارآلات صنعتي توليد و به بازار عرضه شده‌اند. از پرمصرف‌ترين انواع شيرآلات صنعتي، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

·        شير دروازه‌اي

شيرهاي دروازه‌اي اغلب به صورت كاملا باز يا كاملا بسته در صنايع به‌كار مي‌روند و براي حالت نيمه باز پيشنهاد نمي‌شوند؛ زيرا در برابر سايش و خوردگي بسيار حساس هستند. اين مدل شير صنعتي براي مواردي كه به باز و بسته شدن سريع نيازي نباشد، پيشنهاد ايده‌آلي خواهد بود. اين مدل شير صنعتي براي ايجاد ارتباط بين 2 جريان سيال يا قطع كامل جريان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

·        شير كنترل

شيرهاي كنترل براي مواردي چون ميزان جريان، فشار، دامنه و ... در صنعت به‌كار مي‌روند. اين مدل شيرها به 2 صورت شير با حركت خطي و شير با حركت چرخشي توليد مي‌شوند.

·        شير كروي

شيرهاي كروي داراي يك كانال به شكل حرف S انگليسي و يك ديسك به شكل نيم‌كره هستند كه وظيفه قطع و وصل كردن جريان مايعات و گازها را برعهده دارند. اين مدل شيرهاي صنعتي با باز و بسته شدن مكرر، دچار ساييدگي نمي‌شوند و جريان بالاتري از مايعات و گازها را را تحمل مي‌كنند.

·        شير پروانه‌اي

شيرهاي پروانه‌اي داراي يك كانال و يك ديسك بوده كه به محور مركزي كانال متصل شده‌اند و چرخش ديسك حول محور كانال سبب باز و بسته شدن كانال مي‌شود. اين مدل شيرآلات صنعتي براي حجم بسيار زيادي از مواد مناسب خواهند بود.

·        شير يك‌طرفه

شيرهاي يك‌طرفه بر اساس فشار داخلي مايعات يا گازها كار مي‌كنند؛ از اين‌رو باز و بسته شدن آن‌ها به حركت خارجي وابسته نبوده و براي جريان برگشتي كاربرد دارند.

·        ساير شيرآلات صنعتي

از ديگر شيرآلات صنعتي پركاربرد، مي‌توان به شيرهاي ايمني، سماوري، مخروطي، سوزني، تنفسي و ديافراگمي اشاره كرد.

 

كاربرد شيرآلات در صنايع مختلف

امروزه انواع شيرآلات صنعتي به عنوان يكي از پركاربردترين ابزارآلات در صنعت شناخته مي‌شوند كه متناسب با ساختار و عملكردشان در صنايع مختلفي از قبيل حمل و نقل، نيروگاه‌ها، معادن، صنايع شيميايي، آب و فاضلاب، پالايشگاه‌ها، كشتي‌سازي، صنايع داروسازي و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به‌طور كلي شيرهاي صنعتي وظيفه كنترل جريان سيال و فشار در يك سيستم را برعهده دارند. از وظايف اصلي انواع شيرآلات صنعتي، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كنترل مسير و شدت جريان سيال
  • قطع و وصل كردن جريان سيال
  • تنظيم ميزان عبور سيال
  • آزاد كردن تجهيزات از فشار اضافي
  • ممانعت از جريان سيال به عقب
  • تنظيم فشار فرايند و تخليه

بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي

انواع شيرآلات صنعتي نقش اساسي در تكميل فرايند صنايع مختلف برعهده دارند. شيرهاي صنعتي در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شركت‌هاي توليدي طراحي و به بازار عرضه مي‌شوند كه از بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي ايراني و خارجي، مي‌توان به صنايع هفتم تير، ميراب، فاراب، مكانيك آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره كرد. حال شركت‌هاي بسياري به عنوان تامين‌كننده و وارد‌كننده شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعتي با كيفيت بالا و قيمت مقرون به‌صرفه مشغول فعاليت هستند كه امكان خريد آنلاين شيرآلات صنعتي را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند؛ از اين‌رو اگر به دنبال خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي هستيد، توصيه مي‌كنيم به مراكز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتي مراجعه كنيد.

انتاكالا؛ تامين‌كننده انواع شيرآلات صنعتي

همواره فعالان صنايع به دنبال بهترين برند شيرآلات با قيمت مناسب هستند و سعي دارند تا انواع شيرآلات صنعتي و تجهيزات را از برندهاي معتبر و فروشنده‌هاي مجاز با تضمين اصالت كالا و خدمات پس از فروش تهيه كنند. انتاكالا به عنوان يكي از معتبرترين فروشگاه‌هاي تخصصي تامين و عرضه شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعت پايپينگ به ويژه صنايع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشيمي و ... به‌حساب مي‌آيد كه كليه خدمات مربوط به خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي از قبيل مشاوره رايگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترين برند شيرآلات، گارانتي، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌هاي پرداخت و ارسال محصول به سراسر كشور را به مشتريان ارائه مي‌دهد؛ از اين‌رو فعالان صنايع مختلف كه به دنبال خريد آنلاين شيرآلات هستند، مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصي انتاكالا به ثبت سفارش اقدام كرده و محصول را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل بگيرند.  

نكات مهم در خريد آنلاين شيرآلات صنعتي

در حال حاضر انواع شيرآلات صنعتي از معتبرترين برندهاي ايران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتي كشور وجود دارند كه هر كدام با توجه به ساختار و عملكرد براي بخش خاصي از صنعت به‌كار مي‌روند. متقاضيان خريد تجهيزات صنعتي، مي‌توانند براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه به خريد اينترنتي محصول مورد نظر از تامين‌كنندگان فعال اين حوزه چون انتاكالا اقدام كنند. به‌طور كلي مشتريان قبل از ثبت سفارش خريد محصول بايد با كارشناسان اين حوزه ارتباط برقرار كرده و با توجه به نيازشان، خريد آنلاين شيرآلات صنعتي و تجهيزات وابسته را انجام دهند.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: شيرآلات صنعتي، ابزارآلات، فشار سيالات، تامين‌كننده، ابزارآلات صنعتي، خريد آنلاين، شيرهاي يك طرفه، شير استيل، شير دروازه اي، شير كنترل، شير كروي، شير پروانه اي، TYS، Emeron، انتاكالا، اتصالات و تجهيزات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۵:۳۳ توسط:انتاكالا موضوع: