خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

بهترين روش خريد عمده كالاهاي صنعتي

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف

 

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

بهترين برند توليد كننده  plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسيون صنعتي شديد است و شركت‌هايي كه به سمت توليدكنندگان PLC و توسعه برندهاي PLC خود سوق داده مي‌شوند. يكي از بهترين راه‌ها براي قضاوت اينكه كدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترين PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC  بود. دومين PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود.

 

 

 

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه  براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه  مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در  دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي  دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه  عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل  همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گيري شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي  و مهم هر سيستم كنترل  كننده است  كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

معرفي كاربردي ­ترين ابزارآلات صنعتي 

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­ هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­دهند.

ابزار آلات دستي 

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­ اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين ­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • آچار: آچار­ها در اندازه­ هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.
  • انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ ها، خم و برش كابل و سيم استفاده مي­كنند.
  • چكش: چكش اساسا در شكل ­دهي فلز، ضربه ­زدن به ميخ، علامت­ گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ هاي محكم استفاده مي شود.
  • پيچ­ گوشتي: پيچ­ گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­ كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

از ديگر ابزارآلات مي توانيم به ابزار آلات برقي، ابزار آلات صنعتي بنزيني و ابزار آلات صنعتي بادي اشاره نمود.

 

كاربرد روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: تجهيزات اتوماسيون صنعتي، اتوماسيون صنعتي، سنسور، اينورتر، ابزار دقيق، PLC، Siemens، ابزارآلات، ترانسميتر، ديتالاگر، ابزارهاي دستي، روغن‌هاي صنعتي، فروشگاه آنلاين، انتاكالا، تامين كنندگان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۳:۱۰ توسط:انتاكالا موضوع: