خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي .

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي

تفاوت بلبرينگ و ياتاقان در چيست؟

 تفاوت بلبرينگ و ياتاقان در چيست ؟

تفاوت بلبرينگ و ياتاقان

در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.

 

ياتاقان چيست؟‌

به زبان ساده ياتاقان به هر نوع تكيه‌گاهي اطلاق مي‌شود كه اصطكاك را كاهش ‌دهد. به جرات مي‌توان گفت مهمترين بخش چرخشي هر ماشين ياتاقان است، به همين دليل در هر‌ وسيله­اي كه قابليت حركت و چرخش داشته باشد وجود ياتاقان حياتي است. ياتاقان از قطعات چرخشي يك ماشين پشتيباني مي‌كند تا به‌‌ اين ‌وسيله اصطكاك ايجاد شده را كمتر كند. هم‌چنين ياتاقان محوري با ساختمان محكم است كه اجازه مي­دهد، بخش‌ها و قطعات مختلف روي هم سوار شوند.

 

 به طور‌كلي ياتاقان ۴ وظيفه اصلي را در كاركرد قطعات ايفا مي­كند:

 ۱. ايجاد تسهيل در حركت ساير قطعات ماشين

 ۲. كمك به عدم ايجاد لرزش قطعات مكانيكي و كاهش سر‌وصداي ناشي از انتقال و حركت آن­ها

 ۳. جلوگيري از اصطكاك و خوردگي يا شكستگي قطعات

 ۴. نگهداري محكم قطعات در كنار هم

 

انواع ياتاقان و كاربرد آن در صنعت

مي­توان گفت بيشترين كاربرد ياتاقان در ابزار آلات كارخانه­ها و صنايع خودروسازي است. به­ طور گسترده در تمامي اين صنايع از ياتاقان‌ها براي كاهش اصطكاك و جلوگيري از ساييدگي و كنترل حركت­هاي محوري و  شعاعي استفاده مي‌كنند. ياتاقان­ها از نظر حركت  به دو دسته كلي ياتاقان لغزشي و ياتاقان غلتشي تقسيم‌‌ بندي مي‌شوند.

 

خريد و فروش آنلاين انواع بلبرينگ

غيرممكن است كه در مورد صنعت ماشين‌آلات بدون ذكر بلبرينگ فكر كنيم، زيرا بلبرينگ‌ها، اصطكاك بين قطعات متحرك دستگاه را به‌منظور دستيابي به حركت مطلوب كاهش مي‌دهند. امروزه انواع مختلفي از بلبرينگ‌ها در بازار وجود دارد كه ازنظر طراحي، شكل و بار متفاوت هستند.

اگر به دنبال خريد بلبرينگ باكيفيت، به‌صورت آنلاين از برندهاي درجه‌يك هستيد، بهتر است به انتاكالا اعتماد كنيد زيرا اين پلتفرم تجارت الكترونيكي آنلاين، انواع بلبرينگ‌ها را از برندهاي معتبر ارائه مي‌دهد.

با جست وجو در انتاكالا (entakala.com) مي‌توانيد انواع كالاهاي موردنظر خود را با بهترين قيمت به‌صورت اصلي و از برندهاي معتبر در يكجا بيابيد.

 

فروش انواع بيرينگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معني حمل كردن است، بيرينگ (Bearing) را مي‌توان به‌مثابه قلب ماشين‌آلات در تمام صنايع در نظر گرفت. نقش اصلي بيرينگ در ماشين‌آلات ايجاد بستر مناسب حركت و تحمل بار است. لذا كوچك‌ترين خلل در كاركرد بيرينگ‌ها، ماشين‌ها و ابزار آلات صنعتي را از حركت يا كار مؤثر بازمي‌دارد. ازآنجاكه اصطكاك و سايش در اجزاء مكانيكي غيرقابل‌اجتناب است بيرينگ‌ها كليد ياتاقان‌هاي غلتشي هستند. بيرينگ ها در هر دستگاهي كه داراي اجزاي گردنده هستند جهت تثبيت موقعيت و كنترل و نگهداري بار قسمت متحرك، مورداستفاده قرار مي‌گيرند و بسته به كاربرد، داراي گونه‌هاي مختلفي هستند.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد. 


برچسب: بلبرينگ، ياتاقان، قطعات ماشين، اصطكاك، ابزار آلات، ياتاقان لغزشي، ياتاقان غلتشي، محافظ شعاعي، پوست‌هاي سيلندر، روانكاوي، خنك كاري، روانساز، تاسيسات صنعتي، بلبرينگ شيار عميق، بلبرينگ كف گرد، بلبرينگ خود تنظيم، بلبرينگ زاويه اي، بلبرينگ هاي صنعتي، بلبرينگ شيارعميق دو رديفه، بلبرينگ شيارعميق فلنجي، بلبرينگ شيارعميق لبه دار، بلبرينگ شيارعميق جازني، بلبرينگ شيارعميق دينام، تامين‌ كنندگان، بازار كالاهاي صنعتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۲۵ توسط:انتاكالا موضوع:

آشنايي با بهترين روش افزايش فروش در بازار صنعتي در سال 1400

آشنايي با بهترين روش افزايش فروش در

بازار صنعتي در سال 1400

 

فروش اينترنتي كالاهاي صنعتي

همانطور كه گفتيم، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از امكاناتي كه انتاكالا در اختيار فروشندگان قرار مي‌دهد، خريد و فروش در بستري امن و مطمئن است. از جمله مشكلات فروش آنلاين كالاهاي صنعتي، عدم اعتماد مشتريان به فروشگاه‌هاي آنلاين است. در واقع خريد محصولات صنعتي گران قيمت، به ريسك‌پذيري بيشتري نياز دارد. بنابراين اگر مشتريان به فروشگاه‌ها اعتماد نداشته باشند، از خريد آنلاين صرف نظر مي‌كنند. انتاكالا شرايطي را فراهم كرده است كه مشتريان مي‌توانند با خيال راحت خريد كنند. به طور مثال امكان پرداخت در محل يكي از امكاناتي است كه انتاكالا در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد و به اين ترتيب اين مشكل را حل كرده است.

 

تامين كنندگان انتاكالا مي‌توانند هنگام ثبت محصول در سايت، قيمت ارزي محصولات را نيز درج كنند. ثبت قيمت ارزي از بروز هر گونه ضرر و زيان در معاملات جلوگيري مي‌كند.

يكي از اولويت‌هاي انتاكالا، پاسخگويي به نيازهاي خريداران است. انتاكالا با برقراري ارتباطي سودمند با مشتريان، نيازهاي آن‌ها را شناسايي مي‌كند و در راستاي پاسخگويي به اين نيازها گام برمي‌دارد. در انتاكالا مشتريان به محصولات برترين و بزرگ‌ترين برندهاي ايران و جهان دسترسي دارند. دسته‌بندي اين محصولات شامل بلبرينگ ها ، لوله و اتصالات ، مواد اوليه شيميايي و معدني، ابزار آلات و ... مي‌شود كه تمامي آن‌ها داراي ضمانت اصالت كالا و بازگشت كالا هستند.

اگر مي‌خواهيد به يكي از تامين كنندگان انتاكالا تبديل شويد، كافي است در سايت ثبت‌نام كنيد. پس از تاييد هويت و ورود به حساب كاربري‌تان، به تمامي امكانات سايت دسترسي خواهيد داشت. همچنين مي‌توانيد محصولاتتان را در سايت ثبت كنيد و اقدامات لازم را براي فروش آن‌ها انجام دهيد.

 

چگونگي ثبت نام در انتاكالا

همانطور كه گفتيم اگر صاحب كسب وكار و برندي هستيد، مي‌توانيد با عضويت در انتاكالا محصول صنعتي خود را به فروش برسانيد. مراحل ثبت نام نيز بسيار ساده است. كافيست مراحل زير را سپري كنيد:

  • ابتدا وارد سايت انتاكالا شده و در قسمت ورود/ ثبت نام مراحل ثبت نامي خود را تكميل كنيد.
  • در قسمت اشخاص حقوقي گزينه تامين كننده را انتخاب كنيد. تكميل اين قسمت شامل اطلاعاتي چون نام و نام خانوادگي- نام شركت –كد اقتصادي – كدپستي- كد ملي – سمت سازماني-آدرس سايت-ايميل و رمز عبور شماره تلفن و شماره ثبت است.
  • در مرحله بعدي لازم است تصوير مجوز تاسيس برند خود و آخرين تغييرات را بارگزاري كرده و شرايط و قوانين را تاييد كنيد.
  • ايميل احراز هويتي كه برايتان فرستاده شده است را تاييد كنيد تا وارد صفحه خود شويد. پس از آن با وارد كردن رمز عبور و ايميل در قسمت پنل خريد، گزينه عضويت تامين كنندگان را انتخاب و باقي اطلاعات خواسته شده را تكميل كنيد.
  • درنهايت وقتي اطلاعات شخصي و كاربري شما از سوي كارشناسان پشتيباني تاييد شد، ثبت نام شما تكميل شده است.

 

 

راه‌هاي افزايش فروش در دوران كرونا

تا قبل از شيوع ويروس كرونا، بسياري از مديران كسب و كارها همچنان با استفاده از شيوه‌هاي سنتي سازمانشان را اداره مي‌كردند و چندان به روش‌هاي نوين براي توسعه كسب و كارشان توجهي نداشتند.

اما با شيوع ويروس كرونا و محدوديت‌هايي كه براي كسب و كارها به وجود آمد، سازمان‌ها به ناكارآمدي روش‌هاي سنتي براي پيشبرد اهدافشان پي بردند و شيوه‌هاي جديدي را امتحان كردند. به طور مثال فروشندگان به بازاريابي ديجيتال و فروش آنلاين روي آوردند و با به‌كارگيري اين راهكارهاي هوشمندانه، كسب و كارشان را نجات دادند.

مي‌توان گفت اصلي‌ترين راه افزايش فروش و تبديل تهديد كرونا به فرصت، فروش آنلاين است. چرا كه با استفاده از فروش آنلاين، هيچگونه محدوديت زماني و مكاني براي فروش محصولاتتان نخواهيد داشت. با راه‌اندازي فروش آنلاين، ديگر نگران محدوديت‌هاي تردد، قرنطينه، تعطيلي سراسري فروشگاه‌ها و موارد اين چنيني نخواهيد بود. البته براي فروش آنلاين، بايد زيرساخت‌هاي مناسبي را فراهم كنيد كه مشتري بتواند به سادگي و در كمترين زمان ممكن خريد خود را انجام دهد.

علاوه بر اين، فروش آنلاين بعضي از محصولات مانند كالاها و ابزار آلات صنعتي، با برخي چالش‌هاي ديگر نيز همراه است. اما فروشندگان و تامين كنندگان اين صنعت، مي‌توانند با استفاده از راهكارهاي هوشمندانه، چنين چالش‌هايي را از سر راه بردارند و كسب و كارشان را توسعه دهند. كارآمدترين راه افزايش فروش محصولات صنعتي را مي‌توانيد در ادامه مطالعه كنيد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: كالاهاي صنعتي، انتاكالا، تامين كنندگان، فروشندگان، فروش آنلاين، بلبرينگ، لوله و اتصالات، مواد اوليه شيميايي، ابزار آلات، ثبت نام در انتاكالا، افزايش فروش در دوران كرونا، ابزار آلات صنعتي، افزايش فروش، تامين كنندگان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۵۲ توسط:انتاكالا موضوع:

ضرورت استفاده از لباس هاي ايمني در شغل هاي پر خطر

ضرورت استفاده از لباس هاي ايمني در شغل هاي پر خطر

 

انواع لباس‌هاي ايمني در صنايع مختلف

لباس كار و ساير تجهيزات ايمني فردي هنگام انجام كارهاي مختلف ميداني و فني براي حفظ جان افراد و همچنين عملكرد بهتر و راحتي در زمان كار استفاده مي‌شوند و از آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري مي‌كنند.

انواع لباس‌هاي كار، كه مرتبط با نوع حرفه، سايز و جنسيت فرد، اقتصادي بودن و در عين حال با بيشترين كارايي تهيه شوند، از مهمترين عوامل موفقيت يك فرد يا افراد يك كارگاه در انجام پروژه‌هاي حرفه‌اي واگذارشده به آنان هستند. از انواع لباس‌هاي ايمني در صنايع مختلف، مي‌توان به روپوش‌ها، لباس‌هاي كار يكسره، دو تكه و لباس‌هاي نسوز اشاره كرد. تامين كنندگان با توجه به نوع كار و ماشين‌ها يا ابزار آلات موجود در كارگاه يا با توجه به ايمني و آلايندگي محيط، اين لباس‌ها را طراحي و توليد مي‌كنند.

 

انواع لباس‌هاي ايمني با توجه به نوع كار ممكن است از بين پارچه‌هاي نسوز، پارچه‌هاي با مقاومت بالا در برابر خوردگي اسيدها، پارچه‌هاي ديد در شب، الياف ضد راديواكتيويته و الياف ضد رطوبت انتخاب شوند.

معرفي انواع تجهيزات ايمني

تجهيزات ايمني، همانطور كه از نامش پيداست، جهت حفظ ايمني فرد در هنگام كار و مواجهه با ماشين‌هاي صنعتي، ابزار آلات، محلول‌ها و مواد شيميايي، قرار گرفتن در محيط‌هاي خورنده، اسيدي، شيميايي و راديواكتيو، و همچنين ديده شدن مطلوب كارگر توسط كارفرمايان انتخاب شده و به تامين كنندگان سفارش داده مي‌شوند. انواع مختلف و متعددي از تجهيزات ايمني براي مشاغل كارگاهي، فني، درماني و ... مورد نياز است كه در ادامه‌ي اين مقاله از انتاكالا، به تعدادي از آنها اشاره مي‌شود:

  • لباس كار: همان طور كه از نامش پيداست، جهت پوشش بدن و پاها استفاده مي‌شوند. لباس‌هاي كار انواع يكسره يا دو تكه داشته و مي‌توانند كل بدن يا قسمتي از آن را پوشش دهند. تعدادي از لباس‌هاي كار رايج در كارگاه‌ها عبارت‌اند از: انواع روپوش‌ها، پيش‌بند، لباس كار جوشكاري، لباس نقاشي، كاپشن و شلوار مهندسي، لباس و لوازم آتش‌نشاني، لباس كار آزمايشگاهي (ضد شيميايي و محيز راديواكتيو) و لباس نسوز.
  • كلاه ايمني: با توجه به اينكه در بسياري از كارگاه‌هاي ساختماني و توليدي، از بالابرها استفاده مي‌شود يا انجام كار در طبقات مختلف صورت مي‌پذيرد، به علت اينكه سقوط هر نوع مصالحي موجب آسيب‌رساندن به كارگران و ساير اعضاي كارگاه خواهد شد، استفاده از كلاه ايمني براي تمامي پرسنل حاضر در كارگاه در هر زماني حتي تعطيلي كارگاه الزامي و حياتي بوده و يكي از مهمترين تجهيزات ايمني و پوشاك است.
  • عينك و گاگل ايمني: عينك‌هاي ايمني براي حفاظت از چشم‌ها در زمان جوشكاري و پرتاب شدن براده‌ها، محيط‌هاي داراي گرد و غبار و نور شديد و همچنين گاگل‌ها براي محيط‌هاي شيميايي و مكان‌هاي مرتبط با ليزر و در زمان استفاده از ابزارهاي جوشكاري‌ صنعتي به كار مي‌روند.
  • دستكش‌ها و كفش‌هاي ايمني: يكي از مهمترين وسايل ايمني، دستكش‌ها هستند چرا كه كليه‌ي كارهاي انجام شده در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها با دست انجام مي‌شود. دستكش‌ها مي‌توانند، بسته به نوعشان، دست اپراتور را در برابر خراش، زخم، سوختگي، شكستگي و ... حفظ نمايند. از انواع مختلف دستكش مي‌توان به دستكش‌هاي لاتكس، لاستيك، نيتريل، وينيل، چرم، برزنت و همچنين آلومينيومي اشاره كرد. كفش ايمني براي حفظ انگشتان، پنجه، پاشنه و كف پا در برابر سقوط اجسام و بريدگي و خراش استفاده مي‌شود. جنس كفش‌هاي كار معمولا از چرم يا چرم مصنوعي بوده و در سمت پنجه‌ي آن داراي قطعه‌ي فلزي محافظ انگشتان است.
  • ماسك و رسپيراتور: به طور كلي در محيط‌هاي داراي گرد و غبار، محيط‌هاي داراي آلودگي باكتريال و ويروسي، مواد شوينده، مواد شيميايي و سمي، استفاده از انواع ماسك از ساده تا فيلتردار يا رسپيراتورها باعث ايجاد ايمني براي دستگاه تنفسي خواهد شد.

 

ضرورت استفاده از تجهيزات ايمني

ايجاد محيط كار ايمن، سالم و پويا براي هر محيط كاري‌اي از وظايف اوليه‌ي مديران و كارفرمايان هر حرفه و شغلي است. اگرچه گاهي كارفرمايان نسبت به اين عوامل كم‌كاري كرده و آگاهي كافي ندارند، اما چنانچه هر تلاشي در اين زمينه صورت پذيرد باز هم تهديدهاي محيطي براي كارگران و خطراتي كه در كمين آنان است به طور كامل پيشگيري نمي‌شوند و اين امر نيازمند نظارت پيگيرانه و تلاش مستمر براي كاهش اين خطرات است.

ذكر اين نكته ضروري است كه استفاده از تجهيزات و ابزار آلات ايمني، آخرين مرحله‌ي ايجاد امني در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها است و در ابتدا بايد عوامل خطر حذف شده، مواد سمي و شيميايي جايگزين شده و براي ايمني كارگران حفاظ و علائم حفاظتي و تجهيزات مراقبتي از تامين كنندگان اين تجهيزات خريداري شود.

از آنجايي كه تمامي انواع ايمن‌سازي‌ها در كليه‌ي موقعيت‌هاي كارگاهي امكان‌پذير نبوده يا به صرفه نيست، بنابراين به منظور نگهداشت منابع انساني و مالي و همچنين افزايش بهره‌وري و بازدهي كارگاه يا آزمايشگاه، تجهيز پرسنل و كارگران به لباس و تجهيزات ايمني امري ضروري به نظر مي‌رسد، چرا كه آسيب‌ديدگي، جراحت، قطع عضو، مسموميت و يا حتي فوت اعضاي كارگاه در محيط‌هاي كاري پرخطر اجتناب‌ناپذير است.

كاربرد تجهيزات كترل ترافيك شهري

علائم راهنمايي و رانندگي و تجهيزات ترافيك شهري؛ وسايل و ابزار آلات سودمندي هستند كه جهت بهينه‌سازي تردد شهري و بين شهري، كاهش تلفات انساني و مالي و كاهش آلايندگي به كار برده مي‌شوند. از انوع تجهيزات كنترل ترافيك شهري مي‌توان به تابلوهاي راهنما و علائم هشدار خطر، خطكشي‌ها و علامت‌گذاري‌هاي جاده‌اي، موانع و جداكننده‌ها و همچنين چراغ‌هاي راهنما و چراغ‌هاي خطر اشاره كرد.

 

كاربرد هر كدام از اين تجهيزات در اين مقاله توسط انتاكالا بيان خواهد شد:

  • تابلوهاي هشدار و علائم رانندگي: ويژگي‌هاي راه، دستورهاي بازدارنده و اطلاعات مورد نياز براي راننده و عابرين پياده را فراهم كرده و معمولا با نوارهاي ديد در شب پوشش داده مي‌شوند. اين علائم، مهمترين و واجبترين علائم راه‌ها و مسيرهاي شهري و بين شهري هستند.
  • خطوط راه و خط كشي‌هاي راهنما: خطوط ممتد و بريده، پيكان‌ها، خطوط عابر پياده، خط عبور دوچرخه و جانبازان و معلولين، خطوط كنترل ترافيك, توقف ممنوع و خطوط پاركينگ از جمله مواردي هستند كه جهت راهنمايي رانندگان و عابرين پياده استفاده مي‌شوند. همچنين يكي از كاربردهاي مهم خط كشي جاده‌ها، استفاده از خطوط كنده شده (Rumble) است كه هنگام عبور لاستيك خودرو از روي آن، با ايجاد صدا و لرزش بر بدنه‌ي خودرو، راننده را از نزديك شدن به منطقه‌ي خطر آگاه مي‌سازند.
  • چراغ‌هاي هشدار خطر: چراغ‌هاي راهنما عمدتا در شهرها جهت كنترل بار ترافيكي در تقاطع‌ها به كار برده مي‌شوند. ورودي تونل‌ها، ايست‌هاي بازرسي و اعلام منطقه‌ي ورود ممنوع، مسيرهاي انحرافي و ايجاد منطقه‌ي ورود ممنوع براي تعميرات و بازسازي از كاربردهاي چراغ‌هاي راهنما و چراغ‌هاي هشدار خطر هستند.

 

با ثبت‌نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به ابزار آلات و كالاهاي صنعتي مطرح‌ترين برندهاي جهاني دسترسي داشته باشيد 


برچسب: لباس هاي ايمني، تجهيزات ايمني، لباس‌هاي كار، لباس‌هاي نسوز، تامين كنندگان، ابزار آلات، پارچه‌هاي نسوز، الياف ضد راديواكتيويته، الياف ضد رطوبت، مواد شيميايي، انتاكالا، لباس كار، لباس كار جوشكاري، لوازم آتش‌نشاني، لباس كار آزمايشگاهي، كلاه ايمني، ايمني و پوشاك، ابزارهاي جوشكاري، عينك و گاگل ايمني، كفش‌هاي ايمني، ماسك و رسپيراتور، تجهيزات ترافيك شهري، تابلوهاي هشدار، علائم رانندگي، خط كشي‌هاي راهنما، Rumble، چراغ‌هاي هشدار خطر، علائم حفاظتي، دستكش‌هاي لاتكس، نيتريل، وينيل، پارچه‌هاي نسوز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۱۴ توسط:انتاكالا موضوع:

بهترين روش خريد و فروش ابزار آلات صنعتي

بهترين روش خريد و فروش ابزار آلات صنعتي

خريد و فروش آنلاين انواع بلبرينگ

غيرممكن است كه در مورد صنعت ماشين‌آلات بدون ذكر بلبرينگ فكر كنيم، زيرا بلبرينگ‌ها، اصطكاك بين قطعات متحرك دستگاه را به‌منظور دستيابي به حركت مطلوب كاهش مي‌دهند. امروزه انواع مختلفي از بلبرينگ‌ها در بازار وجود دارد كه ازنظر طراحي، شكل و بار متفاوت هستند.

اگر به دنبال خريد بلبرينگ باكيفيت، به‌صورت آنلاين از برندهاي درجه‌يك هستيد، بهتر است به انتاكالا اعتماد كنيد زيرا اين پلتفرم تجارت الكترونيكي آنلاين، انواع بلبرينگ‌ها را از برندهاي معتبر ارائه مي‌دهد.

با جست وجو در انتاكالا (entakala.com) مي‌توانيد انواع كالاهاي موردنظر خود را با بهترين قيمت به‌صورت اصلي و از برندهاي معتبر در يكجا بيابيد.

فروش انواع بيرينگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معني حمل كردن است، بيرينگ (Bearing) را مي‌توان به‌مثابه قلب ماشين‌آلات در تمام صنايع در نظر گرفت. نقش اصلي بيرينگ در ماشين‌آلات ايجاد بستر مناسب حركت و تحمل بار است. لذا كوچك‌ترين خلل در كاركرد بيرينگ‌ها، ماشين‌ها و ابزار آلات را از حركت يا كار مؤثر بازمي‌دارد. ازآنجاكه اصطكاك و سايش در اجزاء مكانيكي غيرقابل‌اجتناب است بيرينگ‌ها كليد ياتاقان‌هاي غلتشي هستند. بيرينگ ها در هر دستگاهي كه داراي اجزاي گردنده هستند جهت تثبيت موقعيت و كنترل و نگهداري بار قسمت متحرك، مورداستفاده قرار مي‌گيرند و بسته به كاربرد، داراي گونه‌هاي مختلفي هستند.

بيرينگ براي كمك به كاهش اصطكاك استفاده مي‌شود. تماس فلز با فلز مقادير زيادي اصطكاك ايجاد مي‌كند. اصطكاك باعث فرسودگي و ايجاد ساييدگي مي‌شود كه به‌آرامي فلز را تخريب مي‌كند. ازاين‌رو بيرينگ ها جزو قطعات مصرفي به‌حساب مي‌آيند. ياتاقان‌ها با چرخاندن دو سطح روي يكديگر اصطكاك را كاهش مي‌دهند و ميزان اصطكاك توليدشده را كاهش مي‌دهند. آن‌ها از يك ساچمه‌هاي فلزي صاف يا غلتك تشكيل‌شده‌اند كه در برابر يك سطح فلزي داخلي و خارجي صاف مي‌غلتند. غلتك‌ها يا ساچمه‌ها، بار را تحمل مي‌كنند و به دستگاه اجازه مي‌دهند بچرخد.
 

تفاوت بلبرينگ و بيرينگ ها

 

بار وارد بر ياتاقان، يا بار شعاعي است يا محوري. بسته به محل ياتاقان در مكانيسم، مي‌تواند تمام بار، شعاعي يا محوري يا تركيبي از هر دو باشد. به‌عنوان‌مثال، ياتاقان در چرخ ماشين شما از يك‌بار شعاعي و يك نيروي محرك پشتيباني مي‌كند. وزن خودرو روي ياتاقان باعث ايجاد بار شعاعي مي‌شود درحالي‌كه بارمحوري هنگام پيچيدن خودرو ايجاد مي‌شود. در اينجا برخي از انواع بيرينگ‌هاي رايج را بررسي مي‌كنيم.

1. بلبرينگ ball bearing

بلبرينگ‌ها رايج‌ترين نوع بيرينگ هستند و مي‌توانند بارهاي شعاعي و محوري را تحمل كنند. بلبرينگ‌ها به‌عنوان كانراد يا (بلبرينگ شيار عميق تك رديف) نيز شناخته مي‌شوند. بلبرينگ شيار عميق، متداول‌ترين نوع بلبرينگ در بازار است و موارد استفاده زيادي دارد، مي‌تواند نيروهاي شعاعي و نيروهاي محوري را در دو جهت تحمل ‌كند، براي سرعت‌هاي بالا مناسب است و معمولا در كاربردهاي بار كوچك مورداستفاده قرار مي‌گيرد.
 
 
ميزان قابليت
 
 
محوري
شعاعي
نوع
 
متوسط
خوب
نوع كانراد
بلبرينگ
متوسط
متوسط
خود ميزان
0
عالي
بدون جايابي حلقه‌هاي داخلي قابل‌تفكيك
رولبرينگ استوانه‌اي
ضعيف
عالي
داراي جايابي دو جهتِ مستقل
متوسط
خوب
خود ميزان
رولبرينگ مخروطي
خوب
عالي
خود ميزان
رولبرينگ كروي
0
خوب
بيرينگ كامل
رولبرينگ سوزني
عالي
ضعيف
ساچمه تك جهتِ با كاسه شياردار
رولبرينگ محوري
 thrust
عالي
0
دهانه تك جهتِ غلتك
 
 
2. در جدول بالا برخي از انواع كلي بيرينگ‌ها و قابليت‌هاي بارگذاري معمولي آن‌ها ذكرشده است.
در زير، نوع ديگر بيرينگ‌ها كه شامل رولبرينگ‌ها است را بررسي مي‌كنيم.
 تفاوت بلبرينگ‌ها و رولبرينگ‌ها در شكل عنصر غلتانِ آن‌هاست. همان‌طور كه در شكل‌ها مي‌بينيد در بلبرينگ‌ها از ساچمه و در انواع رولبرينگ‌ها از غلتك‌هاي استوانه‌اي استفاده مي‌شود.
    
 
بلبرينگ
               
 
 
      
  
  رولبرينگ استوانه اي                                                                 
 

 

3. رولبرينگ استوانه‌اي يا سيلندري (straight/cylindrical roller bearing): اين رولبرينگ را مي‌توان در مواردي كه تحمل بارهاي شعاعيِ سنگين موردنياز است، مانند غلتك‌هاي نوار نقاله يافت.
 اين دسته بيرينگ‌ها رايج‌ترين نوع مورداستفاده در صنعت مي‌باشند و داراي انواع مختلفي هستند كه در شكل بالا نشان داده‌شده است. رولبرينگ استوانه‌اي قابليت تحمل نيروي شعاعي بالايي دارد، اما نمي‌تواند نيروي محوري را تحمل نمايد و اصولا در دورهايِ پايين به‌كاربرده مي‌شود. رولبرينگ سيلندري نيروي شعاعيِ بيشتري را نسبت به بيرينگ ها تحمل مي‌كند چون سطح تماس بيشتري دارد.
 
4. رولبرينگ مخروطي (tapered roller bearings): اين نوع از رولبرينگ‌ها طوري طراحي‌شده‌اند كه بار شعاعي و محوري را تحمل مي‌كنند و به دليل ميزان بارهاي شعاعي و محوري كه مي‌توانند حمل كنند، در محورهاي خودرو يافت مي‌شوند.
در يك رولبرينگ مخروطي، به خاطر شكل رولبرينگ مي تواند همزمان بارهاي محوري و شعاعي را تحمل كند. نسبت بارها به زاويه محورهاي بين غلتك و بلبرينگ بستگي دارد. هرچه زاويه بيشتر باشد، بارمحوري بيشتري را مي‌تواند تحمل كند. زاويه تماس براي بيشتر غلتك مخروطي بين محدوده 10 تا 16 درجه است. براي ظرفيت بار بيشتر محور، از زاويه تماس 30 درجه استفاده مي‌شود.
اين دسته از بيرينگ ها بعد از بلبرينگ ساده، رايج‌ترين بيرينگ مورداستفاده در صنعت مي‌باشند. از مهم‌ترين ويژگي‌هاي بيرينگ هاي مخروطي مي‌توان به تحمل بسيار بالاي بارهاي تركيبي (شعاعي – محوري) اشاره نمود.
                            
    رولبرينگ مخروطي    
 
 
  رولبرينگ كروي
 

5. رولبرينگ كروي (spherical roller bearings): رولبرينگ كروي در محورهايِ خودرو استفاده مي‌شوند و مي‌توانند بارهاي شعاعي و محوري زيادي را تحمل كنند. علي‌رغم ظرفيت بسيار بالاي تحمل بار شعاعي، اين بيرينگ در تحمل بارهاي محوري داراي محدوديت است.

 

6. رولبرينگ سوزني (needle bearings): اين نوع رولبرينگ، داراي تحمل نيروهاي شعاعي است. درجايي كه فضاي شعاعي كمي موجود باشد از اين رولبرينگ استفاده مي‌شود.

 

 

      رولبرينگ سوزني     

 

 

 

رولبرينگ تراست

7. رولبرينگ‌هاي محوري: (thrust bearings) رولبرينگ‌هايي هستند كه براي تحمل بارهايِ محوريِ بالا طراحي‌شده‌اند، به‌طور مثال دندانه‌هاي زاويه‌دار موجود در چرخ‌دنده‌هاي مارپيچِ مورد استفاده در گيربكس‌هاي اتومبيل، بارمحوري بالايي را ايجاد مي‌كنند كه توسط رولبرينگ‌هاي محوري پشتيباني مي‌شود.

بهترين برندهاي تأمين كننده بلبرينگ‌ها در ايران

در زير 10 برند معروف ساخت بلبرينگ به همراه كشور سازنده آورده شده است:
  • (SKF) سوئد: اين شركت از سال 1907 از  پيشروترين شركت‌هاي بلبرينگ سازي دنياست و حدود يك‌چهارم از سهم بازار را در اختيار دارد.
  • (FAG) آلمان: اين شركت از سال 1883 شروع به كاركرد و داراي حدود 40000 محصول استاندارد مورد مصرف در بخش‌هاي مختلف صنعتي و خودرو است.
  • (NSK) ژاپن: از سال 1916 شركتNSK  انواع مختلف بلبرينگ را در ژاپن توسعه داده و سهم بسزايي در توسعه صنعت و پيشرفت ماشين‌آلات داشته است.
  • (TIMKEN) ايالات‌متحده: شركت Timken  داراي نزديك به يك قرن تجربه است و توليدكننده 230 نوع بلبرينگ و 26000 نوع رولبرينگ مخروطي در اندازه‌هاي مختلف است.
  • (NTN) ژاپن: اين شركت از سال 1918 تأسيس شد، محصولات آن به‌صورت گسترده درزمينه هاي مختلف از هوافضا گرفته تا راه‌آهن و خودرو و تجهيزات اداري مورداستفاده قرار مي‌گيرد.
  • (THK) ژاپن:  THK در سال 1971 در توكيو تأسيس شد اين شركت اجزاي مكانيكي منحصربه‌فرد ديگري نيز توليد مي‌كند و داراي مشترياني از سراسر جهان است.
  • (RBC) ايالات‌متحده: اين شركت در سال 1919در آمريكا تأسيس شد و توليدكننده انواع بيرينگ‌ها است.اين محصولات در صنايع هوافضا ، صنايع نظامي ، روبات‌ها ، تأسيسات پردازش نيمه‌هادي ، ماشين‌آلات مهندسي و ... استفاده مي‌شوند.
  • (IKO) ژاپن: IKO  با 50 سال سابقه در توليد بيرينگ از قديمي‌ترين توليدكننده‌هاي رولبرينگ سوزني در ژاپن است.
  • (INA) آلمان: دفتر مركزي شركت در نورنبرگ آلمان در سال 1946 تأسيس شد. مارك INA معمولاً در صنعت خودرو براي موتور ، گيربكس، شاسي و قطعات صنعتي استفاده مي‌شود.
  • (NACHI) ژاپن: از زماني كه اين شركت در سال 1928 تأسيس شد، به‌طور خستگي‌ناپذيري درحال‌توسعه ماشين‌آلات خود است. در حال حاضر اين شركت به يك توليدكننده الكترومكانيكي تحليلي تبديل‌شده است و امكانات و اجزاي ضروري را براي گروه صنعتي عمومي تأمين مي‌كند.

همچنين برند شركت تبريز ايرانيان از برند‌هاي معتبر داخلي اين عرصه است.

 

عضو تامين‌ كنندگان انتاكالا شويد تا بتوانيد در بازار كالاهاي صنعتي از رقبايتان پيشي بگيريد. 


برچسب: بلبرينگ، خريد بلبرينگ، انتاكالا، Bearing، ابزار آلات، ياتاقان، بيرينگ، ball bearing، رولبرينگ استوانه‌اي، رولبرينگ مخروطي، رولبرينگ كروي، رولبرينگ سوزني، رولبرينگ محوري، tapered roller bearings، spherical roller bearings، needle bearings، thrust bearings، SKF،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۵۴ توسط:انتاكالا موضوع:

فوت و فن هاي شناخت تفاوت بلبرينگ و ياتاقان

فوت و فن هاي شناخت تفاوت بلبرينگ و ياتاقان 

تفاوت بلبرينگ و ياتاقان

در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­ اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت ­ها و شباهت­ ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.

  

بررسي تفاوت ياتاقان و بلبرينگ 

بلبرينگ و ياتاقان هر دو به منظور تحقق بخشيدن به يك هدف مشترك ساخته شده‌اند. در حقيقت كار اصلي بلبرينگ و ياتاقان ايجاد بهبود حركت و چرخش بقيه قطعات است تا مانع ساييدگي قطعات شوند. اما اين قطعات در بعضي از موارد با يكديگر تفاوت­ هايي دارند. براي درك بيشتر اين تفاوت­ها در ابتدا بايد تعريف و عملكرد آن­ها را به شكل جداگانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

ياتاقان چيست؟‌ 

به زبان ساده ياتاقان به هر نوع تكيه‌گاهي اطلاق مي‌شود كه اصطكاك را كاهش ‌دهد. به جرات مي‌توان گفت مهمترين بخش چرخشي هر ماشين ياتاقان است، به همين دليل در هر‌ وسيله ­اي كه قابليت حركت و چرخش داشته باشد وجود ياتاقان حياتي است. ياتاقان از قطعات چرخشي يك ماشين پشتيباني مي‌كند تا به‌‌ اين ‌وسيله اصطكاك ايجاد شده را كمتر كند. هم‌چنين ياتاقان محوري با ساختمان محكم است كه اجازه مي­دهد، بخش‌ها و قطعات مختلف روي هم سوار شوند.

 

 

 

 به طور‌كلي ياتاقان ۴ وظيفه اصلي را در كاركرد قطعات ايفا مي­كند:

 ۱. ايجاد تسهيل در حركت ساير قطعات ماشين

 ۲. كمك به عدم ايجاد لرزش قطعات مكانيكي و كاهش سر‌وصداي ناشي از انتقال و حركت آن­ها

 ۳. جلوگيري از اصطكاك و خوردگي يا شكستگي قطعات

 ۴. نگهداري محكم قطعات در كنار هم

 

انواع ياتاقان و كاربرد آن در صنعت 

مي­توان گفت بيشترين كاربرد ياتاقان در ابزار آلات كارخانه­ ها و صنايع خودروسازي است. به­ طور گسترده در تمامي اين صنايع از ياتاقان‌ها براي كاهش اصطكاك و جلوگيري از ساييدگي و كنترل حركت­هاي محوري و  شعاعي استفاده مي‌كنند. ياتاقان­ ها از نظر حركت  به دو دسته كلي ياتاقان لغزشي و ياتاقان غلتشي تقسيم‌‌ بندي مي‌شوند.

 

آشنايي با كاربرد ياتاقان لغزشي 

ياتاقان‌هاي لغزشي براي‌ حفظ كردن اجزاء چرخشي در هر دو جهت محوري و شعاعي به‌كار مي‌روند. محافظ محوري معمولا رينگ‌هاي صلبي­ اي است كه در محفظه ياتاقان نصب شده‌اند و محافظ شعاعي معمولا پوست‌هاي سيلندر شكل از مواد و در ابعاد مناسب است كه در محفظه صلب نصب و ثابت شده‌اند.

 

مزاياي استفاده از ياتاقان­ هاي لغزشي در اين است كه:

 ۱. اگر از مواد مناسب ساخته ­شده باشند مي‌توانند در داخل مايع مورد پمپاژ به خوبي كار كنند و روانكاوي و خنك­ كاري شوند.

 ۲.زماني كه محور زير بارهاي پي‌در‌پي و ثابت قرار مي‌گيرد، قسمت‌­هاي پائييني بار ياتاقان تحت تنش ثابت قرار مي‌گيرند كه اين امر موجب كاهش خطر معيوب­ شدن در اثر خستگي و كار زياد مي‌شود.

 ۳. توسط روانكاري و روغنكاري به‌ موقع و مناسب در سرعت‌هاي بالا ياتاقان­ هاي لغزشي نسبت به ياتاقان‌‌هاي غلتشي مي‌توانند بارهاي بيشتري را تحمل كنند.

 

معايب استفاده از ياتاقان‌هاي لغزشي در اين است كه:

۱. اصطكاك اين ياتاقان‌‌ها ۱۰ تا ۱۵ برابر ياتاقان‌­هاي غلتشي است كه اين امر موجب اتلاف هزينه مي‌شود.

۲.غالب ضريب اصطكاك بيشتر دماي روانسازي را تا حدي افزايش مي‌دهد كه نصب سيستم‌هاي دقيق و پر هزينه خنك‌­كاري را ناگزير مي‌سازد.

 

آشنايي با كاربرد ياتاقان غلتشي 

ياتاقان­ هاي غلتشي شامل دو عدد رينگ يا حلقه و يك ساچمه هستند كه به شكل مماس و به اندازه بين حلقه‌ها قرار گرفته ­اند و ساچمه‌­ها توسط قفسي كه از صفحات موازي برنجي يا پلاستيكي ساخته شده‌اند، جدا از هم نگه ‌داشته مي‌شوند.

 

مزاياي استفاده از ياتاقان‌­هاي غلتشي شامل موارد زير مي‌شود:

 ۱. اين ياتاقان­ ها هزينه اوليه كمي دارند.

 ۲. آن­ها مي‌توانند بدون مراقبت با پريودهاي طولاني كار كنند.

 ۳. معمولا نسبت به ياتاقان‌­هاي لغزشي با وظيفه مشابه محفظه‌­هاي كوچكتر و كم هزينه تري نياز دارند.

 ۴. براي تعويض سريع آن‌­ها مي‌توان از منابع متنوعي استفاده كرد.

 ۵. اين ياتاقان ها موجب صرفه‌جويي در انرژي مي‌شوند. در واقع تعويض روانساز در اين ياتاقان به‌ دليل ضريب اصطكاك كم به دفعات بسيار كمتري نسبت به ياتاقان لغزشي انجام مي‌شود.

 

معايب استفاده از ياتاقان اين موارد را شامل مي‌شود:

۱. حلقه و تمام اجزاء چرخش در معرض تنش‌هاي مداوم و سريع هستند كه اين امر باعث معيوب­ شدن ناشي از خستگي مي‌شود.

 ۲. بسياري از ياتاقان‌هاي غلتشي هنگام منتاژ و دمنتاژ نياز به احتياط زياد و مراقبت ويژه دارند.

 ۳. اين ياتاقان‌ها از نظر ميزان روانساز نياز به مراقبت مخصوص دارند چرا كه مقدار روانساز نه بايد خيلي كم و نه خيلي زياد باشد.

 

بلبرينگ چيست؟ 

بلبرينگ نيز يكي از اجزاء اصلي در ماشين‌الات است. اين قطعه تقريبا در اكثر وسايل ماشيني مكانيكي كه در طي روز از آن‌ها استفاده مي­كنيم مورد استفاده قرار مي­گيرد. بلبرينگ يا ياتاقان توپي متداول­ترين نوع ياتاقان است كه جنسي از نوع فولاد كروم يا فولاد ضد زنگ دارد  و شامل ساچمه، قفسه، كاسه نمد فلزي اي است كه اين ساچمه­هاي گرد سبب مي‌شود اصطكاك در اجزاء هر وسيله­ اي به حداقل ممكن برسد.  بايد توجه داشت كه از بلبرينگ در قطعات با بارهاي سنگين نبايد استفاده كرد چون در وزن‌هاي بالا بر اثر نيروي زياد بلبرينگ‌ها شكل اصلي خود را از دست­داده و ممكن است بشكنند.

 

انواع بلبرينگ و كاربرد آن در صنعت 

در حقيقت وجود بلبرينگ­ ها در تمامي وسايلي كه در اطرافمان قابليت چرخش دارند قابل لمس است اما  اهميت اين قطعه در بخش تاسيسات صنعتي بسيار حياتي ­تر است. بدون بلبرينگ­ها دستگاه­ هاي توليدي و صنعتي به دليل اصطكاك ايجاد­شده بين قطعاتشان قادر به ادامه كار نيستند. بلبرينگ­ ها بر اساس كاركردشان به چهار دسته كلي بلبرينگ شيار­عميق، بلبرينگ كف­گرد، بلبرينگ خود تنظيم و بلبرينگ ­زاويه اي تقسيم مي‌شوند.

 

بلبرينگ شيا­رعميق 

اين بلبرينگ جزو پركاربردترين بلبرينگ­ هاي صنعتي است. در اين نوع بلبرينگ در هر رينگ يك شيار عميق دايره­اي با شعاعي برابر با شعاع ساچمه وجود دارد. به دليل وجود اين ويژگي و ايجاد سطح تماس بالا بين ساچمه‌ها و رينگ‌ها بلبرينگ­‌هاي شيار­عميق توان تحمل بارهاي شعاعي زياد به همراه مقدار كم نيروهاي محوري را دارند. اين بلبرينگ‌ها خود به انواع ديگري چون بلبرينگ شيارعميق دو رديفه، بلبرينگ شيارعميق فلنجي، بلبرينگ شيارعميق لبه­دار، بلبرينگ شيارعميق جازني، بلبرينگ شيارعميق دينام تقسيم مي‌شوند.

 

بلبرينگ كف­ گرد 

اين بلبرينگ‌­ها مي‌توانند نيروهاي محوري زياد را به راحتي تحمل كنند اما بايد توجه داشت بلبرينگ‌هاي كف­گرد اصلا قادر به تحمل نيروهاي شعاعي نيستند. پس در هيچ شرايطي نبايد تحت­ تاثير اين نيروها قرار بگيرند. بلبرينگ‌هاي كف­گرد به دو نوع يك‌ طرفه و دوطرفه تقسيم مي‌شوند.

 

بلبرينگ خود تنظيم 

همان‌طوركه از نام اين بلبرينگ­ ها پيداست قابليت تنظيم در شرايط ناهمراستايي شفت را دارند، در نتيجه مشكل هم‌راستا نبودن نشيمنگاه بلبرينگ عدم توازي شفت يا خيزشفت اثر نامطلوبي بر بلبرينگ نمي‌گذارد. اين بلبرينگ­ ها معمولا در ماشين‌الات كشاورزي، نوار نقاله‌ها و ...كاربرد زيادي دارند.

 

بلبرينگ تماس زاويه اي 

اين بلبرينگ به طور هم­زمان قابيلت تحمل بار محوري و بار شعاعي را دارد. بلبرينگ تماس زاويه­اي در انواع مختلف ۱۵ و ۲۵ و ۴۰ درجه ­اي ساخته مي‌شوند. در بلبرينگ زاويه ­اي رينگ داخلي و رينگ خارجي به طور نسبي باهم جا‌به‌جا مي‌شوند كه اين موضوع بلبرينگ تماس زاويه ­اي را قادر مي‌سازد كه بارهاي مركب را بتوانند باهم تحمل كنند. اين نوع بلبرينگ ­ها در سه نوع مختلف يك رديفه، دو رديفه يا دبل و چهار نقطه تماس در بازار وجود دارند.

 

نتيجه گيري

حال كه با تعريف انواع وكاركرد ياتاقان و بلبرينگ آشنا شديد به راحتي مي‌توان تفاوت اين دو را شرح داد. بلبرينگ در حقيقت زيرمجموعه و عضوي از خانواده ياتاقان است. بلبرينگ همان ياتاقان توپي است و همانگونه كه گفته شد وظيفه هردو اين قطعات سهولت در حركت قطعات ديگر و كاهش اصطكاك بين آن‌ها است كه هركدام در جاي مناسب خود در ماشين‌الات صنعتي و مكانيكي به كار مي‌روند.

ياتاقان‌ها و ساير اجزا آن­ها در واقع قلب دستگاه‌هاي صنعتي هستند كه بدون آن‌ها عملكرد بقيه قطعات مختل مي‌شود و در نهايت چرخ صنعت لنگ مي‌ماند.

 

عضو تامين‌ كنندگان انتاكالا شويد تا بتوانيد در بازار كالاهاي صنعتي از رقبايتان پيشي بگيريد.


برچسب: بلبرينگ، ياتاقان، قطعات ماشين، اصطكاك، ابزار آلات، ياتاقان لغزشي، ياتاقان غلتشي، محافظ شعاعي، پوست‌هاي سيلندر، روانكاوي، خنك كاري، روانساز، تاسيسات صنعتي، بلبرينگ شيار عميق، بلبرينگ كف گرد، بلبرينگ خود تنظيم، بلبرينگ زاويه اي، بلبرينگ هاي صنعتي، بلبرينگ شيارعميق دو رديفه، بلبرينگ شيارعميق فلنجي، بلبرينگ شيارعميق لبه دار، بلبرينگ شيارعميق جازني، بلبرينگ شيارعميق دينام، تامين‌ كنندگان، بازار كالاهاي صنعتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۹:۱۸ توسط:انتاكالا موضوع:

معرفي بهترين برندهاي تامين كننده لوازم برقي صنعتي

معرفي بهترين برندهاي تامين كننده لوازم برقي صنعتي  

 

برق صنعتي شامل كنتاكتورها، رله‌ ها و محافظ‌ها است كه در زير به بررسي بهترين شركت‌ها و برندهاي توليدكننده اين قطعات مي‌پردازيم.

به طور كلي، يك كنتاكتور به عنوان يك سوئيچ كنترل الكتريكي شناخته مي‌شود كه مناسب براي تغيير مدار برق است. معمولا كنتاكتور مي‌تواند مدارهايي را كنترل كند كه سطح قدرت آنها كمتر است.

 كنتاكتورها بيشتر براي كنترل گرمايش و روشنايي بارهاي موتور استفاده مي‌شوند.

كنتاكتورها بر اساس نيازهاي برنامه كاربردي از مشخصات آن متفاوت هستند.

بهترين برندهاي كنتاكتور جهاني به همراه كشور سازنده:

 

بهترين برندهاي توليد كننده انواع رله در جهان:

بهترين برندهاي توليد انواع محافظ در جهان

برندهاي ايراني برق صنعتي 

  • پارس فانال
  • الكترو كاوه

نكات ضروري براي خريد انواع لوازم برقي صنعتي

اگر نمي‌خواهيد اشتباهات پرهزينه‌اي انجام دهيد، بايد خريدهاي خود را از قبل ارزيابي كنيد، در اينجا نكات مفيدي در مورد چگونگي گرفتن بهترين تصميم هنگام خريد تجهيزات برق صنعتي براي نيازهاي شما آورده شده است.

بهترين روش خريد تجهيزات برق صنعتي

 
قبل از اين كه به فكر خريد تجهيزات برق صنعتي جديد باشيد، بايد مشخص كنيد كه چقدر مي‌توانيد براي آن هزينه كنيد، به اين ترتيب، شما بايد بتوانيد از خريد بيش از حد جلوگيري كنيد، اگر با بودجه محدودي خريد مي‌كنيد، مي‌توانيد تجهيزات را با دقت بيشتري ارزيابي كنيد، حتي بهتر از اين، شما بايد تجهيزاتي را با ويژگي‌هاي مورد نياز خود خريداري كنيد تا هزينه‌اي را كه براي چيزهايي كه نياز نداريد هدر ندهيد.
 

 خريد از عمده فروشي ها

سعي كنيد از خرده فروش تجهيزات برق صنعتي خريد نكنيد، زيرا  آن‌ها به اندازه توليد كننده تجهيزات برق صنعتي مهم نيستند. شما بايد تجهيزات صنعتي را از توليدكنندگان با شهرت بالا و توجه زياد به جزئيات خريداري كنيد.
 

قبل از خريد تجهيزات برق صنعتي ويژگي ها را ارزيابي كنيد

 

هنگام انتخاب خريد تجهيزات خاص، بايد ويژگي‌ها را در نظر بگيريد، محصولات با جديدترين فناوري و يا با بهترين ويژگي هاي ايمني ارزش پول اضافي را دارند؛ در نظر بگيريد كه چگونه تجهيزات به شما كمك مي‌‌كند تا بيشتر صرفه‌جويي كنيد؛ ممكن است بخواهيد بودجه خود را به ميزان كمي افزايش دهيد تا دستگاهي با كيفيت بالاتر تهيه كنيد كه در نهايت هزينه‌هاي زيادي را براي شما ذخيره مي‌‌‌كند.

 

آشنايي با بهترين برندهاي لوازم برق صنعتي 

 

تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشين‌ها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامين‌كنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.‌ 

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

  • روشنايي
  • لوازم برقي خانگي
  • تجهيزات فناوري اطلاعات
  • موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع
  • دستگاه‌هاي مجهز به باتري
  • سوئيچ ها، رله ها و قطعات

تعريف برق صنعتي

تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و… هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشين‌ها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

تابلو برق چيست؟

از تابلوهاي برق جهت توزيع ايمن برق در تأسيسات تجاري و صنعتي استفاده مي‌شود. تابلو برق بخشي از يك سيستم توزيع الكتريكي است كه يك منبع تغذيه الكتريكي را به مدارهاي شاخه تقسيم مي‌كند در حالي كه يك قطع كننده مدار يا فيوز براي هر مدار در يك محفظه مشترك ارائه مي‌دهد.

سخن پاياني

در نهايت هنگام خريد تجهيزات برق صنعتي براي مشاغل خود، بايد عوامل زير را در نظر بگيريد. شما بايد بودجه اي دقيق تعيين كنيد و درباره ويژگي هاي مورد نياز براي كار تحقيق كنيد؛ به دنبال يك قطعه تجهيزات با كيفيت باشيد كه به كسب و كار شما اجازه مي‌دهد به طور موثر عمل كند؛ هميشه به ياد داشته باشيد كه از توليد كنندگان معتبر و عمده فروشان خريد كنيد.

عضو تامين‌ كنندگان انتاكالا شويد تا بتوانيد در بازار كالاهاي صنعتي از رقبايتان پيشي بگيريد.با ثبت‌نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به ابزار آلات و كالاهاي صنعتي مطرح‌ترين برندهاي جهاني دسترسي داشته باشيد.


برچسب: لوازم برق صنعتي، تجهيزات الكتريكي، تامين‌كنندگان، روشنايي، لوازم برقي، پمپ، رله، برق صنعتي، شبكه سه فاز، تجهيزات قدرت، ترانسهاي قدرت، ژنراتورها، توزيع برق، تجهيزات برق صنعتي، انتاكالا، ابزارآلات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۴:۰۵ توسط:انتاكالا موضوع:

كاربردي ترين ابزارآلات صنعتي

معرفي كاربردي ­ترين ابزارآلات صنعتي

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­ هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­ دهند.

ابزار­هاي صنعتي به طور كلي به چهار دسته تقسيم مي­­­­شوند كه در ادامه به بررسي هر دسته مي پردازيم و با كاربرد چند نمونه از اين ابزارها آشنا مي شويم:

ابزار آلات برقي

متداول­ ترين و پر­كاربرد ترين ابزار­هاي مورد استفاده در بين اين دسته­ بندي، ابزارآلات برقي هستند. علت اين پركاربرد بودن هم سخت نيست، چون با دسترسي به برق به­ آساني قابل استفاده هستند و سرعت كار را چند برابر مي‌كنند.

  • دريل ­برقي: دريل­ ها داراي اندازه­ ها و توان ­هاي متفاوتي هستند. از دريل، براي ايجاد حفره و سوراخ هايي با اندازه­ هاي مختلف استفاده مي­شود.
  • ماشين تراش و فرز: از دستگاه هاي تراش و فلز براي برش، تراشيدن چوب و فلز، شكل ­دهي و تركيب قطعات فلزي استفاده مي شود.
  • اره هاي ­برقي: اين اره­ ها قابل حمل است كه براي پروژه هاي صنعتي استفاده مي‌شود. از اين اره­ ها، براي برش سريع و آسان چوب، پلاستيك، فلز و ساير مواد مانند كاشي و آجر استفاده مي‌شود.
  • بلوور: بلوور دستگاهي است كه با آن گرد ­و ­غبار و خرده­ چوب‌هايي كه در محل كار وجود دارد را تميز مي ­كنيم.

ابزارآلات صنعتي بادي

ابزارآلات بادي، ابزارهاي قدرتمندي هستند كه هواي فشرده را به وسيله يك موتور پتوماتيك به انرژي مكانيكي تبديل مي­كند. از اين وسايل در زمينه هايي مانند نجاري و تعميرات وسايل نقليه استفاده زيادي مي‌كنند.

  • بكس يا آچار­ بادي: از بكس بادي براي باز يا بستن پيچ و مهره ­هاي گاه سفت و محكم استفاده مي­شود.
  • پرچ­كن بادي: از اين پرچ­كن براي متصل كردن دو ورقه فلزي با استفاده از ميخ ­هاي مخصوص، به هم استفاده مي‌شود.

منگنه يا ميخكوب بادي: عمدتا در صنعت نجاري براي متصل كردن سريع و محكم دو قطعه چوب به هم از اين منگنه يا ميخكوب­ ها استفاده مي­كنند.

ابزارآلات صنعتي بنزيني

امروزه علي‌رغم وجود برق در بسياري از نقاط، هنوز در بعضي از مكان‌ها مانند تعدادي از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسي نداريم به همين دليل در اين مكان­ ها براي انجام بسياري از كارها عموما از ابزارهاي بنزيني استفاده مي‌كنيم.

  • ژنراتور بنزيني: اين ژنراتور وسيله­ اي است كه انرژي­ بنزين را به انرژي الكتريكي (يا همان برق) تبديل مي‌كند و از اين برق توليدي براي روشنايي،گرمايش و ... استفاده مي‌شود.
  • علف­زن بنزيني: از علف­زن بنزيني براي تراشيدن و هرس كردن علف‌هاي هرز استفاده مي‌شود.

اره بنزيني: از اين اره كه با بنزين كار مي‌كند براي بريدن الوار­هاي چوبي استفاده مي‌شود.

ابزار آلات دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­ اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين ­ابزار در پروژه هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • آچار: آچار­ها در اندازه­ هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.
  • انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ ها، خم و برش كابل و سيم استفاده مي­كنند.
  • چكش: چكش اساسا در شكل ­دهي فلز، ضربه ­زدن به ميخ، علامت­ گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ هاي محكم استفاده مي شود.
  • پيچ­ گوشتي: پيچ­ گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­ كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

برند­هاي زيادي در زمينه‌ي توليد و تامين ابزارآلات صنعتي در داخل و خارج كشور مشغول هستند. برند‌هاي رونيكس(Ronix)، توسن(Tosan)، آروا(Arva)، هيوندا ( (Hyundai، دي سي اي(DCA) ، بوش(Bosch)، اريكسون(Ericsson)، هنس(Hans) و سينو تولز (Sino tools) چند برند مطرح هستند كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

در اين مطلب با دسته­ بندي ابزارآلات صنعتي و كاربرد چند ابزار، آشنا شديم و در آخر به معرفي چند برند مطرح در اين زمينه پرداختيم. اميدواريم با مطالعه اين مطلب كمكي در راستاي انتخاب و شناخت درست ابزار كرده باشيم.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: ابزار آلات صنعتي، ابزارآلات صنعتي دستي، آچار، انبردست، چكش، پيچ گوشتي، ابزارآلات صنعتي برقي، دريل برقي، ماشين تراش، فرز، اره هاي برقي، بلوور، ابزارآلات صنعتي بنزيني، ژنراتور بنزيني، علف زن بنزيني، اره بنزيني، ابزارآلات صنعتي بادي، بكس يا آچار بادي، پرچ كن بادي، ميخكوب بادي، رونيكس، توسن، آروا، هيوندا، دي سي اي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۳:۵۵ توسط:انتاكالا موضوع:

شرايط تامين كنندگان كالاهاي صنعتي

شرايط تامين كنندگان كالاهاي صنعتي

همانطور كه مي‌دانيد دوران كرونا ميزان فروش حضوري را در حوزه‌ كالاهاي صنعتي كاهش داده و كسب درآمد را براي افراد دشوار كرده است. كاهش درآمد، هدر رفتن زمان و تاخير در ارسال كالا از بزگترين عيوب كرونا براي فروشندگان كالاهاي صنعتي محسوب مي‌شود.

انتاكالا بستري مختص خريد آنلاين اقلام صنعتي است كه خريد و فروش را براي كاربر آسان كرده است. اگر شما نيز صاحب برند ، واردكننده، توليدكننده و نماينده رسمي برندي هستيد، مي‌توانيد در اين بستر تخصصي ثبت‌نام كرده و عضو شويد. با عضويت در اين بازار قادر خواهيد بود با كاربراني به وسعت كشورمان ايران در ارتباط باشيد و بيش از پيش رغبت فروش محصول در بازار رقابتي فروش محصول را داشته باشيد بنابراين اگر صاحبين صنايع هستيد مي‌توانيد با عضويت در سايت به عنوان تامين كننده محصولات خود را به صورت آنلاين به فروش برسانيد.

 

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي در انتاكالا 

همانطور كه گفتيم، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از امكاناتي كه انتاكالا در اختيار فروشندگان قرار مي‌دهد، خريد و فروش در بستري امن و مطمئن است. از جمله مشكلات فروش آنلاين كالاهاي صنعتي، عدم اعتماد مشتريان به فروشگاه‌هاي آنلاين است. در واقع خريد محصولات صنعتي گران قيمت، به ريسك‌پذيري بيشتري نياز دارد. بنابراين اگر مشتريان به فروشگاه‌ها اعتماد نداشته باشند، از خريد آنلاين صرف نظر مي‌كنند. انتاكالا شرايطي را فراهم كرده است كه مشتريان مي‌توانند با خيال راحت خريد كنند. به طور مثال امكان پرداخت در محل يكي از امكاناتي است كه انتاكالا در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد و به اين ترتيب اين مشكل را حل كرده است.

 

تامين كنندگان انتاكالا مي‌توانند هنگام ثبت محصول در سايت، قيمت ارزي محصولات را نيز درج كنند. ثبت قيمت ارزي از بروز هر گونه ضرر و زيان در معاملات جلوگيري مي‌كند.

يكي از اولويت‌هاي انتاكالا، پاسخگويي به نيازهاي خريداران است. انتاكالا با برقراري ارتباطي سودمند با مشتريان، نيازهاي آن‌ها را شناسايي مي‌كند و در راستاي پاسخگويي به اين نيازها گام برمي‌دارد. در انتاكالا مشتريان به محصولات برترين و بزرگ‌ترين برندهاي ايران و جهان دسترسي دارند. دسته‌بندي اين محصولات شامل بلبرينگ ها ، لوله و اتصالات، مواد اوليه و معدني، ابزار آلات و ... مي‌شود كه تمامي آن‌ها داراي ضمانت اصالت كالا و بازگشت كالا هستند.

اگر مي‌خواهيد به يكي از تامين كنندگان انتاكالا تبديل شويد، كافي است در سايت ثبت‌نام كنيد. پس از تاييد هويت و ورود به حساب كاربري‌تان، به تمامي امكانات سايت دسترسي خواهيد داشت. همچنين مي‌توانيد محصولاتتان را در سايت ثبت كنيد و اقدامات لازم را براي فروش آن‌ها انجام دهيد.

 

چگونه در بازارهاي صنعتي فروشمان را چندين برابر كنيم؟ 

 

بهترين روش افزايش فروش در بازار صنعتي

بيش از 75 درصد مردم حداقل ماهي يكبار خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. خريد و فروش آنلاين، با توجه به مزايايي كه براي خريداران و فروشندگان دارد، توجه طيف وسيعي از مردم را به خود جلب كرده است. البته اين امر در خريد اقلامي مانند پوشاك بيشتر به چشم مي‌خورد. در واقع خريد و فروش اينترنتي برخي كالاها مانند كالاهاي صنعتي، طرفداران كمتري دارد. چرا كه بسياري از تامين كنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتي، به شيوه‌هاي سنتي محصولاتشان را به فروش مي‌رسانند. به اين ترتيب آن‌ها با دسترسي نداشتن به حجم زيادي از مخاطبان و محدوديت‌هايي كه براي جذب مشتري در فروش حضوري وجود دارد، بسياري از مشتريان را از دست مي‌دهند.

  • حذف هزينه‌هاي فروشگاه فيزيكي
  • گسترش عرصه كاري و حذف محدوديت‌هاي زماني و مكاني
  • عرضه محصولات بر مبناي تقاضاي مشتريان

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: بازارهاي صنعتي، خريد و فروش آنلاين، ابزارآلات، انتاكالا، تامين كنندگان، فروشندگان، فروشگاه‌هاي آنلاين، بلبرينگ، خريد آنلاين اقلام صنعتي، اقلام صنعتي، مواد اوليه و معدني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۲:۴۱ توسط:انتاكالا موضوع:

فروش اينترنتي كالاهاي صنعتي

فروش اينترنتي كالاهاي صنعتي

 

بازار انتاكالا بزرگترين بستر خريد و فروش اقلام صنعتي است كه اگر شما نيز صاحب كسب و كاري در زمينه فروش كالاهاي صنعتي هستيد مي‌توانيد با عضويت در اين بازار فروشگاه تخصصي خود را در معرض ديد مشتري قرار دهيد و به صورت آنلاين و هدفمند كالاي خود را به فروش برسانيد. به همين منظور در ادامه به معرفي اين بستر تخصصي و شرايط تامين كنندگان كالاي صنعتي پرداخته‌ايم.

 

 تامين كنندگان كالاهاي صنعتي

 

كاربردي ترين تجهيزات اتوماسيون صنعتي

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

 انتاكالا، بازار آنلاين كالاهاي صنعتي" src="http://entakala.samenblog.com/uploads/e/entakala/389960.jpg" alt="كنترل دما" width="600" height="442" />

 

تجهيزات اتوماسيون ثابت

دستگاه‌هاي اتوماسيون ثابت عمليات ثابتي را انجام مي‌دهند و هدف از استفاده از آنها افزايش نرخ توليد است. بنابراين تجهيزات اتوماسيون ثابت نمي‌توانند محصول‌هاي مختلفي را توليد كنند. تقطير‌كننده‌ها، استيج‌هاي رنگ‌ريزي و خط توليد در دسته تجهيزات ثابت قرار مي‌گيرند.

 

تجهيزات قابل‌‌برنامه‌ريزي

تجهيزات قابل‌برنامه‌ريزي قابل كنترل هستند و مي‌توان برنامه‌ كنترلي را تغيير داد. در چنين حالتي، فرايند توليد محصول يا پردازش قابل تغيير است و با توجه به نياز شما تغيير مي‌كند. كارخانه‌هايي كه به توليد انبوه نياز دارند، از دستگاه‌هاي قابل برنامه‌ريزي استفاده مي‌كنند. ماشين‌هاي كنترل عددي، ربات‌هاي صنعتي و كارخانه‌هاي توليد كاغذ در اين دسته قرار مي‌گيرند.

 

 تجهيزات قابل‌‌برنامه‌ريزي

 

دستگاه‌هاي انعطاف‌پذير

دستگا‌ه‌هاي انعطاف‌پذير هوشمندترين نوع تجهيزات صنعتي هستند. اين دستگاه‌ها عملكرد انعطاف‌پذيري دارند و با كدهاي مختلف قابل‌برنامه‌ريزي هستند. اتومبيل‌ها و خط توليد ماشين‌هاي CNC در دسته دستگاه‌هاي انعطاف‌پذير قرار مي‌گيرند. اگر مي‌خواهيد محصولات متنوعي را توليد كنيد، به تجهيزات انعطاف‌پذير احتياج داريد.

 

آشنايي با اتوماسيون صنعتي برق

در تجهيزات اتوماسيون صنعتي مربوط به قسمت‌هاي برقي ساختمان، يك دستگاه هوشمند وجود دارد كه فرايند را كنترل كرد. با استفاده از اين دستگاه‌ها مي‌تواند تجهيزات برقي را از راه دور كنترل كرد. بنابراين روشنايي، درجه حرارت و مصرف كل انرژي قابل كنترل است.

با استفاده از دستگاه‌هاي اتوماسيون برقي مي‌توانيد ميزان مصرف انرژي را متوجه شويد. در حالت مي‌دانيد هر قسمت چه مقدار انرژي مصرف كرده است. مدت ‌زمان روشن ‌بودن لوازم برقي و روشن و خاموش بودن چراغ‌ها در اين حالت كاملا مشخص است.

 

ابزار دقيق صنعتي

 تجهيزات صنعتي ابزار دقيق، دستگاه‌هايي هستند كه براي كنترل و اندازه‌گيري متغيرهاي مهم به‌كار مي‌روند. متغيرهايي مثل فشار، دما، جريان، سطح مايع، چگالي و سرعت با اين دستگاه‌ها اندازه‌گيري مي‌شوند.

 

ابزار دقيق صنعتي

 

اتوماسيون صنعتي">مزاياي استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف

 

يكي از مهم‌ترين مزايا استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف كاهش هزينه‌‌ها است. وقتي دستگاه‌هاي اتوماتيك جايگزين نيروي انساني مي‌شود، سرعت توليد افزايش پيدا مي‌كند و ايمني هم بيشتر مي‌شود. بنابراين در مدت‌زمان كمي به اهداف توليدي كارگاه خودتان مي‌رسيد.

به‌علاوه اين تجهيزات به مديريت بهتر كارگاه صنعتي هم كمك مي‌كنند. بسياري از اين دستگاه‌ها در صنايع مختلف، كارخانه‌ها، سيستم‌هاي گرمايشي و بويلرها، سوئيچينگ شبكه‌هاي تلفن و ايجاد تعادل در حركت كشتي‌ها و هواپيماها به كار مي‌روند.

 

شرايط تامين كنندگان كالاهاي صنعتي

 

همانطور كه مي‌دانيد دوران كرونا ميزان فروش حضوري را در حوزه‌ كالاهاي صنعتي كاهش داده و كسب درآمد را براي افراد دشوار كرده است. كاهش درآمد، هدر رفتن زمان و تاخير در ارسال كالا از بزگترين عيوب كرونا براي فروشندگان كالاهاي صنعتي محسوب مي‌شود.

انتاكالا بستري مختص خريد آنلاين اقلام صنعتي است كه خريد و فروش را براي كاربر آسان كرده است. اگر شما نيز صاحب برند ، واردكننده، توليدكننده و نماينده رسمي برندي هستيد، مي‌توانيد در اين بستر تخصصي ثبت‌نام كرده و عضو شويد. با عضويت در اين بازار قادر خواهيد بود با كاربراني به وسعت كشورمان ايران در ارتباط باشيد و بيش از پيش رغبت فروش محصول در بازار رقابتي فروش محصول را داشته باشيد بنابراين اگر صاحبين صنايع هستيد مي‌توانيد با عضويت در سايت به عنوان تامين كننده محصولات خود را به صورت آنلاين به فروش برسانيد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.


برچسب: اتوماسيون صنعتي، سطح ميداني، سطح كنترل، دستگاه هاي PLC، تجهيزات اتوماسيون ثابت، تجهيزات قابل برنامه ريزي، فروشگاه اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي، انتاكالا، اتوماسيون صنعتي برق، اتوماسيون صنعتي ابزار دقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۲:۴۶ توسط:انتاكالا موضوع:

مزاياي استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف

اتوماسيون صنعتي">مزاياي استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف

يكي از مهم‌ترين مزايا استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف كاهش هزينه‌‌ها است. وقتي دستگاه‌هاي اتوماتيك جايگزين نيروي انساني مي‌شود، سرعت توليد افزايش پيدا مي‌كند و ايمني هم بيشتر مي‌شود. بنابراين در مدت‌زمان كمي به اهداف توليدي كارگاه خودتان مي‌رسيد.

به‌علاوه اين تجهيزات به مديريت بهتر كارگاه صنعتي هم كمك مي‌كنند. بسياري از اين دستگاه‌ها در صنايع مختلف، كارخانه‌ها، سيستم‌هاي گرمايشي و بويلرها، سوئيچينگ شبكه‌هاي تلفن و ايجاد تعادل در حركت كشتي‌ها و هواپيماها به كار مي‌روند.

از ديگر مزاياي تجهيزات اتوماسيون صنعتي مي‌تواند به افزايش كيفيت محصولات و كاهش فرايندهاي تكراري اشاره كرد. با استفاده از اين تجهيزات مي‌تواند دستگاه‌ها و فرايندها را از راه دور كنترل كرد و ضايعات توليد را به حداقل رساند.

 

سطوح تجهيزات اتوماسيون صنعتي

دستگاه‌هاي اتوماسيون پيچيدگي‌هاي زيادي دارند. اين دستگاه‌ها به سطح ميداني، كنترلي و اطلاعاتي و شركتي تقسيم مي‌شوند.

 

سطح ميداني

در سطح ميداني صنعت‌گرها با سنسورها و محرك‌ها كار مي‌كنند. اين دستگاه‌ها بايد داده‌ها را به سطح نظارتي منتقل كنند. سنسورها و محرك‌ها در اين سطح قرار مي‌گيرند. وظيفه سنسورها تبديل پارامترهاي دما، فشار، جريان و سطح به سيگنال‌هاي الكتريكي است. محرك‌ها هم سيگنال‌ها را به نيروهاي مكانيكي تبديل مي‌كنند. در واقع محرك‌ها كار كنترل فرايند را انجام مي‌دهند.

 

سطح كنترل

دستگاه‌هاي PLC و CNCها در دسته تجهيزات كنترلي قرار مي‌گيرند. سيگنال‌هايي كه از سنسورها به دست مي‌آيد وارد دستگاه‌هاي كنترلي شده و پردازش مي‌شوند. در نهايت اين ماشين‌ها محرك‌ها را با برنامه‌هاي مخصوص راه‌اندازي مي‌كنند.

كنترلرها به دو دسته كنترلرهاي منطق برنامه‌اي و كنترل توليد و سرپرستي تقسيم مي‌شوند. كنترلرهاي PLC يا همان كنترل‌هاي منطق برنامه‌‌اي براساس ورودي سنسورها كار مي‌كنند و قدرت بالايي دارند. ماژول‌هاي مختلفي مثل I/O، CPU آنالوگ، I/O ديجيتال و ماژول‌هاي ارتباطي اجزاي تشكيل‌دهنده دستگاه‌هاي كنترلي هستند. سطح توليد و سرپرستي دستگاه‌هاي خودكار قرار دارند و عمليات سيستم را نظارت مي‌كنند. دستگاه‌هاي توليد و سرپرستي بر پارامترهاي مختلف نظارت كرده و اهداف توليد را تنظيم مي‌كنند.

انواع تجهيزات اتوماسيون صنعتي

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

تجهيزات اتوماسيون ثابت

دستگاه‌هاي اتوماسيون ثابت عمليات ثابتي را انجام مي‌دهند و هدف از استفاده از آنها افزايش نرخ توليد است. بنابراين تجهيزات اتوماسيون ثابت نمي‌توانند محصول‌هاي مختلفي را توليد كنند. تقطير‌كننده‌ها، استيج‌هاي رنگ‌ريزي و خط توليد در دسته تجهيزات ثابت قرار مي‌گيرند.

تجهيزات قابل‌‌برنامه‌ريزي

تجهيزات قابل‌برنامه‌ريزي قابل كنترل هستند و مي‌توان برنامه‌ كنترلي را تغيير داد. در چنين حالتي، فرايند توليد محصول يا پردازش قابل تغيير است و با توجه به نياز شما تغيير مي‌كند. كارخانه‌هايي كه به توليد انبوه نياز دارند، از دستگاه‌هاي قابل برنامه‌ريزي استفاده مي‌كنند. ماشين‌هاي كنترل عددي، ربات‌هاي صنعتي و كارخانه‌هاي توليد كاغذ در اين دسته قرار مي‌گيرند.

 آشنايي با تجهيزات صنعتي

 

دستگاه‌هاي انعطاف‌پذير

دستگا‌ه‌هاي انعطاف‌پذير هوشمندترين نوع تجهيزات صنعتي هستند. اين دستگاه‌ها عملكرد انعطاف‌پذيري دارند و با كدهاي مختلف قابل‌برنامه‌ريزي هستند. اتومبيل‌ها و خط توليد ماشين‌هاي CNC در دسته دستگاه‌هاي انعطاف‌پذير قرار مي‌گيرند. اگر مي‌خواهيد محصولات متنوعي را توليد كنيد، به تجهيزات انعطاف‌پذير احتياج داريد.

آشنايي با تجهيزات اتوماسيون صنعتي

تجهيزات اتوماسيون صنعتي تجهيزاتي هستند كه به هدايت خودكار دستگاه كمك مي‌كنند. اين تجهيزات جايگزين نيروي انساني مي‌شوند و بهره‌وري و ايمني كار را افزايش مي‌دهند. صنايع زيادي از تجهيزات اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌كنند. از جمله اين صنايع مي‌توان به صنايع نفت و پتروشيمي، صنايع غذايي و خودروسازي اشاره كرد.

 

 آشنايي با تجهيزات صنعتي

 

برخي از معروف‌ترين اين تجهيزات، ماشين لباس‌شويي، درب‌هاي اتوماتيك، سيستم‌هاي كنترل هوشمند و يخچال‌ها هستند. تجهيزاتي مثل پي ال سي، اچ ام آي، كنترلر صنعتي، سنسور صنعتي، رله صنعتي، انكودر و خط‌كش، منبع تغذيه، ديتالاگر و ركوردر و ليميت سوئيچ هم در دسته تجهيزات اتوماسيون صنعتي قرار مي‌گيرند. در اين مقاله مي‌خواهيم درمورد انواع اين ابزار آلات و تجهيزات، مزايا و فروش اينترنتي آنها صحبت كنيم.

تجهيزات اتوماسيون صنعتي چيست؟

در خيلي از كارگاه‌ها و كارخانه‌هاي صنعتي فرايند توليد با كمك نيروي انساني انجام مي‌شود. يعني تجهيزات براي انجام بخشي از كار به نيروي انساني احتياج دارد. دستگاه‌هاي اتوماسيون صنعتي كامپيوترها و ماشين‌هايي هستند كه جاي نيروي انساني را پر مي‌كنند و با استفاده از فناوري‌ها و دستگاه‌هاي خودكار بدون دخالت انسان فرايندها را انجام مي‌دهند.

 

فروشگاه اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي

انتاكالا يكي از مطرح‌ترين شركت‌ها در زمينه فروش اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي است و دستگاه‌هايي مثل رله، ابزار دقيق، درايو، PLC، سنسور، كنتاكتور، منبع تغذيه، اينورتر و كامپيوتر را با هزينه‌هاي مختلف در اختيار صنعت‌گرها مي‌گذارد.

محصولات موجود در انتاكالا از برترين برندهاي تامين‌ كننده اتوماسيون صنعتي هستند. از جمله اين برندها مي‌توان به زيمنس، ميتسوبيشي، داناهر، امرسون، يوكوگاوا، راكول، اي بي‌ بي، هانيول و اشنايدر اشاره كرد.



جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

معرفي اتوماسيون صنعتي برق

در تجهيزات اتوماسيون صنعتي مربوط به قسمت‌هاي برقي ساختمان، يك دستگاه هوشمند وجود دارد كه فرايند را كنترل كرد. با استفاده از اين دستگاه‌ها مي‌تواند تجهيزات برقي را از راه دور كنترل كرد. بنابراين روشنايي، درجه حرارت و مصرف كل انرژي قابل كنترل است.

با استفاده از دستگاه‌هاي اتوماسيون برقي مي‌توانيد ميزان مصرف انرژي را متوجه شويد. در حالت مي‌دانيد هر قسمت چه مقدار انرژي مصرف كرده است. مدت ‌زمان روشن ‌بودن لوازم برقي و روشن و خاموش بودن چراغ‌ها در اين حالت كاملا مشخص است.

معرفي اتوماسيون صنعتي ابزار دقيق

تجهيزات صنعتي ابزار دقيق، دستگاه‌هايي هستند كه براي كنترل و اندازه‌گيري متغيرهاي مهم به‌كار مي‌روند. متغيرهايي مثل فشار، دما، جريان، سطح مايع، چگالي و سرعت با اين دستگاه‌ها اندازه‌گيري مي‌شوند.

 اتوماسيون صنعتي" src="http://entakala.samenblog.com/uploads/e/entakala/389939.jpg" alt="آشنايي با تجهيزات صنعتي" width="275" height="183" />


برچسب: اتوماسيون صنعتي، سطح ميداني، سطح كنترل، دستگاه هاي PLC، تجهيزات اتوماسيون ثابت، تجهيزات قابل برنامه ريزي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۰:۵۶ توسط:انتاكالا موضوع: