خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

 

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه  براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه  مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در  دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي  دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه  عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

 

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل  همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گيري شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي  و مهم هر سيستم كنترل  كننده است  كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

كاربرد ابزار دقيق در صنعت

ابزار دقيق كاربردهاي زيادي دارد  به گونه‌اي كه در هر صنعتي كه توجه كنيد، پاي ابزار دقيق كشيده شده است؛ اما  با توجه به عملكرد و ماهيت آن، به طور كلي سه كاربرد اصلي در صنايع دارد:

  • تحليل مهندسي
  • پايش فرآيندهاي صنعتي
  • كنترل خودكار فرآيند

ابزار دقيق در پروسه‌ها و صنعت‌هاي مختلف كاربرد دارد و در حقيقت يك راهي براي رشد و پيشرفت صنعت‌ها محسوب مي‌شود. بنابراين شناخت سنسورها، دستگاه‌هاي اندازه‌گيري، ترانسميترها، كنترلر، ديتا لاگر و همچنين انتخاب مناسب آنها از مهمترين وظايفي است كه مهندسين و افراد كارشناس در يك صنعت بايد انجام دهند. در اينجا به چند نمونه از كاربردهاي كاربرد ابزار دقيق در صنعت‌هاي مختلف اشاره مي‌كنيم:

 ابزار دقيق در صنعت سيمان و معدن‌ها و صنايع ديگري از اين قبيل

 ابزار دقيق در صنعت سيمان، معدن‌ها و صنعت‌هاي مانند اين‌ها، براي كنترل صحيح و دقيق فرآيند توليد و اندازه‌گيري پارامترهاي مد نظر صنعت استفاده مي‌شود كه در اينجا چند نمونه از آنها را معرفي مي‌كنيم:

  • اندازه‌گيري دقيق وزن مواد و محصولات توليدي در صنعت
  • اندازه‌گيري و كنترل دبي خارجي ضايعات و مايعات از صنعت
  •  اندازه‌گيري فشار بخار
  • اندازه‌گيري و كنترل ميزان و سطح سيلوهاي ذخيره‌سازي سيمان در صنعت سيمان‌سازي

كاربرد ابزار دقيق در صنعت نفت، گاز و صنايع زيرشاخه آنها

همانطور كه مي‌دانيد، صنعت‌خايي مثل صنعت نفت و امثال آن، بيشتر توليدات آنها، مايعات است كه خط لوله‌اي براي انتقال اين مايعات به مخزن‌هاي معيني دارند و همچنين سيستمي جهت سنجش و اندازه‌گيري پارامترهاي مختلف محصول توليدي نيز در نظر مي‌گيرند چرا كه كمترين و كوچكترين خطا در اندازه‌گيري محصولات اين صنايع مي‌تواند ضرر و زيان‌هاي كلاني به دنبال داشته باشد.

 

ابزار دقيق در تابلو برق

ابزار دقيق در تابلو برق نيز كاربرد مهمي دارد؛ معمولا براي اندازه‌گيري دقيق جريان برق، ولتاژ و توان آن از ابزار دقيق استفاده مي‌شود.

خريد ابزار دقيق از طريق سايت تخصصي فروش آن

 انتاكالا يكي از جامع‌ترين و معتبرترين سايت‌ها در زمينه فروش ابزار برقي و تجهيزات مرتبط است كه مشتريان و خريداران از سراسر كشور مي‌توانند از طريق سايت اين مجموعه و با ثبت‌نام در آن اقدام به خريد محصول مورد نظر خود و همچنين ابزار دقيق  با قيمت بسيار مناسب كنند.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: ابزار دقيق، ابزارآلات، اتوماسيون صنعتي، سيستم اتوماسيون، كنترل دما، رطوبت، سنسور، تامين كنندگان، سيگنال الكتريكي، ترانسميتر، ديتا لاگر، نمايشگر، روغن هيدروليك، تابلو برق، انتاكالا، ابزار برقي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۲۰ توسط:انتاكالا موضوع:

كاربرد انواع شيرآلات صنعتي

كاربرد انواع شيرآلات صنعتي 

شيرآلات صنعتي (Valve) در انواع و اقسام مدل‌ها توسط برندهاي معتبر و سرشناس حوزه ابزارآلات توليد و روانه بازار مي‌‌شوند. شيرآلات صنعتي از مهمترين و كاربردي‌ترين ابزارآلات و تجهيزات مورد استفاده در صنايع مختلف به‌حساب مي‌آيند كه هر كدام با توجه به ويژگي‌ها و خصوصياتي كه دارند، كاربرد خاصي در صنعت خواهند داشت. به‌طور كلي انواع شيرآلات صنعتي براي كنترل يا آزاد كردن فشار سيالات، تغيير مسير سيالات، كنترل جريان و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اجزاي تشكيل‌دهنده شيرآلات صنعتي شامل بدنه، كلاهك، تريم، عملگر و پكينگ (طناب آب‌بند) مي‌شود و اين محصولات با توجه به ساختار و عملكردي كه دارند، به دسته‌هاي گوناگوني تقسيم مي‌شوند. در حال حاضر شركت‌هاي تامين‌كننده ابزارآلات صنعتي در زمينه طراحي و ساخت انواع شيرآلات با كيفيت بالا و عرضه آن به صورت اينترنتي مشغول فعاليت هستند و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت مجموعه به خريد آنلاين شيرآلات صنعتي با توجه به نيازشان اقدام كنند.

در اينجا تلاش خواهيم كرد تا اطلاعات كامل و جامعي در ارتباط با انواع شيرآلات صنعتي، كاربردشان، بهترين برندهاي تامين‌كننده و خريد آنلاين در اختيارتان قرار دهيم؛ پس پيشنهاد مي‌كنيم مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

 

انواع شيرآلات صنعتي

شير در واقع يك قطعه مكانيكي است كه فشار و جريان سيال درون سيستم را كنترل يا تنظيم مي‌كند. انواع شيرآلات صنعتي بر اساس سايز، نحوه اتصال، اجزاي اپراتوري، كاركرد و نوع موادي كه در ساخت آن استفاده شده است، طبقه‌بندي مي‌شوند. شيرآلات صنعتي با توجه به نوع عملكردي كه دارند، به انواع زير تقسيم‌ مي‌شوند:

  • شيرهاي قطع و وصل‌كننده جريان
  • شيرهاي يك‌طرفه
  • شيرهاي كنترل‌كننده و تنظيم‌كننده
  • شيرآلات ايمني
  • شيرآلات اطمينان

انواع شير صنعتي با توجه به جنس به شرح زير هستند:

  • شير از جنس فولاد كربني، فولاد زنگ نزن يا فولاد آلياژي
  • شير چدني
  • شير برنزي
  • شير استيل
  • شير برنجي

انواع شيرآلات صنعتي از لحاظ اپراتوري عبارتند از:

  • شيرآلات دستي مانند شير پروانه‌اي و كشويي
  • شيرآلات اتوماتيك مانند شير اطمينان و يك‌طرفه

انواع شير صنعتي از نظر نحوه حركت مكانيكي به 2 شكل شيرآلات خطي (قطع و وصل به صورت افقي مسير سيال مانند شير كروي و شير كشويي) و شيرآلات غيرخطي (قطع و وصل به صورت عمودي مسير سيال مانند شير پروانه‌اي و شير توپي) هستند و از لحاظ سايز به شيرآلات سيستم متريك و شيرآلات سيستم اينچي تقسيم مي‌شوند.

 

آشنايي با پركاربردترين شيرهاي صنعتي 

شيرآلات صنعتي در انواع مدل‌ها توسط برندهاي فعال حوزه ابزارآلات صنعتي توليد و به بازار عرضه شده‌اند. از پرمصرف‌ترين انواع شيرآلات صنعتي، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

·        شير دروازه‌اي

شيرهاي دروازه‌اي اغلب به صورت كاملا باز يا كاملا بسته در صنايع به‌كار مي‌روند و براي حالت نيمه باز پيشنهاد نمي‌شوند؛ زيرا در برابر سايش و خوردگي بسيار حساس هستند. اين مدل شير صنعتي براي مواردي كه به باز و بسته شدن سريع نيازي نباشد، پيشنهاد ايده‌آلي خواهد بود. اين مدل شير صنعتي براي ايجاد ارتباط بين 2 جريان سيال يا قطع كامل جريان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

·        شير كنترل

شيرهاي كنترل براي مواردي چون ميزان جريان، فشار، دامنه و ... در صنعت به‌كار مي‌روند. اين مدل شيرها به 2 صورت شير با حركت خطي و شير با حركت چرخشي توليد مي‌شوند.

·        شير كروي

شيرهاي كروي داراي يك كانال به شكل حرف S انگليسي و يك ديسك به شكل نيم‌كره هستند كه وظيفه قطع و وصل كردن جريان مايعات و گازها را برعهده دارند. اين مدل شيرهاي صنعتي با باز و بسته شدن مكرر، دچار ساييدگي نمي‌شوند و جريان بالاتري از مايعات و گازها را را تحمل مي‌كنند.

·        شير پروانه‌اي

شيرهاي پروانه‌اي داراي يك كانال و يك ديسك بوده كه به محور مركزي كانال متصل شده‌اند و چرخش ديسك حول محور كانال سبب باز و بسته شدن كانال مي‌شود. اين مدل شيرآلات صنعتي براي حجم بسيار زيادي از مواد مناسب خواهند بود.

·        شير يك‌طرفه

شيرهاي يك‌طرفه بر اساس فشار داخلي مايعات يا گازها كار مي‌كنند؛ از اين‌رو باز و بسته شدن آن‌ها به حركت خارجي وابسته نبوده و براي جريان برگشتي كاربرد دارند.

·        ساير شيرآلات صنعتي

از ديگر شيرآلات صنعتي پركاربرد، مي‌توان به شيرهاي ايمني، سماوري، مخروطي، سوزني، تنفسي و ديافراگمي اشاره كرد.

 

كاربرد شيرآلات در صنايع مختلف

امروزه انواع شيرآلات صنعتي به عنوان يكي از پركاربردترين ابزارآلات در صنعت شناخته مي‌شوند كه متناسب با ساختار و عملكردشان در صنايع مختلفي از قبيل حمل و نقل، نيروگاه‌ها، معادن، صنايع شيميايي، آب و فاضلاب، پالايشگاه‌ها، كشتي‌سازي، صنايع داروسازي و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به‌طور كلي شيرهاي صنعتي وظيفه كنترل جريان سيال و فشار در يك سيستم را برعهده دارند. از وظايف اصلي انواع شيرآلات صنعتي، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كنترل مسير و شدت جريان سيال
  • قطع و وصل كردن جريان سيال
  • تنظيم ميزان عبور سيال
  • آزاد كردن تجهيزات از فشار اضافي
  • ممانعت از جريان سيال به عقب
  • تنظيم فشار فرايند و تخليه

بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي

انواع شيرآلات صنعتي نقش اساسي در تكميل فرايند صنايع مختلف برعهده دارند. شيرهاي صنعتي در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شركت‌هاي توليدي طراحي و به بازار عرضه مي‌شوند كه از بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي ايراني و خارجي، مي‌توان به صنايع هفتم تير، ميراب، فاراب، مكانيك آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره كرد. حال شركت‌هاي بسياري به عنوان تامين‌كننده و وارد‌كننده شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعتي با كيفيت بالا و قيمت مقرون به‌صرفه مشغول فعاليت هستند كه امكان خريد آنلاين شيرآلات صنعتي را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند؛ از اين‌رو اگر به دنبال خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي هستيد، توصيه مي‌كنيم به مراكز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتي مراجعه كنيد.

انتاكالا؛ تامين‌كننده انواع شيرآلات صنعتي

همواره فعالان صنايع به دنبال بهترين برند شيرآلات با قيمت مناسب هستند و سعي دارند تا انواع شيرآلات صنعتي و تجهيزات را از برندهاي معتبر و فروشنده‌هاي مجاز با تضمين اصالت كالا و خدمات پس از فروش تهيه كنند. انتاكالا به عنوان يكي از معتبرترين فروشگاه‌هاي تخصصي تامين و عرضه شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعت پايپينگ به ويژه صنايع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشيمي و ... به‌حساب مي‌آيد كه كليه خدمات مربوط به خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي از قبيل مشاوره رايگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترين برند شيرآلات، گارانتي، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌هاي پرداخت و ارسال محصول به سراسر كشور را به مشتريان ارائه مي‌دهد؛ از اين‌رو فعالان صنايع مختلف كه به دنبال خريد آنلاين شيرآلات هستند، مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصي انتاكالا به ثبت سفارش اقدام كرده و محصول را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل بگيرند.  

نكات مهم در خريد آنلاين شيرآلات صنعتي

در حال حاضر انواع شيرآلات صنعتي از معتبرترين برندهاي ايران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتي كشور وجود دارند كه هر كدام با توجه به ساختار و عملكرد براي بخش خاصي از صنعت به‌كار مي‌روند. متقاضيان خريد تجهيزات صنعتي، مي‌توانند براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه به خريد اينترنتي محصول مورد نظر از تامين‌كنندگان فعال اين حوزه چون انتاكالا اقدام كنند. به‌طور كلي مشتريان قبل از ثبت سفارش خريد محصول بايد با كارشناسان اين حوزه ارتباط برقرار كرده و با توجه به نيازشان، خريد آنلاين شيرآلات صنعتي و تجهيزات وابسته را انجام دهند.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: شيرآلات صنعتي، ابزارآلات، فشار سيالات، تامين‌كننده، ابزارآلات صنعتي، خريد آنلاين، شيرهاي يك طرفه، شير استيل، شير دروازه اي، شير كنترل، شير كروي، شير پروانه اي، TYS، Emeron، انتاكالا، اتصالات و تجهيزات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۵:۳۳ توسط:انتاكالا موضوع:

معايب استفاده از بلبرينگ استوك در صنايع مختلف

بلبرينگ استوك چيست و چه كاربردي دارد؟

بلبرينگ ها يكي از مهم‌ترين اجزاي تريبولوژيكي بسياري از ماشين‌آلات هستند كه در اشكال مختلفي توليد مي‌شوند‌. هدف اصلي بلبرينگ‌ها، جلوگيري از تماس مستقيم فلزات بين دو بخش مجزا است كه به صورت نسبي در حال حركت هستند. اين امر از اصطكاك، توليد گرما و در نهايت، سايش و پارگي قطعات جلوگيري مي‌كند. همچنين مصرف انرژي را كاهش مي دهد زيرا حركت لغزشي، با نورد كم اصطكاك جايگزين مي‌شود. آنها همچنين بار عنصر دوار را به محفظه منتقل مي‌كنند. اين بار، ممكن است شعاعي، محوري يا تركيبي از هر دو باشد. بلبرينگ همچنين آزادي حركت قطعات متحرك را در جهت‌هاي از پيش تعريف شده، محدود مي‌كند.

 

 برندهاي مختلفي از بلبرينگ‌ها( ياتاقان‌ها) در بازار موجود هستند كه بسته به ميزان كيفيت، از قيمت‌ بالايي برخوردار مي‌باشند. از اين رو، خريد بلبرينگ نو هميشه به صرفه نيست، بخصوص اگر عملكرد وسيله ساده باشد. در چينين شرايطي بلبرينگ استوك بهترين انتخاب است. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به معرفي و قيمت خريد بلبرينگ استوك  بپردازيم.

كاربرد بلبرينگ استوك در صنعت

بلبرينگ‌‌ استوك يكي از ابزارآلات صنعتي است كه آكبند نبوده و شامل دو نمونه انباري و دسته دوم مي‌باشد. بلبرينگ‌هاي استوك انباري به دليل سر رسيدن تاريخ انقضا، مانند بلبرينگ‌هاي نو كارايي ندارند اما براي موقعيت‌هايي ديگر قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، اگر خريدار قصد دارد هزينه خريد بلبرينگ را به حداقل برساند يا نو بودن يا نبودن آن تاثير منفي بر دستگاه نمي‌گذارد، اين نوع بلبرينگ انتخاب خوبي خواهد بود. در مقابل بلبرينگ‌هاي استوك دسته دوم قرار دارند كه از روي دستگاه‌هاي ديگر برداشته شده و بر مكان مورد نظر نصب مي‌شوند. البته اين بلبرينگ براي دستگاه‌هاي با دقت، انتخاب خوبي نيست و بهتر است از نمونه نو آن استفاده كرد.

 

قيمت بلبرينگ نو بلبرينگ استوك

مسلما بلبرينگ نو و استوك از لحاظ قيمت با هم تفاوت اساسي دارند. با اين حال قيمت خريد بلبرينگ استوك متغير است و بستگي به عوامل زير دارد:

- نوع بلبرينگ: بلبرينگ‌ها از نظر عملكرد با يكديگر متفاوتند و همين ويژگي بر قيمت تمام شده تاثير مي‌گذارد. پس نمونه‌هايي كه گران‌تر هستند چه نو باشند و چه دسته دوم، نسبت به ساير نمونه‌ها قيمت بالاتري دارند.

- نوع استوك: قيمت بلبرينگ استوك انباري با بليرينگ استوك دسته دوم متفاوت است. 

- تميز بودن بلبرينگ‌هاي استوك: اين نيز ويژگي ديگري است كه بر قيمت بلبرينگ استوك تاثير مستقيم دارد.

- نام برند بلبرينگ: برخي از برندهاي تجاري بلبرينگ‌هاي با كيفيت‌تري توليد مي‌كنند. اين عامل باعث شده تا بلبرينگ استوك اين برندها نسب به شركت‌هاي رقيب، همچنان قيمت بالاتري داشته باشند.

 

خطرات احتمالي استفاده بلبرينگ استوك در صنايع مختلف

به طور كلي، هدف استفاده از بلبرينگ‌هاي استوك كاهش هزينه تعميرات است، با اين حال بايد تمام جوانب را بررسي كرد. گاهي خريد و استفاده از قطعات دسته دوم مي‌تواند همانند قطعات آكبند به خوبي كار كند، اما همه چيز نسبي است. برخي از ماشين آلات صنعتي بسيار حساس هستند و از دقت بالايي برخوردارند. از اين رو، به كارگيري بلبرينگ استوك ممكن است عملكرد كلي دستگاه را دچار مشكل كند. با اين وضعيت اگر براي استفاده از بلبرينگ استوك دچار شك و ترديد هستيد، مي‌توانيد از بلبرينگ‌هاي چيني نو استفاده كنيد. برخي ازنمونه‌هاي بلبرينگ چيني از كيفيت و قيمت مناسبي برخوردار هستند. مسلما هرچه قيمت آنها بالاتر باشد، كيفيت نيز افزايش مي‌يابد.

با اين حال اگر وسيله شما همانند فرغون ساختار پيچيده‌اي ندارد، بهتر است از بلبرينگ‌هاي استوك استفاده كنيد.     

سخن پاياني

ما در اين مقاله به معرفي و قيمت خريد بلبرينگ پرداختيم. براي خريد اين محصول صنعتي، حتما به معتبرترين تامين كننده بلبرينگ به صورت حضوري مراجعه كرده تا از صحت سلامت آنها مطمئن شويد. با اين حال مي‌توانيد آنها را از فروشگاه كالاهاي صنعتي معتبري كه فروش آنلاين بلبرينگ را انجام مي‌دهند نيز تهيه كنيد.

 


برچسب: بلبرينگ استوك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۳۴ توسط:انتاكالا موضوع:

خريد آنلاين كالاهاي صنعتي از فروشگاه انتاكالا

كالاهاي صنعتي را هم آنلاين بخريد

 

امروزه با توجه به شرايط اقتصادي و اپيدمي ويروس كرونا خريد اينترنتي مورد استقبال افراد زيادي به‌خصوص صاحبين كسب و كار قرار گرفته است. اگر بخواهيم در مورد بزرگترين مزاياي خريد اينترنتي بگوييم، نبود عجله و بررسي كالا از لحاظ خصوصيات فني، قيمت محصول، نوع كارايي، ابعاد و ... از محاسن فروشگاه‌هاي اينترنتي به‌خصوص در زمينه فروش كالاهاي صنعتي است.

 

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از اولويت‌هاي انتاكالا، پاسخگويي به نيازهاي خريداران است. انتاكالا با برقراري ارتباطي سودمند با مشتريان، نيازهاي آن‌ها را شناسايي مي‌كند و در راستاي پاسخگويي به اين نيازها گام برمي‌دارد. در انتاكالا مشتريان به محصولات برترين و بزرگ‌ترين برندهاي ايران و جهان دسترسي دارند. دسته‌بندي اين محصولات شامل بلبرينگ ها ، لوله و اتصالات ، مواد اوليه شيميايي و معدني، ابزار آلات و ... مي‌شود كه تمامي آن‌ها داراي ضمانت اصالت كالا و بازگشت كالا هستند.

 

خريد آنلاين انواع لباس ايمني كار در ايران

لباس كار و ساير تجهيزات ايمني فردي هنگام انجام كارهاي مختلف ميداني و فني براي حفظ جان افراد و همچنين عملكرد بهتر و راحتي در زمان كار استفاده مي‌شوند و از آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري مي‌كنند.

انواع لباس‌هاي كار، كه مرتبط با نوع حرفه، سايز و جنسيت فرد، اقتصادي بودن و در عين حال با بيشترين كارايي تهيه شوند، از مهمترين عوامل موفقيت يك فرد يا افراد يك كارگاه در انجام پروژه‌هاي حرفه‌اي واگذارشده به آنان هستند. از انواع لباس‌هاي ايمني در صنايع مختلف، مي‌توان به روپوش‌ها، لباس‌هاي كار يكسره، دو تكه و لباس‌هاي نسوز اشاره كرد. تامين كنندگان با توجه به نوع كار و ماشين‌ها يا ابزار آلات موجود در كارگاه يا با توجه به ايمني و آلايندگي محيط، اين لباس‌ها را طراحي و توليد مي‌كنند. كه به راحتي مي توانيد از طريق مشاوره با كارشناسان فروش شركت انتاكالا به راحتي ثبت سفارش خود را انجام دهيد .

 

 

 

ابزارآلات صنعتي دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

• آچار: آچار­ها در اندازه­هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.

• انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ها، خم و برش سيم و كابل استفاده مي­كنند.

• چكش: چكش اساسا در شكل­دهي فلز، ضربه­زدن به ميخ، علامت­گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ­هاي محكم استفاده مي شود.

• پيچ­گوشتي: پيچ­گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: كالاهاي صنعتي، كرونا، ويروس كرونا، كسب و كار، فروشگاه‌هاي اينترنتي، ، انتاكالا، تامين كنندگان، ابزارآلات صنعتي، لوله و اتصالات، موارد شيميايي، مواد معدني، تجهيزات ايمني، ابزارهاي دستي، سيم و كابل، پيچ گوشتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۲:۱۰ توسط:انتاكالا موضوع:

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف

 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

كاربرد بلبرينگ ها در صنعت

در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.


بلبرينگ و ياتاقان هر دو به منظور تحقق بخشيدن به يك هدف مشترك ساخته شده‌اند. در حقيقت كار اصلي بلبرينگ و ياتاقان ايجاد بهبود حركت و چرخش بقيه قطعات است تا مانع ساييدگي قطعات شوند. اما اين قطعات در بعضي از موارد با يكديگر تفاوت­هايي دارند. براي درك بيشتر اين تفاوت­ها در ابتدا بايد تعريف و عملكرد آن­ها را به شكل جداگانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

كاربرد لوازم و تجهيزات برقي

تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشين‌ها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامين‌كنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.‌ 

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

  • روشنايي
  • لوازم برقي خانگي
  • تجهيزات فناوري اطلاعات
  • موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع
  • دستگاه‌هاي مجهز به باتري
  • سوئيچ ها، رله ها و قطعات

تعريف برق صنعتي

تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و… هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشين‌ها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

 

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد 

طبقه بندي روغن هاي صنعتي

از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

براي ثبت نام در سايت انتاكالا از طريق اين لينك اقدام نماييد .


برچسب: ابزار، تجهيزات در صنايع، اتوماسيون صنعتي، كنترلر، نمايشگر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق، PLC، بلبرينگ، ياتاقان، تجهيزات برقي، تامين كنندگان، لوازم برقي، باتري، روغن‌هاي صنعتي، فروشگاه آنلاين،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۳۷ توسط:انتاكالا موضوع:

كاربرد كابل برق صنعتي

كاربرد كابل برق صنعتي

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الكتريسيته و نيروي برق و نياز صنعت به توليد جزء اصلي اين انتقال يعني كابل برق، تجهيزات انتقال قدرت و مهندسي آن يكي از اساسي‌ترين نيازهاي اين صنعت بوده و شناخت انواع كابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزاي رساناي آنها براي به كار گيري در نيروگاه‌ها و خطوط انتقال نيرو ضروري است. دانش به كار بردن ابزار آلات و تجهيزات برق‌رساني از جمله سيم و كابل، دكل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت ايجاد اختلال در هر كدام از اين تجهيزات انتقال قدرت، قطعي برق و آسيب به قطعات و دستگاه‌هاي برقي صنعتي و خانگي قطعي خواهد بود. در اين نوشتار به معرفي انواع كابل برق، ساختمان داخلي آنها و كاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مكان مورد استفاده پرداخته شده است.

 

معرفي انواع كابل برق

عموما كابل‌ها و سيم‌هاي برق داراي يك روكش پليمري از جنس پلي‌اتيلن يا پلي‌وينيل كلريد (PVC) براي حفاظت بيشتر از خود كابل و همچنين تامين ايمني هنگام نصب و بهره‌برداري هستند. كابل‌هاي برق مجموعه‌اي گسترده را شامل مي‌شوند كه مي‌توان آنها را در چند گروه زير تقسيم‌بندي كرد:

  • كابل‌هاي برق هوايي
  • كابل‌هاي برق زميني
  • كابل‌هاي ساختماني

همان طور كه از نام هر يك پيداست، مكان كاربرد هر نوع كابل برق به ترتيب بيان شده و لازم به ذكر است كه كابل‌هاي زميني عمدتا در زير زمين جهت انتقال نيرو به كار مي‌روند كه اين روش برق‌رساني در ايران كمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر مكان استفاده

با توجه به توضيحات فوق، از كابل برق هوايي جهت برق‌رساني بين خطوط انتقال قدرت معلق در ميان دو دكل يا تير برق استفاده مي‌شود. معمولا برق عبوري از اين كابل‌ها به صورت فشار قوي و براي تامين تمام يا بخشي از توان مورد نياز مصرفي در يك منطقه مسكوني، كارگاه‌هاي صنعتي يا مراكز تجاري و اداري است. براي استحكام بيشتر، رشته‌هاي فولادي در بين جزء رسانا كه عموتا از مس ساخته مي‌شود به كار مي‌روند تا در برابر كشش ايجاد شده در سيم و كابل‌هاي معلق، مقاومت مناسبي داشته باشند.

با توجه به اهميت فضاسازي و زيباسازي شهري، نياز به ايمني بيشتر، انجام پروژه‌هاي عمراني وسيع و يا موارد خاص براي انتقال نيرو به مراكزي حساس، بسياري از مهندسين و شركت‌هاي سراسر جهان در جهت حذف خطوط انتقال نيرو از روي سطح زمين و انتقال آن به زير زمين تلاش مي‌كنند. كابل‌هاي برق به كار رفته در زير زمين از نظر پوشش عايق و استحكام بايد دوام مناسب و استاندارد بالاتري نسبت به خطوط هوايي داشته باشند چرا كه در معرض خوردگي و مواد شيميايي بيشتري قرار دارند. براي اين نوع كابل‌ها معمولا عايق آلومينيومي به كار مي‌رود.

از كابل‌هاي ساختماني نيز كه معمولا در ساختمان‌سازي استفاده مي‌شود مي‌توان براي تجهيز سيستم برق‌رساني ساختمان و كاربردهاي محدود براي كنتورهاي خانگي و فروشگاهي استفاده كرد. اين نوع سيم و كابل معمولا در فروشگاه‌هاي الكتريكي سطح شهر به فروش مي‌رسند. غلاف ايمني پليمري دور اين سيم‌ها و كابل‌ها عمدتا از جنس PVC ساخته مي‌شود.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر ساختمان داخلي

ساختمان داخلي كابل برق از سه جزء رسانا يا هادي، عايق و غلاف تشكيل شده است. كابل‌هاي فشار قوي در تجهيزات انتقال قدرت هر سه نوع اين اجزا را دارا هستند، در حالي كه ممكن است برخي از كابل‌ها و سيم‌هاي ساختماني، جزء سوم يعني غلاف را نداشته باشند. معمولا عايق‌ها و غلاف‌ها را از جنس PVC يا پلي‌پروپيلن مي‌سازند تا هم در برابر رطوبت، خوردگي و ساير تماس‌هاي محيطي از سيم درون كابل محافظت كنند و هم حالت ارتجاعي داشته باشند. جزء اصلي انتقال نيرو درون كابل كه همان فلز رسانا يا هادي است معمولا از جنس مس و آلومينيوم بوده چرا كه توان رسانايي بيشتري از ساير فلزات هم‌قيمت خودشان دارند.

 

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر فشار يا سطح ولتاژ

كابل برق به كار رفته در تجهيزات انتقال قدرت عمدتا از يكي از سه دسته زير انتخاب مي‌شود:

  • كابل فشار قوي
  • كابل فشار متوسط
  • كابل فشار ضعيف

عمدتا از كابل‌هاي فشار قوي براي تحمل اختلاف پتانسيلي در حدود 400000 ولت استفاده مي‌شود. اين نوع كابل‌ها همچنين براي تحمل مقاومت بيش از 36000 وات ساخته و به كار مي‌روند و مي‌توان از آنها در خطوط انتقال نيروي بين شهري استفاده كرد.

كابل‌هاي فشار متوسط نيز با توجه به ظرفيت تحمل بين 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهاي درون شهري به كار مي‌روند. از اين نوع كابل‌ها به همراه كابل‌هاي برق فشار ضعيف كه ظرفيت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سيستم‌هاي برق‌رساني صنعتي و خانگي شهري استفاده مي‌شود.

 

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر جنس عايق

همان طور كه شرح داده شد، عايق سيم و كابل براي حفاظت از جزء رسانا در برابر رطوبت، خوردگي و تماس‌هاي فيزيكي محيطي ساخته مي‌شود. عايق‌ها همچنين بايد داراي خاصيت ارتجاعي مناسبي براي كارايي در محيط‌هاي كارگاهي و شكل‌پذيري در هنگام كار باشند. كابل‌هاي برق با پوشش PVC عمدتا در محيط‌هاي شيميايي به كار مي‌روند. كابل‌هاي برق داراي عايق حرارتي الاستومر عمدتا براي كاربرد در محيط‌هاي گرم ساخته شده و از كابل‌هاي داراي پوشش Rubber در تجهيزات انتقال قدرت فشار قوي استفاده مي‌شود.

تامين كننده انواع كابل

با توجه به نياز به تجهيز، نوسازي و به‌روزرساني شبكه برق‌رساني سراسري كه امروزه تا دورافتاده‌ترين روستاهاي كشور نيز كشيده شده است، تامين انواع سيم و كابل برق امري ضروري و لازمه توسعه در اين بخش صنعتي است. انتاكالا، بازار آنلاين محصولات صنعتي و مرجع اصلي و معتبر بررسي و انتخاب انواع ابزارآلات صنعتي از جمله فروش آنلاين انواع كابل و سيم برق است.

خريد آنلاين انواع كابل

همان طور كه اشاره شد، با توجه به كاربرد گسترده سيم و كابل در صنعت و افزايش روزافزون نياز به تعمير، نگه‌داري سيستم‌هاي انتقال قدرت و همچنين برق‌رساني به نواحي مسكوني، تجاري، اداري و صنعتي جديد در كشور، سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي اقدام به فروش آنلاين انواع كابل كرده اند. سفارش و خريد اينترنتي در انتاكالا به طور قطع سهولت، دقت و امنيت بيشتري نسبت به ساير انواع خريد داشته، و همچنين مي‌توان با مشاهده انواع محصولات يك كارخانه يا شركت توليدي محصولات سيم و كابل برق يا يك فروشگاه اينترنتي فروشنده اين محصولات، براي تهيه انواع موارد مورد نياز تصميم بهتري گرفت.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: كابل برق، كابل برق صنعتي، برق‌رساني، انواع كابل برق، كابل هوايي، كابل زميني، كابل ساختماني، هادي كابل، عايق كابل، غلاف كابل، ابزار آلات صنعتي، فشار قوي، فشار متوسط، كابل فشار ضعيف،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۰۸ توسط:انتاكالا موضوع:

كاربرد جك روغني

كاربرد جك روغني

جك‌هاي روغني يا جك‌هاي هيدروليكي اغلب براي بالا بردن اجسام سنگين در محيط‌هاي كاري و كارگاهي مانند انواع خودرو، بالابر، ماشين‌آلات سنگين مانند جرثقيل و در مقياس بزرگتر در نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌ها كاربرد دارند. جك‌هاي روغني يا هيدروليك معمولا از مايعي استفاده مي‌كنند كه تراكم‌ناپذير (با چگالي ثابت در دماي مشخص) است و توسط يك پيستون پمپ به داخل سيلندر با فشار وارد مي‌شود.

دليل استفاده از روغن هيدروليك درون سيلندر جك روغني اين است كه خاصيت روان‌كنندگي و پايداري براي كارايي بيشتر و حفاظت داخلي از اجزاي جك را فراهم كند. معمولاً توصيه مي‌شود كه روغن جك هيدروليك طبق استانداردهاي ISO 150 و W328 انتخاب شده يا بيشتر ويژگي‌هاي ذكر شده در اين استانداردها را داشته باشد. مواد به كار رفته در انواع روغن جك‌هاي هيدروليكي معمولاً روغن‌هاي معدني با برخي مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سايش، آنتي اكسيدان و ... هستند كه البته براي كساني كه در معرض كار با اين روغن‌ها هستند اعتيادآور است. كاربرد جك‌هاي روغني داراي مزايا و معايبي است كه در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

جك روغني چيست و چه كاربردي دارد؟

كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند. در ادامه، تعدادي از انواع مختلف جك‌هاي روغني عنوان شده اند.

  • جك‌هاي هيدروليك طبقه و بطري
  • جك‌هاي قيچي
  • جك بالابر
  • جك موتور سيكلت
  • جك‌هاي چرخ‌دستي

امروزه كمتر كارگاهي است كه از جك‌هاي هدروليكي در آنها جهت بالابر و كاربري‌هاي مرتبط با انتقال نيرو استفاده نشده باشد. استفاده از اين ابزار آلات همچنين مزايا و معايبي دارد كه در ادامه تعدادي از آنها بيان شده‌اند

 

معايب جك روغني

كار كردن با انواع جك روغني معايب و نقاط ضعفي دارد كه مي‌توان از جمله آنها به سر و صداي جك، دماهاي بالا (زود گرم شدن روغن) و عملكرد كند يا نامنظم جك اشاره كرد كه همگي نشانه‌اي از مشكلات سيستم هيدروليك هستند.

شايع‌ترين دلايل عملكرد ضعيف جك روغني آلودگي محفظه روغن، ورود آب، گرفتگي فيلترها، دماي بالاي سيال درون سيلندر و كاربرد سيالات هيدروليكي بي‌كيفيت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جك روغني مستعد خرابي است و اين مسئله مي‌تواند مشكلاتي جدي ايجاد كند. همچنين، كار كردن با جك هيدروليكي معايب ديگري نيز دارد، از جمله:

  • سرعت نسبتاً پاييني دارد.
  • روغن هيدروليك در صورت گرم شدن زياد به دليل استفاده بيش از حد مي‌تواند بوي نامطبوعي از خود متصاعد كند.
  • روغن جك مي‌تواند نسبتاً سريع و بيش از حد گرم شود.
  • نشت روغن هيدروليك مي تواند باعث آلودگي خاك و آب شود.

مزاياي جك روغني

همان طور كه اشاره شد، در مقايسه با جك‌هاي معمولي جك‌هاي هيدروليك قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

  • فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.
  • به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.
  • براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.
  • كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.
  • وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.

 

تامين كنندگان انواع جك روغني در ايران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخير و نياز روزافزون به جابه‌جايي‌هاي درون كارگاهي استفاده از انواع بالابرها، جك‌هاي هيدروليكي براي ماشين‌آلات سنگين و ...، توليدي‌هاي مختلفي در ايران و همچنين شركت‌هاي وارداتي اقدام به طراحي و ساخت و خريد انواع جك هيدروليكي كرده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به جك‌ايران، نووا و اكتيو اشاره كرد. تامين كنندگان ابزار آلات صنعتي و كارخانه‌هاي توليدي ابزار صنعتي سبك و سنگين نيازمند استفاده از انواع جك‌هاي روغني و صنعتي هستند و مي‌توانند از محصولات مختلف جك روغني داخلي و خارجي موجود در بازار با توجه به نوع كاربردشان اقدام به سفارش و خريد انواع جك روغني بكنند.

خريد آنلاين جك روغني

با توجه به استفاده از انواع جك روغني يا هيدروليكي در صنعت و كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ، وجود انواع جك هيدروليكي در بازار و افزايش روزافزون تقاضا براي خريد انواع آن، سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي اقدام به فروش اين ابزار صنعتي كرده اند.

با توجه به اينكه سفارش و خريد آنلاين از آساني، سرعت، دقت و امنيت بيشتري نسبت به ساير انواع خريد برخوردار است، و علاوه بر آن مي‌توان با بررسي انواع كالاهاي صنعتي مورد نياز موجود در يك كارخانه توليدي جك صنعتي يا يك فروشگاه اينترنتي فروشنده اين محصولات، براي تهيه انواع موجود و مورد نياز و مقايسه آنها پيش از خريد تصميم بهتري گرفت، خريد آنلاين انواع جك روغني يكي از بهترين روش‌هاي تهيه اين ابزار مورد نياز در صنعت ساخت و ساز به شمار مي‌رود.

انتاكالا مرجع تخصصي بررسي، ارزيابي و خريد ابزار صنعتي يك پايگاه اينترنتي مناسب جهت مقايسه و خريد انواع جك روغني به شمار مي‌رود.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: جك روغني، جك‌هاي هيدروليكي، ماشين‌آلات، روغن هيدروليك، روان‌كنندگي، روغن‌هاي معدني، سيلندر، جك، جك هاي قيچي، جك بالابر، جك موتور سيكلت، جك‌هاي چرخ دستي، ابزارآلات، روغن، هيدروليك، تامين‌كنندگان، انتاكالا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۶:۵۸ توسط:انتاكالا موضوع:

فروش اينترنتي انواع مواد اوليه شيميايي

فروش اينترنتي انواع مواد اوليه شيميايي

بسترهاي آنلاين به خريداران مواد شيميايي كمك مي‌كند تا استانداردهاي مورد نياز را رعايت كنند

خريداران در شركت‌هاي شيميايي با چالش‌هاي پيچيده‌اي در تهيه مواد اوليه روبرو هستند. با توجه به اهميت اطمينان از اين كه مواد شيميايي خريداري شده، داراي استانداردهاي كيفيت و قيمت رقابتي هستند، اما رعايت تمام الزامات قانوني در اين زمينه نيز ضروري است. شركت‌هاي بزرگ شيميايي براي هر يك از نيازهاي خود چندين تأمين كننده دارند. اين انعطاف پذيري در تهيه مواد شيميايي شركت‌ها،  باعث رفع نوسانات تقاضا براي مواد اوليه مورد نياز آنها مي‌شود.

فروش عمده آنلاين مواد اوليه شيميايي 

اگر شما شخص يا تامين كننده هستيد كه به دنبال فرآورده‌هاي اوليه مواد شيميايي براي انواع كاربردهاي صنعتي خود هستيد، با فروشگاه اينترنتي« انتاكالا» تماس بگيريد. انتاكالا، بازار آنلاين انواع كالاهاي صنعتي، بستري را براي توليدكنندگان و خريداران فراهم كرده تا بتوانند كالاهاي موردنظرشان را به صورت كاملا آنلاين به فروش برسانند يا خريداري كنند.

به روش جديد و هوشمندانه خريد و فروش مواد شيميايي خوش آمديد.

 

 

انواع مواد اوليه شيميايي صنعتي

صنايع شيميايي، مجموعه‌اي است از فرايندها، عمليات و سازمان‌هايي كه در زمينه توليد مواد شيميايي و مشتقات آنها فعاليت مي‌كنند.

مواد اوليه شيميايي را به طور كلي مي‌توان به يكي از سه دسته گسترده تقسيم كرد كه توسط صنايع مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اساسي ترين نوع مواد اوليه موجود، تركيبات خام به دست آمده به صورت ناخالص از طبيعت است كه شامل محصولات با منشا بيولوژيكي كوتاه مدت مانند چوب از صنعت جنگلداري، ذخاير معدني و نفت است.

فراورده‌هاي اوليه حاصل از تصفيه برخي از اين مواد، طيف وسيعي از مواد اوليه شيميايي ديگر را توليد مي‌كند كه به عنوان مواد معدني صنعتي شناخته مي‌شوند. اين، شامل تركيباتي مانند: خاك رس، كوارتز و سنگ بوكسيت است كه مواد شيميايي در اين مرحله تصفيه، معمولا 85 تا 98 درصد خالص هستند. گروه بعدي مواد خام شيميايي كه به طور گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرد، تركيبات معدني با خلوص 98 تا 99.9 درصد را پوشش مي‌دهد. مثل نمونه‌هايي از اكسيدهاي فلزي تصفيه شده مانند: اكسيد آهن و مواد شيميايي مصنوعي مثل هيدروكسيد سديم (NaOH) كه به عنوان كاتاليزور  فرآيندها درصنايع شيميايي استفاده مي‌شود.

 

كاربرد مواد شيميايي صنعتي

متداول‌ترين ماده خام شيميايي موجود و قابل برداشت كه به طور طبيعي توسط طبيعت جايگزين مي‌شود، سلولز است و پس از آن ليگنين رايج‌ترين تركيب در ساختار گياهان چوبي و غيرچوبي است. هر دو تركيب با هم، بخش عمده اي از ساختار سلولي ديواره‌هاي سلولي گياهان و قسمت‌هاي چوبي درختان را تشكيل مي دهند. گذشته از استفاده از سلولز و ليگنين براي توليد مواد اوليه مانند چوب براي ساختمان‌‌ها يا ساخت كاغذ، اين تركيبات همچنين براي توليد سوخت‌هاي زيستي(سوخت سبز)، به عنوان عامل اتصال دهنده چسب‌ها و بسياري از محصولات ديگر، حياتي هستند. سلولز و ليگنين به عنوان يك ماده اوليه شيميايي براي بسياري از اين محصولات تجاري به شكل كاغذ يا خمير چوب ساخته مي شوند، اما منابع ديگر شامل كاغذ بازيافتي و ضايعات حاصل از انواع گياهان فيبري است.

يكي از پركاربردترين مواد اوليه صنعتي،كوارتز است كه به دوشكل مواد معدني با كيفيتِ بالا مانند: ياس و اونيكس يا به صورت ماسه معمولي براي توليد ريزپردازنده‌ها، شيشه و سيليكون وجود دارد.

نفت يكي ديگر از مواد اوليه صنعتي است كه در انواع مختلفي از سوخت‌هاي هيدروكربني تصفيه شده است. پالايشگاه‌ها، همچنين مواد شيميايي ديگري نيز فرآوري مي‌كنند، كه برخي از آن‌ها فرايندهاي شيميايي را براي فرآوري صدها نوع مختلف پلاستيك و ديگر مواد پرمصرف، به‌كار مي‌برند.

 از جمله مواد اوليه صنعتي مبتني بر مواد معدني كه از سوي صنعت تقاضاي زيادي براي آن وجود دارد، مي‌توان به مواد اوليه فلزاتي مانند سرب، آهن و مس اشاره كرد. يكي از مواد اوليه شيميايي بسيار مهم براي صنعت سنگ آهك است كه براي توليد سيمان، بتن و كائولن استفاده مي‌شود.

 ماده معدني ديگر، آلومينوسيليكات است كه براي ساختن همه چيز، از فايبر گلاس گرفته تا سراميك و رنگ به كار مي‌رود.

از جمله مواد شيميايي صنعتي پالايش شده از مواد اوليه شيميايي كه كاملا داراي تركيب فعال هستند مي‌توان به  طيف وسيعي از اتيلن ((C2H4 مورد استفاده براي توليد پلاستيك تا آمونياك (NH3 )كه به عنوان كود در كشاورزي و حلال استفاده مي‌شود، اشاره كرد.

اسيد سولفوريك، كربنات سديم و عناصر شيميايي مانند كلر نيز، مواد اوليه شيميايي مورد نياز براي بسياري از فرايندهاي توليد هستند. ساير عناصر شيميايي ضروري براي صنعت، شامل نيتروژن و اكسيژن است كه براي كنترل ساير واكنش‌هاي شيميايي يا تسريع آنها از طريق اكسيداسيون استفاده مي شود.

تامين منابع شيميايي از بازارهاي بين المللي

هر خريد بايد با كمترين هزينه ممكن و از معتبرترين تامين كننده انجام شود. در دسترس بودن مواد شيميايي با قيمت مناسب و مطابق با استانداردهاي تعيين شده كيفيت، براي موفقيت شركت‌هاي توليدي بسيار مهم است. مواد اوليه با كيفيت بالا، منجر به توليد محصولات نهايي با كيفيت بالا مي‌شود. برعكس، اگر در مرحله تهيه مواد اوليه سهل انگاري شود ، مي‌تواند منجر به نارضايتي مشتري و از دست رفتن  سفارش‌ها شود.
شناسايي تامين كنندگان مواد شيميايي كه مي‌توانند بيشترين ارزش را براي سازمان شما به ارمغان بياورند يك كار چالش برانگيز است. همچنين توافقنامه‌هاي بلند مدت براي خريد عمده مي تواند بهترين نرخ را براي شما به ارمغان بياورد. 
 

الزامات قانوني در خريدهاي شيميايي

هنگامي كه يك سازمان به دنبال تامين‌كننده شيميايي جديد است، ضروري است كه ابتدا تأييد كند كه شركت، الزامات قانوني را برآورده مي كند. در حقيقت، بررسي اين الزامات حتي براي خريد از مراكز موجود به دليل تغييرات مكرر در قوانين و مقررات اجرايي، بسيار مهم است.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: فروش عمده آنلاين، مواد اوليه شيميايي، تامين كننده مواد اوليه شيميايي، تامين كننده، انتاكالا، مواد اوليه شيميايي صنعتي، صنايع شيميايي، اكسيدهاي فلزي، اكسيد آهن، هيدروكسيد سديم، كاتاليزور، كربنات سديم، ليگنين، كوارتز، ريزپردازنده‌ها، سيليكون، شيشه، مواد اوليه فلزاتي، صنعت سنگ آهك، كائولن، آلومينوسيليكات، فايبر گلاس، اسيد سولفوريك، تامين منابع شيميايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۷:۲۱ توسط:انتاكالا موضوع:

آشنايي با انواع روغن هاي صنعتي

 

آشنايي با انواع روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود.

 

روغن‌هاي موتور كه شايد آشناترين زمينه كاربرد روغن‌هاي صنعتي براي عموم مردم باشند، روغن‌هاي صنعتي‌اي هستند كه هم از نوع نفتي و هم از نوع غير نفتي (سنتتيك) به فروش مي‌رسند. نحوه عملكرد اين روغن‌ها در پيشرانه خودروها به جهت روانكاري و خنك‌كردن اجزاي آن در تماس قطعات مختلف پيشرانه با يكديگر در حال حركت خودرو و در دماهاي بسيار بالا است، تا علاوه بر حفاظت از پيشرانه و قطعاتش در برابر سايش و اصطكاك اجزاي متحرك آن، از بالا رفتن بي‌رويه دماي آن جلوگيري كنند.

يكي از ويژگي‌هاي مهم انواع مختلف سيالات، گرانروي يا ويسكوزيته است. هر چه گرانروي يك سيال بيشتر باشد، قابليت جاري شدن سخت‌تري داشته و بسته به كاربرد آن در صنعت ممكن است با توجه به گرانروي آن انتخاب شود. به طور كلي، هر چه گرانروي يك روغن صنعتي در تغييرات دمايي مختلف بيشتر ثابت بماند، آن روغن از كيفيت بيشتري برخوردار است

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد 

طبقه بندي روغن هاي صنعتي

از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

 

روغن هيدروليك صنعتي

با توجه به اينكه در علم مكانيك سيالات، مايعات نسبت به گازها خاصيت تراكم و انبساط بسيار كمتري دارند يا در واقع داراي چگالي ثابتي در دماي مشخص هستند، مي‌توان از اين ويژگي آنها به همراه رواني و جاري شدنشان براي انتقال قدرت به صورت غير مستقيم بهره برد.

در طراحي سيستم‌هاي هيدروليكي، با استفاده از اعمال نيرو به جك‌هاي هيدروليكي مي‌توان جابه‌جايي و انتقال نيرو را به راحتي انجام داد. در جك‌هاي هيدروليكي از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي استفاده مي‌شود كه علاوه بر وظيفه اصلي خود يعني انتقال قدرت، در محفظه‌هاي هيدروليك عمل روانكاري و انتقال حرارت را نيز به خوبي انجام مي‌دهند. همچنين استفاده از روغن‌هاي هيدروليكي موجب جلوگيري از فرسايش، سايش و خوردگي يا زنگ‌زدن محفظه‌هاي جك هيدروليكي مي‌شود. از روغن‌هاي هيدروليك عمدتا در ماشين‌آلات سنگين نظير بيل‌هاي مكانيكي، جرثقيل‌ها، انواع كمپرسي، جك‌هاي بالابر و انتقال نيرو و لودرها استفاده مي‌شود. براي انتخاب روغن هيدروليك مناسب، بايد به خاطر داشت كه روغن هيدروليك توانايي‌هاي مختلفي دارد و به همين دليل در دسته‌بندي‌هاي گوناگوني به فروش مي‌رسد كه در زير تعدادي از آنها بيان شده اند.

  • روغن‌هاي ضد خوردگي و زنگ زدن (با نماد R&O)
  • روغن‌هاي داراي خاصيت ضد سايش (با نماد AW)
  • روغن‌هاي ضد سايشي كه گرانروي بالايي دارند (با نماد HVI,AW)

خاصيت ضد سايش در روغن‌هاي صنعتي

با توجه به خاصي رواني و دارا بودن ويژگي‌هاي ضد خورندگي و سايش روغن‌هاي صنعتي، آنها را براي جلوگيري از فرسايش داخلي جك‌هاي هيدروليكي نيز به كار مي‌برند. انواع روغن‌هاي هيدروليك ضد سايش (Anti-Wear, AW) از يك سيال پايه نفتي (مينرال) ساخته مي‌شوند و عمدتا حاوي افزودني ضد سايش فلز روي (Zinc) و دي‌آلكيل‌دي‌تيوفسفات (dialkyldithiophosphate) با نام اختصاري ZDDP هستند. اين افزودني براي محافظت از پمپ هيدروليك و جداره‌هاي محفظه جك‌هاي هيدروليكي عمل مي‌كند. روغن‌هاي هيروليك ضد سايش در چند درجه ويسكوزيته تقسيم‌بندي شده اند و كاربردهاي متفاوتي دارند. به عنوان مثال، روغن‌هاي هيدروليك AW 46 را مي‌توان براي عملكرد سيستم‌هاي هيدروليك در تجهيزات و ابزار آلات صنعتي و ماشين‌آلات سنگين مانند كاميون، كمپرسي، بيل مكانيكي و انواع لودر استفاده كرد، در حالي كه روغن‌هاي هيدروليك AW 32 ممكن است براي كاربرد در هواي سردتر مانند پمپ‌هاي برف‌روب مناسب‌تر باشند.

كاربرد روغن هيدروليك صنعتي

روغن‌هاي صنعتي مطابق با كاربردشان و نقاط مختلف ماشين‌آلات صنعتي يا جك‌هاي هيدروليكي، خواص متفاوتي دارند چرا كه افزودني‌ها و تركيبات خاصي براي تغيير كاربري آنها در هنگام توليد به آنها اضافه مي‌شود. مي‌توان با استفاده از روغن هيدروليك مناسب، بيشترين كارايي را در روانكاري، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشين‌آلات هيدروليكي با توجه به نوع آنها و نياز و كاربردشان در كارگاه‌هاي صنعتي به دست آورد.

كاربري‌هاي روغن هيدروليك كه حساس به محيط زيست (مانند تراكتورهاي زمين‌هاي كشاورزي و يا ماشين‌آلات لايروبي دريايي) هستند، ممكن است از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي زيست‌تخريب‌پذير بر پايه روغن گياهي كلزا (كانولا) سود ببرند، به خصوص زماني كه خطر نشت روغن از خط هيدروليك پاره شده وجود دارد. به طور معمول اين روغن ها به صورت روغن هاي ISO 32، ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

تامين كننده روغن صنعتي

با توجه به منابع سرشار نفت در كشورمان ايران كه از ديرباز استخراج و بهره‌برداري مي‌شده است، صنايع و كارخانجات مختلفي براي فرآوري انواع روغن‌هاي صنعتي مينرال و سنتتيك در كشور فعاليت مي‌كنند. انتاكالا، بازار آنلاين و مرجع تخصصي بررسي، ارزيابي و خريد ابزار آلات و ملزومات صنعتي است كه براي تامين انواع روغن صنعتي سنتتيك و مينرال با روش‌هاي مختلف مناسب است.


برچسب: روغن هاي صنعتي، روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي، فروشگاه هاي آنلاين، انتاكالا، تامين كنندگان، روغن‌هاي مينرال، روغن‌هاي سنتتيك، انستيتو نفت، روغن هيدروليك، روغن‌هاي ضد خوردگي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۰:۲۳ توسط:انتاكالا موضوع:

پركاربردترين تجهيزات اتوماسيون صنعتي

پركاربردترين تجهيزات اتوماسيون صنعتي

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

تجهيزات اتوماسيون ثابت

دستگاه‌هاي اتوماسيون ثابت عمليات ثابتي را انجام مي‌دهند و هدف از استفاده از آنها افزايش نرخ توليد است. بنابراين تجهيزات اتوماسيون ثابت نمي‌توانند محصول‌هاي مختلفي را توليد كنند. تقطير‌كننده‌ها، استيج‌هاي رنگ‌ريزي و خط توليد در دسته تجهيزات ثابت قرار مي‌گيرند.

تجهيزات قابل‌‌برنامه‌ريزي

تجهيزات قابل‌برنامه‌ريزي قابل كنترل هستند و مي‌توان برنامه‌ كنترلي را تغيير داد. در چنين حالتي، فرايند توليد محصول يا پردازش قابل تغيير است و با توجه به نياز شما تغيير مي‌كند. كارخانه‌هايي كه به توليد انبوه نياز دارند، از دستگاه‌هاي قابل برنامه‌ريزي استفاده مي‌كنند. ماشين‌هاي كنترل عددي، ربات‌هاي صنعتي و كارخانه‌هاي توليد كاغذ در اين دسته قرار مي‌گيرند.

 

 

دستگاه‌هاي انعطاف‌پذير

دستگا‌ه‌هاي انعطاف‌پذير هوشمندترين نوع تجهيزات صنعتي هستند. اين دستگاه‌ها عملكرد انعطاف‌پذيري دارند و با كدهاي مختلف قابل‌برنامه‌ريزي هستند. اتومبيل‌ها و خط توليد ماشين‌هاي CNC در دسته دستگاه‌هاي انعطاف‌پذير قرار مي‌گيرند. اگر مي‌خواهيد محصولات متنوعي را توليد كنيد، به تجهيزات انعطاف‌پذير احتياج داريد.

 

آشنايي با اتوماسيون صنعتي برق

در تجهيزات اتوماسيون صنعتي مربوط به قسمت‌هاي برقي ساختمان، يك دستگاه هوشمند وجود دارد كه فرايند را كنترل كرد. با استفاده از اين دستگاه‌ها مي‌تواند تجهيزات برقي را از راه دور كنترل كرد. بنابراين روشنايي، درجه حرارت و مصرف كل انرژي قابل كنترل است.

با استفاده از دستگاه‌هاي اتوماسيون برقي مي‌توانيد ميزان مصرف انرژي را متوجه شويد. در حالت مي‌دانيد هر قسمت چه مقدار انرژي مصرف كرده است. مدت ‌زمان روشن ‌بودن لوازم برقي و روشن و خاموش بودن چراغ‌ها در اين حالت كاملا مشخص است.

ابزار دقيق صنعتي

 

تجهيزات صنعتي ابزار دقيق، دستگاه‌هايي هستند كه براي كنترل و اندازه‌گيري متغيرهاي مهم به‌كار مي‌روند. متغيرهايي مثل فشار، دما، جريان، سطح مايع، چگالي و سرعت با اين دستگاه‌ها اندازه‌گيري مي‌شوند.

 

اتوماسيون صنعتي">مزاياي استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف

 

يكي از مهم‌ترين مزايا استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف كاهش هزينه‌‌ها است. وقتي دستگاه‌هاي اتوماتيك جايگزين نيروي انساني مي‌شود، سرعت توليد افزايش پيدا مي‌كند و ايمني هم بيشتر مي‌شود. بنابراين در مدت‌زمان كمي به اهداف توليدي كارگاه خودتان مي‌رسيد.

به‌علاوه اين تجهيزات به مديريت بهتر كارگاه صنعتي هم كمك مي‌كنند. بسياري از اين دستگاه‌ها در صنايع مختلف، كارخانه‌ها، سيستم‌هاي گرمايشي و بويلرها، سوئيچينگ شبكه‌هاي تلفن و ايجاد تعادل در حركت كشتي‌ها و هواپيماها به كار مي‌روند.

بازار انتاكالا بزرگترين بستر خريد و فروش اقلام صنعتي است كه اگر شما نيز صاحب كسب و كاري در زمينه فروش كالاهاي صنعتي هستيد مي‌توانيد با عضويت در اين بازار فروشگاه تخصصي خود را در معرض ديد مشتري قرار دهيد و به صورت آنلاين و هدفمند كالاي خود را به فروش برسانيد.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: اتوماسيون صنعتي، سطح ميداني، سطح كنترل، دستگاه هاي PLC، تجهيزات اتوماسيون ثابت، تجهيزات قابل برنامه ريزي، فروشگاه اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي، انتاكالا، اتوماسيون صنعتي برق، اتوماسيون صنعتي ابزار دقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۶:۰۲ توسط:انتاكالا موضوع: